grandisjohn Posted January 20 Share Posted January 20 Focus 10/11 mod. Gikk som ventet ikke lenge før problem oppstod. Biler nyere enn 2000 er jo generelt noe ordentlig dritt, og et rent lotteri ved kjøp! I allefall... motoren er ekstremt vrien å få start på når temperaturen blir kaldere en -14. Starter fint ellers. 1,6 TDCI. Hva kan årsaken være tro? Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted January 20 Share Posted January 20 Glødeplugger eller egr som henger seg opp i åpen stilling. Les av feilkoder 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted January 20 Author Share Posted January 20 (edited) 3 hours ago, grcossie said: Glødeplugger eller egr som henger seg opp i åpen stilling. Les av feilkoder Glemte å nevne... ingen motorlampe eller andre varsler som lyser. Glødelampa tennes og slukkes som normalt. Årsaken kan allikevel være de du nevner? Har egentlig ikke peiling på diesel! Men har lagt merke til at problemet oppstår ved lavere en -14. Ingen temp.sensor på diesel som påvirker "crank enrichment"? Med toppladet batteri greide jeg å tvangstarte motoren i -17. Fylte diesel på nærmeste stasjon og brukte den siste tier`n på å søle en skvett rett på bakken. "Drivstoffet" så ut som brun skumgrøt... Kred til bilfabrikantene som i det heletatt får en motor til å gå på sånt EU "drivstoff". Håper forresten ingen kameraer fanget opp griseriet. Ellers kan det være jeg blir anmeldt for miljø-kriminalitet.. Edited January 21 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted January 21 Share Posted January 21 Glødeplugger tenner ikke motorlampe. Må ha vært noe dårlig diesel du fikk der da. Har fyllt i over 20 minus nå og ser ikke noe på dieselen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted January 21 Author Share Posted January 21 (edited) Takk takk ☺ Ser at glødepluggene har anbefalt skifteintervall på 50K, så da er det nok like greit å bytte de. Edited January 21 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts