Jump to content

Common Rail


Idar

Recommended Posts

Hei. Virker som det er folk med kunnskaper her. Problemet er at jeg har tatt ut dysene på min 2,2 l PSA motor samt skiftet diesel filter ( Outlander ) 2012. Gjorde ordentlig rent både utvendig og innvendig ( lekkasje på 3 dyser ) skiftet kobber pakninger og o ringer samt tettninger. Denne skal jo være selvluftende, men nei startet ikke. Har ohmet alle innjektorende og de viser tilnærmet lik verdi på 170-180 k ohm. Kan jeg ha fått luft i høytrykkspumpa som jeg ikke blir kvitt? Har diesel frem til dysene. Må dysene programmeres på nytt. Fikk en feilkode på OBD2 leseren P0513 som egentlig sier feil med nøkkel, sjekket batteri og det var 3,2 V

Takknemlig for gode råd og tips😄

Link to comment
Share on other sites

Hei, feilkoden på nøkkel, kan være startsperre. Hvet ikke om de har matepumpe i tank, har de ikke det, kan detvære greit å lufte ved å suge på retur siden av dyser

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Takker for hjelpa👍 Lufta manuelt ved filter og dyser, diesel kom fram, men som sagt ikke mulig å starte. Ville ikke prøve å tvinge den igang med bremserens eller startspray. Kom plutselig på hva du skrev om startsperre og tenkte jeg for prøve som siste utvei og prøve reserve nøkkelen og da start'n med det samme. Enden på visa er at bilen går som ei kule, men må bruke begge nøklene en til å låse opp og igjen og en til start. Hvordan for jeg lagt inn nøkkelen igjen🤔

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...