Jump to content

Ohc med doble 45mm gassere


SierraCL

Recommended Posts

Ser man det du. :)

Takk for titten.
Legg merke til turtallet for maks effekt i dette tilfellet også. Målet må være å dytte det over 6000 tallet. 
Ca. 13 mKG x 9,807 = 127,5 Nm som virker kanskje litt lavt for en 2,0L motor, men omgjort til ft/lbs blir det 93,7 som jo ligger på nivå med hk slik det alltid er på en mild og fin motor. :)

 

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ja momentet er overraskende lavt sammenlignet med "rs200" her inne. Bildet mitt viser hjul-tall, usikker på hva han bruker. 

Også lurer jeg på hvorfor du vil ha 1000kg som vekt i appen uavhengig av faktisk vekt på bil? Vil ikke det gi uriktige resultater? Har litt gøy av å sammenligne med rs200 siden det er ganske like og enkle oppsett :)

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, SierraCL said:

Ja momentet er overraskende lavt sammenlignet med "rs200" her inne. Bildet mitt viser hjul-tall, usikker på hva han bruker. 

Også lurer jeg på hvorfor du vil ha 1000kg som vekt i appen uavhengig av faktisk vekt på bil? Vil ikke det gi uriktige resultater? Har litt gøy av å sammenligne med rs200 siden det er ganske like og enkle oppsett :)

Ja det får vi avvente å se om han svarer på, men jeg tipper at det er hjulmoment og hjuleffekt. Det er jo det som måles. Hva som oppgis som motorprestasjoner er bare ett tillegg for å pleie egoet. :)

Hvis man ser på seriøse G-målere, så er de satt opp for 1000 kg og man kan ikke endre dette og svaret gis da alltid som hp pr. tonn. Så må man veie bilen og gange med f.eks. 1,235 for å få det reelle whp tallet. 

Cost effective 3-axis precision accelerometers and brake meters from Vericom (vericomcomputers.com)

Bruker man 1000 kg så er måletallet ALLTID korrekt. Legger man inne andre tall så blir alt bare surr. 
Derfor er 1000 kg min personlige preferanse og en annen grunn at det da blir akkurat like brutalt ærlig som Dragracing. 
I dragracing er det slutthastigheten på 402M som avslører vekt/effektforholdet. Det spiller ingen rolle om man kjører en lett Super 7 eller en blytung SUV. Slutthastigheten er faciten for vekt/ effektforholdet. Den med høyest sluttfart har best vekt/ effektforhold. 
Tiden i dragrace påvirkes av både føreren, understellet, drivverket og dekkene, men ikke slutthastigheten. Der er det utelukkende vekt / effektforholdet som dikterer sluttresultatet. 
Derfor er det stor stas at det er en skiltet og Eu-godkjent Volvo 240 fra Bergen som har Norgesrekorden med 264,4 km/t. på 402M. Det er 164,33 mph med 3800 lbs bil. 
Det er så vidt bedre enn Vidar Jødal sin BMW M3. :)

Med 1000 kg lagt inn i appen blir det akkurat like enkelt å sammenligne absolutt ALLE kjøretøy som om de kjører 402M dragrace.
Den med høyest effekt pr. tonn vil få høyest sluttfart på 402M og så enkelt er det bare. :) 

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...