Guest PatRace Posted July 7, 2005 Posted July 7, 2005 Har idag en Turbo XS RFL eller hva de heter og den funker fin fint den men lurte på om alle bov'er lager forskjellige lyder og ved forskjellige ladetrykk??? Bov'en min lager en veldig høy og brutal POFF når jeg slipper gassen (trykker inn clutchen, stenger spjellhuset) MEN har litt lust på en sånn som plysterer litt og gjerne lager litt lengre lyd nesten som WG, prufff pruff pruff Noen som kan hjelpe meg?? PS. vet det kan virke litt rart og gjengi lyder med tekst men jeg ga det ett forsøk
Guest wolf Cosworth Racing Posted July 7, 2005 Posted July 7, 2005 Kjøp hos kollevold rally import, den lager fin plystrelyd
rscosworth Posted July 7, 2005 Posted July 7, 2005 den fine plystrelyden får du når du kjører med for liten dump, evt. uten dump.lyden kommer av at dumpen ikke klarer å få ut nok luft på kort nok tid og endel av ladetrykket presser seg tilbake ut kompressoren. lyden du får er kompressoren som staller.
Guest Hovden Racing Posted July 7, 2005 Posted July 7, 2005 Hehe.. hører jo bilene med originaldump og åpent filter..kvitre kvitre
Guest YBD Posted July 8, 2005 Posted July 8, 2005 den fine plystrelyden får du når du kjører med for liten dump, evt. uten dump.lyden kommer av at dumpen ikke klarer å få ut nok luft på kort nok tid og endel av ladetrykket presser seg tilbake ut kompressoren. lyden du får er kompressoren som staller.<{POST_SNAPBACK}> De har laget dumper som ved hjelp av fjær slipper trykket ut "støtvis". Denne lyden minner veldig om turbo-stall men er mye skarpere. Noe trykk går nok tilbake men det går i hovedsak ut dumpen. Bailey Double piston valve er konstruert sånn
Leo Posted July 8, 2005 Posted July 8, 2005 Ja, og noe slipper faktisk ut ladetrykket når du girer for å spare turboen, ikke bare ser porr ut, koster skjorta og høres ut som 40 epileptiske spurver over en loff dynka i rødsprit... Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest PatRace Posted July 12, 2005 Posted July 12, 2005 Forresten!! Skal du selge den RFL'n da??<{POST_SNAPBACK}> Den skal vel ikke selges. Vil ha litt stæsj selv jeg
Guest mazdafun Posted July 17, 2005 Posted July 17, 2005 Ja, og noe slipper faktisk ut ladetrykket når du girer for å spare turboen, ikke bare ser porr ut, koster skjorta og høres ut som 40 epileptiske spurver over en loff dynka i rødsprit...<{POST_SNAPBACK}> hmmm... lurer på hva det er med Leo og disse dyra??
Brødbilsjåfør'n Posted July 17, 2005 Posted July 17, 2005 Ja, og noe slipper faktisk ut ladetrykket når du girer for å spare turboen, ikke bare ser porr ut, koster skjorta og høres ut som 40 epileptiske spurver over en loff dynka i rødsprit...<{POST_SNAPBACK}> hmmm... lurer på hva det er med Leo og disse dyra?? <{POST_SNAPBACK}> Tror egentli Leo driver et dyre hospital eller no..... *993Ståle* Besøk min nettside
Syvers Posted July 17, 2005 Posted July 17, 2005 De har laget dumper som ved hjelp av fjær slipper trykket ut "støtvis". Denne lyden minner veldig om turbo-stall men er mye skarpere. Noe trykk går nok tilbake men det går i hovedsak ut dumpen. Bailey Double piston valve er konstruert sånn<{POST_SNAPBACK}> Jeg selger de Bailey double piston valve for 1100 kr www.rs-motorsport.no
Guest JvhCossie Posted July 17, 2005 Posted July 17, 2005 Liten evt ingen dump er jo ikke ideelt med tanke på at man skal ha turbotrykk raskest mulig etter giring da.... jeg merket forskjell når jeg bytta fra Collinsventil til TiAl som er dobbelt så stor....
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now