Jump to content

Dump, Bov, pop-off...

Recommended Posts

Guest PatRace
Posted

Har idag en Turbo XS RFL eller hva de heter og den funker fin fint den men lurte på om alle bov'er lager forskjellige lyder og ved forskjellige ladetrykk???

Bov'en min lager en veldig høy og brutal POFF når jeg slipper gassen (trykker inn clutchen, stenger spjellhuset) MEN har litt lust på en sånn som plysterer litt og gjerne lager litt lengre lyd nesten som WG, prufff pruff pruff

Noen som kan hjelpe meg??

PS. vet det kan virke litt rart og gjengi lyder med tekst men jeg ga det ett forsøk :D

Guest wolf Cosworth Racing
Posted

Kjøp hos kollevold rally import, den lager fin plystrelyd

Posted

den fine plystrelyden får du når du kjører med for liten dump, evt. uten dump.

lyden kommer av at dumpen ikke klarer å få ut nok luft på kort nok tid og endel av ladetrykket presser seg tilbake ut kompressoren. lyden du får er kompressoren som staller.

Guest Hovden Racing
Posted

Hehe.. hører jo bilene med originaldump og åpent filter..kvitre kvitre

Guest Hovden Racing
Posted

Forresten!! Skal du selge den RFL'n da??

Posted
  rscosworth said:
den fine plystrelyden får du når du kjører med for liten dump, evt. uten dump.

lyden kommer av at dumpen ikke klarer å få ut nok luft på kort nok tid og endel av ladetrykket presser seg tilbake ut kompressoren. lyden du får er kompressoren som staller.

De har laget dumper som ved hjelp av fjær slipper trykket ut "støtvis". Denne lyden minner veldig om turbo-stall men er mye skarpere. Noe trykk går nok tilbake men det går i hovedsak ut dumpen. Bailey Double piston valve er konstruert sånn

Posted

Ja, og noe slipper faktisk ut ladetrykket når du girer for å spare turboen, ikke bare ser porr ut, koster skjorta og høres ut som 40 epileptiske spurver over en loff dynka i rødsprit...

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Guest PatRace
Posted
  Hovden Racing said:
Forresten!! Skal du selge den RFL'n da??

Den skal vel ikke selges. Vil ha litt stæsj selv jeg :D

Guest mazdafun
Posted
  Leo said:
Ja, og noe slipper faktisk ut ladetrykket når du girer for å spare turboen, ikke bare ser porr ut, koster skjorta og høres ut som 40 epileptiske spurver over en loff dynka i rødsprit...

hmmm... <_< lurer på hva det er med Leo og disse dyra?? :P

Posted
  mazdafun said:
  Leo said:

hmmm... <_< lurer på hva det er med Leo og disse dyra?? :P

Tror egentli Leo driver et dyre hospital eller no..... :D

*993Ståle*

Besøk min nettside

Posted

De har laget dumper som ved hjelp av fjær slipper trykket ut "støtvis". Denne lyden minner veldig om turbo-stall men er mye skarpere. Noe trykk går nok tilbake men det går i hovedsak ut dumpen. Bailey Double piston valve er konstruert sånn

Jeg selger de Bailey double piston valve for 1100 kr www.rs-motorsport.no

Guest JvhCossie
Posted

Liten evt ingen dump er jo ikke ideelt med tanke på at man skal ha turbotrykk raskest mulig etter giring da.... jeg merket forskjell når jeg bytta fra Collinsventil til TiAl som er dobbelt så stor....