Idar Posted May 29, 2024 Posted May 29, 2024 Hei. Virker som det er folk med kunnskaper her. Problemet er at jeg har tatt ut dysene på min 2,2 l PSA motor samt skiftet diesel filter ( Outlander ) 2012. Gjorde ordentlig rent både utvendig og innvendig ( lekkasje på 3 dyser ) skiftet kobber pakninger og o ringer samt tettninger. Denne skal jo være selvluftende, men nei startet ikke. Har ohmet alle innjektorende og de viser tilnærmet lik verdi på 170-180 k ohm. Kan jeg ha fått luft i høytrykkspumpa som jeg ikke blir kvitt? Har diesel frem til dysene. Må dysene programmeres på nytt. Fikk en feilkode på OBD2 leseren P0513 som egentlig sier feil med nøkkel, sjekket batteri og det var 3,2 V Takknemlig for gode råd og tips😄
grcossie Posted May 29, 2024 Posted May 29, 2024 Hei, feilkoden på nøkkel, kan være startsperre. Hvet ikke om de har matepumpe i tank, har de ikke det, kan detvære greit å lufte ved å suge på retur siden av dyser 1
grubermoaz Posted May 31, 2024 Posted May 31, 2024 Prøv å bruke en manuell dieselpumpe for å trekke diesel gjennom systemet og ut av injektorene for å sikre at all luft er fjernet. 1
Idar Posted June 3, 2024 Author Posted June 3, 2024 Takker for hjelpa👍 Lufta manuelt ved filter og dyser, diesel kom fram, men som sagt ikke mulig å starte. Ville ikke prøve å tvinge den igang med bremserens eller startspray. Kom plutselig på hva du skrev om startsperre og tenkte jeg for prøve som siste utvei og prøve reserve nøkkelen og da start'n med det samme. Enden på visa er at bilen går som ei kule, men må bruke begge nøklene en til å låse opp og igjen og en til start. Hvordan for jeg lagt inn nøkkelen igjen🤔 1
grcossie Posted June 4, 2024 Posted June 4, 2024 Den må kodes oppigjen med en feilkodeleser og du må ha en inngangskode fra Ford
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now