Jump to content

Coilover cosworth sierra


Recommended Posts

Har ikke tilgang til teknisk her på forumet, hvor dette kanskje er nevnt. Men spørsmålet jeg har, er om det er mulig å få godkjent coilover på sierra nå? Fant noe som sa at så lenge coiloversene var type godkjente, så trengtes ikke tuv papirer. Noen som har prøvd dette eller har mer kjennskap til reglene rundt dette ? Bilen det gjelder er 91mod sierra cosworth 4x4 om det skulle være av betydning. 

Grunnen til at jeg vurderer coilovers er mangel på senkefjærer/dempere, det viser seg å være vanskelig å oppdrive desverre. Har 25mm senk nå, men ser ut til å være høyere en org🤷 blir ikke klok på det, demper og fjærer skal være til 4x4 cosworth. Så i frustrasjon over å ikke bli klokk over hva som er grunnen til denne problem stillingen, så hadde det vært enklere om jeg kunne montert coilovers og fått de godkjent.

Link to comment
Share on other sites

Det er innfestningen til fjæren som bærer bilens vekt og originalt er dette solide saker. 
De originale innfestningene til de originale støtdemperne er IKKE designet til å bære denne vekten, men hvis bilen bare skal brukes til utstilling og slikt, så er det ikke noe problem. Noen biler har coilovers lignende opplegg originalt, så du kan sikkert få godkjent ett system som er kopiert fra en slik. 

Ellers; 
Ser man på div. vinkler som er helt avgjørende for gode kjøre egenskaper, så blir det virkelig ille når bilene senkes mye på simpleste vis.  

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...