Senjamann Posted March 3, 2023 Posted March 3, 2023 Når jeg kjører blir det en ulyd å vibrasjon . Jekka opp bilen , satte på 4 bukker , lette den gå i 5 gir. Ble en slik ulyd og veldig risting . Stoppa motoren og prøvde igjen , da var lyden svakere. Når clutchen er inne ingen lyd , er det mass svinghjul som er feil med IMG_4372.MOV
grcossie Posted March 4, 2023 Posted March 4, 2023 Det var voldsomt. Som oftest når svinghjulet er def, så blir det vibrasjon og lyd på tomgang og ved fullt pådrag på 3gir, da man har mest moment. På min egen var det kunn ved pådrag. Ble den slik plutselig eller hardet gradvis blitt værre ? Stor sannsynlighet for at det er svinghjul
Senjamann Posted March 4, 2023 Author Posted March 4, 2023 Hei , ved kjøring ved pådrag er det en sån rar lyd , og den er forskjell hva slags gir man bruke. Jeg satte den på bukka og starta den i 4 gear kom den lyden plutselig , jeg stoppa og starta den da var den mindre lyd men vibrasjon i bilen og motor
grcossie Posted March 4, 2023 Posted March 4, 2023 Med såpass kraftigvibrasjon, så må du nok ned med kassa er jeg redd for. Er og vanligt at mitre kryss på mellomakselen, setter seg fast og skaper vibrasjon, men det pleier ikke være så voldsomt som du har
Senjamann Posted March 4, 2023 Author Posted March 4, 2023 Var ikke vibrasjon i midtre kryss. Den gikk helt fint. Motoren vibrerer i fri og på tomgang
Senjamann Posted March 4, 2023 Author Posted March 4, 2023 Må nok ned med girkassa , på AUTODOC var det stor pris forskjell mellom Lukas og sachs svinghjul . Vet ikke om det er lurt å kjøpe billig.
grcossie Posted March 4, 2023 Posted March 4, 2023 2 timer siden, skrev Senjamann: Må nok ned med girkassa , på AUTODOC var det stor pris forskjell mellom Lukas og sachs svinghjul . Vet ikke om det er lurt å kjøpe billig. Både lucas og sachs er kjente merker, så bør gå bra. Har bare brukt Ford sine. Skift og clutch og slavesylinder, kan og være lurt å ta med simmering bak svinghjul, da den pleier å svette litt
grcossie Posted March 4, 2023 Posted March 4, 2023 Bare hyggelig. Er en bolt på vinkelgirkassen, som er litt kødden å komme til
Recommended Posts