Ali Posted November 28, 2023 Posted November 28, 2023 Hei alle sammen jeg har problem med starting på bilen min Ford Mondeo 2011 mk4 når er vinter Mer kaldt enda mer dårligere for starting Nytt batteri i fjor I sommer har ikke den problem eller før starting når jeg starter webasto også har ikke problem i vinter I dag tidlig også ettermiddag started motoren ble tenner på etter 3 ganger forsøke og vrir på nøkkel Hva kan være problem Takk
Sierrakaren Posted November 28, 2023 Posted November 28, 2023 Glødeplugger er stort sett ein klassiker på litt eldre dieselmotorer. Billig og enkelt og bytte 1 Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
grcossie Posted November 29, 2023 Posted November 29, 2023 Som nevnt over, glødeplugger og evt skift dieselfilter visst det er gammelt 1
Ali Posted November 29, 2023 Author Posted November 29, 2023 Takk for det men i fjor skifte disel filter
grcossie Posted December 1, 2023 Posted December 1, 2023 Få lest av feilkoder og se om det ligger noen på glødeplugger 1
Ali Posted December 7, 2023 Author Posted December 7, 2023 (edited) Hei egjn Jeg skiftet glødeplugger og disel filter Men bilen min har forsatt samme problem Hva kan Være feil ? Edited December 7, 2023 by Ali
Ali Posted December 8, 2023 Author Posted December 8, 2023 Grcossie Jeg prøvde den videoen Det var stemmer I bilen min
grcossie Posted December 8, 2023 Posted December 8, 2023 1 minutt siden, skrev Ali: Grcossie Jeg prøvde den videoen Det var stemmer I bilen min Det er bare for å aktivere symbol i instrument. Virker glødinga hos deg nå`? Må fysisk måle om du får strøm til glødeplugger 1
Ali Posted December 17, 2023 Author Posted December 17, 2023 Hei alle sammen Jeg tenker at har noen hatt samme problemet kanskje,! Jeg byttet glødeplugger og relé i bilen min, men problemet er fortsatt ikke løst. Er det noen vet hva kan være problemet ?, takk.
Sierrakaren Posted December 18, 2023 Posted December 18, 2023 Sjekk spenningen til releet. Har du noke og måle med? Pleier somregel og stå forklaring på releet kor strømmen kommer inn. Er mulig du har ein dårlig sikring eller kontakt ein plass 1 Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
Fixit Posted February 16, 2024 Posted February 16, 2024 Har hatt samme problemet i vinter. Fant ut at hvis jeg hadde en del diesel på bilen forsvant problemet. Tror det kan ha med at det er vann/ urenheter i tanken, og dette gjør seg gjeldende når det er lite diesel på tanken. 1
xr4ti Posted April 15, 2024 Posted April 15, 2024 Du burde fortsett på denne tråden og ikke lage nye hele tiden. Min erfaring er at det da er enklere for folk å svare. Ser det er noen gode forslag i svarene du har allerede har fått. Har du forsøkt alle de forslagene? Hva om du fyller tanken helt opp og lar den står 3-4 dager (om du har mulighet til det da). Se om den starter da. Har du fortsatt feilkode P0683 (feil på kommunikasjon med PCM)? Jeg tenker feil tilknyttet høytrykkssystemet eller lekkasje et sted mellom tanken og høytrykkssystemet. Er det lenge siden du har byttet dieselfilter? 1
Ali Posted April 15, 2024 Author Posted April 15, 2024 Jeg byttet disel filter samme med glødeplugger
Recommended Posts