Jump to content

Recommended Posts

Posted

Så, får se om jeg skjønner hvordan man legger ut bilder på dette forumet her da.. :roll:

 

hmm....

Tror jeg bare rett og slett legger inn linken til bildegreiene på cosworth.no her jeg. :? Eller nei... Pokker, noen som kan hjelpe meg?

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Guest Ghia4x4
Posted

Du, det der var **** meg en flott Scorpio og det!

 

Fint at du ikke har ødelagt den med all slags styling dritt. Bare så synd at det er automatgir, for det er det ikke sant?

Posted
Du, det der var **** meg en flott Scorpio og det!

 

Fint at du ikke har ødelagt den med all slags styling dritt. Bare så synd at det er automatgir, for det er det ikke sant?

 

Foreløbig ihvertfall... :wink:

I løpet av juleferien skal en forsterket og nyoverhalt 2,9 MT75 på plass, samt en sinterclutch.

Gleder meg til det..

 

Fint å høre at du liker bilen min! Det ligger mye blod, slit og svette bak stoltheten. Temaet skal være smakfullt, og mest mulig original. Å se på vel å merke. Det eneste jeg tillater meg er felger og en fantastisk eksoshale. Jeg har Ghia-lister liggende som skal lakkeres i vår også. :)

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Guest Ghia4x4
Posted

Ja, jeg skulle ønske jeg hadde hatt tid og penger til å fikse opp min og. Har du badga på baklappen da? Eller er den helt anonym?

Posted

Den såg meget bra ut, faktisk en av de beste jeg har sett. 8)

 

Hva er gjort med den?

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Posted
Ja, jeg skulle ønske jeg hadde hatt tid og penger til å fikse opp min og. Har du badga på baklappen da? Eller er den helt anonym?

Den er helt anonym. Har ikke helt bestemt meg hvorvidt jeg skal ha det eller ikke. Får se...

 

Opprinnelig en 94 modell 2.0 DOHC registrert i mars 95, komplett og godkjent ombygd i fjor vinter til Scorpio 24v Cosworth. (Meget seriøst ombygd, jeg brukte 4,5 mnd på det og overhalte mange komponenter. Det eneste som er igjen av den opprinnelige DOHC'en er karosseriet, støtfangerene og taktrekket.) 109.000 km har den gått, og fungerer veldig fint, bortsett fra automatkassa som tok kvelden i sommer.

Denne skal ut i juleferien, til fordel for en forsterket og nyoverhalt 2,9 MT75. I tillegg til en sinterclutch. Det er det ene snackset. Ellers har den Bremboskiver og Mintex klosser. Samt lakkede Calippere. Om det ble pent kan selvfølgelig diskuteres.. Har delte meninger om det selv.

Den er ganske brutalt senket foran, faktisk for mye.. Så understellet skal oppgraderes med coilovere foran, og nye fjører og Konidempere bak. Disse skal få følge av Cambershims fra Jon Jamtvedt. (hater forder som skrever med "bakbena")

 

Motoren er foreløbig standard, og inntil midlene innbefinner seg vil den være det. Har ikke troa på halvveis tuning og lettvinte løsninger. Men et KN-filter og litt pynt kan det hende finner veien under panseret, vi får se.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Posted

Pen bil... Gjennomført kjempesnygg :)

Senket for mye? Går det ann da? 8) 8)

Posted

hehe nei takk.

skjermene mine har nesten spist opp begge dekksidene mine alt :roll:

Posted

Jeg måtte brette inn den kanten innenfor litt.. :? Ble ikke noe fornøyd, men det kan være fordi jeg ikke skiftet dempere samtidig. Den ble ihvertfall steinhard.. :roll:

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Posted
Posted
Har du 4syl fjærer er jo voldsom lav foran?

 

har mistanke om det ja... Det funker mildt sagt... Tja, hard og stiv ble den ihvertfall. :) Jeg skal plukke dem av i vinter. Ikke vits å pådra seg ryggmargsbrokk hver gang man kjører over ei sigarettpakke. :lol:

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...