Jump to content

Recommended Posts

Posted

Motor skrur seg av under kjøring ingen feilkoder på display vises. Dette kunne skje ca 2 ganger pr dag og noen ganger kunne det gå en uke eller mer mellom hver gang.

Jeg var 2 ganger på Ford verksted men uten hell. Brukte så da et frittstående verksted som jeg har hørt mye godt om, og de løste da problemet :-)

Når bilen stoppet slo jeg av tenning og trykket på start igjen alle ganger så virket den som normalt igjen til neste gang den stoppet. Etter mye bytting av komponenter og feilsøkinger så var egentlig feilen i at dyse nr 3 som slapp alt for mye tilbake til retur. Satt i ny dyse og bilen har ikke stoppet siden( Bank i bordet...)

  • Like 1
Posted

Jeg kan ikke noe om dieselmotorer men å måle returmengde er det første man skal gjøre lærte jeg en gang i tiden, returmåler er faktisk det eneste dieselverktøyet jeg har. På de dieselbilene jeg har hatt (regner kun med 2005 og nyere) så har jeg byttet noen dyser pga feil gange og andre feil men aldri sett noe feilkoder på avvikende returmengde, så ja retur bør alltid måles. Ble ikke returmengde målt hos noen av verkstedene?

  • Like 2
Posted

Hei. Dessverre ble ikke det gjort på merkeverksted :( Men det frittstående verkstedet gjorde det etter de hadde prøvd først med å bytte Trykksensoren som benyttes i  Common rail.  

Posted
3 timer siden, skrev xr4ti:

Jeg kan ikke noe om dieselmotorer men å måle returmengde er det første man skal gjøre lærte jeg en gang i tiden, returmåler er faktisk det eneste dieselverktøyet jeg har. På de dieselbilene jeg har hatt (regner kun med 2005 og nyere) så har jeg byttet noen dyser pga feil gange og andre feil men aldri sett noe feilkoder på avvikende returmengde, så ja retur bør alltid måles. Ble ikke returmengde målt hos noen av verkstedene?

Helt ening, her ville de nok også fått feil på railtrykk visst de hadde kjørt datalogg når problemet dukket opp

  • Like 1
Posted
3 timer siden, skrev Rick:

Hei. Dessverre ble ikke det gjort på merkeverksted :( Men det frittstående verkstedet gjorde det etter de hadde prøvd først med å bytte Trykksensoren som benyttes i  Common rail.  

Railtrykksensor skal egentlig ikke byttes som løs del, men skifte hele railen med sensor

  • Like 1
Posted
14 timer siden, skrev grcossie:

Railtrykksensor skal egentlig ikke byttes som løs del, men skifte hele railen med sensor

Hei du har helt rett 🙂 Jeg surra litt..Det var en slags trykkregulator som sitter på høytrykkspumpa som ble skiftet. 

  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...