Sierrakaren Posted November 5, 2022 Share Posted November 5, 2022 Kor mykje pleier det og bli i forandring etter foringbytte? Eller travers? Er det småjusteringer eller store justeringer? Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted November 5, 2022 Share Posted November 5, 2022 Er alltids litt, skifta foringer på en Focus igår, der var det 3-4 grader på hver side Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted November 5, 2022 Share Posted November 5, 2022 Såpass ja, var ein del det Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
kje Posted November 6, 2022 Author Share Posted November 6, 2022 15 hours ago, grcossie said: Er alltids litt, skifta foringer på en Focus igår, der var det 3-4 grader på hver side Hvilke foringer var det? Hvordan ser jeg om jeg har dårlige foringer? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted November 6, 2022 Share Posted November 6, 2022 Du ser egentlig ikkje ein dårlig foring. Men enkelte blir det sprekker i. Du må kjenne på alle foringene med kubein eller maskinspett eller lignende for og kjenne etter ein dårlig foring Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted November 6, 2022 Share Posted November 6, 2022 6 timer siden, skrev kje: Hvilke foringer var det? Hvordan ser jeg om jeg har dårlige foringer? Var svingarms foringer Link to comment Share on other sites More sharing options...
kje Posted November 11, 2022 Author Share Posted November 11, 2022 (edited) On 11/6/2022 at 1:44 PM, Sierrakaren said: Du ser egentlig ikkje ein dårlig foring. Men enkelte blir det sprekker i. Du må kjenne på alle foringene med kubein eller maskinspett eller lignende for og kjenne etter ein dårlig foring Selv om bilen ble godkjent på eu kontroll er jeg ikke overbevist om at den foringen i ramma er god. Fordi jeg hører en svak dunking bak der i humper. Men jeg fikk ikke til å sjekke med kubein. Finnes det en annen måte, evt en video som viser hvordan? Edited November 11, 2022 by kje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted November 11, 2022 Share Posted November 11, 2022 Er masse idiotiske videoer ute så du må nesten berre søke på how to check play in bushings eller noke sånt på youtube. Er egentlig ganske rett fram at man tar kubein eller lignende og tar imellom den bevegelige delen på bilen mot noe fast på bilen og så ser man om det er form for bevegelse. Er det ein familie bil så vil det vere mjuke og vil kanskje følest litt løse men uten at det er slakk. Menst ein sportsbil vil ha meir stivere foringer og då vil ikkje gummien komprimerest like lett. Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted November 12, 2022 Share Posted November 12, 2022 Vet ikke om du byttet disse eller om du valgte å bruke de? Kan være noe å tenke på med tanke på at du har litt lyd. Har aldri bytte de store foringene selv på MK4 men er redd du må ha av hele sulamitten igjen om skal bytte de. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted November 12, 2022 Share Posted November 12, 2022 Eit eksosfeste som er knekt kan det også ver, at eksosen dunker i karroseri Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
kje Posted January 25, 2023 Author Share Posted January 25, 2023 Har kjørt rundt med denne lyden en stund nå. Bilen fungerer helt fint. Jeg lurer på om det er noe som kan bli ødelagt dersom det er de store foringene på ramma? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted January 25, 2023 Share Posted January 25, 2023 Nei du vil ikke ødelegge noe, men lyden vil kanskje utvikle seg Link to comment Share on other sites More sharing options...
kje Posted August 23 Author Share Posted August 23 (edited) On 10/30/2022 at 3:17 PM, kje said: Denne bolten/skiven ser urovekkende ut. Samme på andre siden. Det hjelper ikke dra til med muttertrekker. Er det foringen som er gåen? Eller skal det være sånn? Dersom denne foringen på begge sider var defekt i 2022, kan det være årsaken til at jeg på sist eu kontroll fikk 2er feil på EU kontroll: alvorlig skade på dekk, begge sider bak - deformert dekk? Kan dette deformere dekkene? At hele bakstillingen har slark? Edited August 23 by kje Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted August 23 Share Posted August 23 Skal være litt avstand mellom skiva og foringen der, skiffa treffer hylsa i foringa ved bolten. Den foringa vil ikke påvirke dekka noe særlig. Foring på de langs gående staga, reaksjons stag, vil ha påvirkning på dekk slitasje 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts