Tombjer Posted November 3, 2023 Posted November 3, 2023 (edited) Har en Ford Mondeo mk4 automat som jeg føler ikke girer helt som den skal. Føler at den ligger litt høyt på turtall men det merkelige er at slår jeg på cruisekontrollen så legger den seg normalt på turtall. Hva kan dette være? Forbruket er også litt vel høyt synes jeg. Har byttet dieselfilter uten at det hjalp på noe av problemene. Kan det hjelpe å flushe girkasse? Edited November 4, 2023 by and Flyttet tråden og lagt til på overskriften.
Sierrakaren Posted November 4, 2023 Posted November 4, 2023 Ein flush er altid lurt uansett Har du meir info om bilen? Kor langt er den gått? Modell og motor? Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
Tombjer Posted November 4, 2023 Author Posted November 4, 2023 2008 Ford Mondeo mk4 Gått 311000km 2.0 tdci 131 hk
Sierrakaren Posted November 5, 2023 Posted November 5, 2023 Lenge siden olje og filter har vore byttet? Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
Tombjer Posted November 11, 2023 Author Posted November 11, 2023 På 5.11.2023 den 12.13, skrev Sierrakaren: Lenge siden olje og filter har vore byttet? Nettopp kjøpt denne og fått den eugodkjent. Men tenkte du på motor eller girkasse da? Kan et hjelpe å bytte motor olje med tanke på problemene med girkasse?
grcossie Posted November 11, 2023 Posted November 11, 2023 Er det powerskift eller gamle automatkassen du har ? Powerskift kassene er kresne på at olje og filter blir skifta hver 60tusen km
Sierrakaren Posted November 11, 2023 Posted November 11, 2023 Ein god erfaring eg har oppover tidene er og Aldri stol på selger sine ord Det er brukt og lagt på salg og då blir det spart penger på Vist du ikkje veit kortid olja er byttet så bytter du olje! Bytt på både motor og gearkasse då det er den billigeste forsikringen du har! Er ingen grunn til og spare den 1000lappen om du skal ha den bilen ein stund Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
Recommended Posts