Rick Posted January 27 Posted January 27 Motor skrur seg av under kjøring ingen feilkoder på display vises. Dette kunne skje ca 2 ganger pr dag og noen ganger kunne det gå en uke eller mer mellom hver gang. Jeg var 2 ganger på Ford verksted men uten hell. Brukte så da et frittstående verksted som jeg har hørt mye godt om, og de løste da problemet :-) Når bilen stoppet slo jeg av tenning og trykket på start igjen alle ganger så virket den som normalt igjen til neste gang den stoppet. Etter mye bytting av komponenter og feilsøkinger så var egentlig feilen i at dyse nr 3 som slapp alt for mye tilbake til retur. Satt i ny dyse og bilen har ikke stoppet siden( Bank i bordet...) 1
xr4ti Posted January 27 Posted January 27 Jeg kan ikke noe om dieselmotorer men å måle returmengde er det første man skal gjøre lærte jeg en gang i tiden, returmåler er faktisk det eneste dieselverktøyet jeg har. På de dieselbilene jeg har hatt (regner kun med 2005 og nyere) så har jeg byttet noen dyser pga feil gange og andre feil men aldri sett noe feilkoder på avvikende returmengde, så ja retur bør alltid måles. Ble ikke returmengde målt hos noen av verkstedene? 2
Rick Posted January 27 Author Posted January 27 Hei. Dessverre ble ikke det gjort på merkeverksted Men det frittstående verkstedet gjorde det etter de hadde prøvd først med å bytte Trykksensoren som benyttes i Common rail.
grcossie Posted January 27 Posted January 27 3 timer siden, skrev xr4ti: Jeg kan ikke noe om dieselmotorer men å måle returmengde er det første man skal gjøre lærte jeg en gang i tiden, returmåler er faktisk det eneste dieselverktøyet jeg har. På de dieselbilene jeg har hatt (regner kun med 2005 og nyere) så har jeg byttet noen dyser pga feil gange og andre feil men aldri sett noe feilkoder på avvikende returmengde, så ja retur bør alltid måles. Ble ikke returmengde målt hos noen av verkstedene? Helt ening, her ville de nok også fått feil på railtrykk visst de hadde kjørt datalogg når problemet dukket opp 1
grcossie Posted January 27 Posted January 27 3 timer siden, skrev Rick: Hei. Dessverre ble ikke det gjort på merkeverksted Men det frittstående verkstedet gjorde det etter de hadde prøvd først med å bytte Trykksensoren som benyttes i Common rail. Railtrykksensor skal egentlig ikke byttes som løs del, men skifte hele railen med sensor 1
Rick Posted Tuesday at 06:25 AM Author Posted Tuesday at 06:25 AM 14 timer siden, skrev grcossie: Railtrykksensor skal egentlig ikke byttes som løs del, men skifte hele railen med sensor Hei du har helt rett 🙂 Jeg surra litt..Det var en slags trykkregulator som sitter på høytrykkspumpa som ble skiftet. 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now