Mishca Posted November 15, 2023 Posted November 15, 2023 Lurer på om noen har vært borti noe lignende. I en periode har lysene på bilen drevet og blinket. Sånn typisk ting når børstene i dynamoen er dårlige. Har byttet dynamoregulator men når jeg koblet på batteriet igjen så gnistrer det og kommer røyk fra dynamoen. Jeg har ikke koblet batteriet feil da den ikke har vært ute av bilen. Koblet selvfølgelig av batteriet mens jeg skrudde på dynamoen. Tanken min er at det er noe gærnt med selve dynamoen. Diodene eller lignende. Noen som har noen tanker?
grcossie Posted November 15, 2023 Posted November 15, 2023 Da må du ha kortsluttning i dynamo, hvilken modell er bilen din?
Mishca Posted November 16, 2023 Author Posted November 16, 2023 Det er en 2011 modell. Kom og tenke på om et brudd i ledningen til laderegulatoren kan gjøre at jeg får denne feilen?
grcossie Posted November 16, 2023 Posted November 16, 2023 Er det komplett dynamo du skiftet`? Er ikke vanlig regulator på disse, men smart lading, som regulerer etter forbruk og temperatur
Recommended Posts