Balltus12 Posted October 12, 2021 Author Posted October 12, 2021 har du noen forslag Grcossie hvordan jeg kan teste trykkbryter kontakten tro?
grcossie Posted October 12, 2021 Posted October 12, 2021 (edited) 27: KONTROLLER SPENNINGEN PÅ KJØLEMIDDELTRYKKOMFORMEREN 1 Kople fra kjølemiddeltrykkomformerens kontakt C1H433. 2 Tenning PÅ. 3 Mål spenningen mellom kjølemiddeltrykkomformeren, kontakt C1H433, pinne 2, krets VH442B (GN/BN), ledningsnettsiden og gods. Måles en spenning på ca. 5 volt? Ja GÅ til E28. Nei - Biler med 1,8 liters dieselmotor: GÅ til E36. - Biler med 2,0 liters dieselmotor: GÅ til E39. – Biler med 2.2L dieselmotor: GÅ til E42. – Biler med 1.6L motor: GÅ til E45. – Biler med 2.0L eller 2.3L motor: GÅ til E48. - Biler med 2,5 liters motor: GÅ til E51. E28: KONTROLLER STYRESPENNINGEN PÅ KJØLEMIDDELTRYKKOMFORMEREN 1 Mål spenningen mellom kjølemiddeltrykkomformeren, kontakt C1H433, pinne 3, krets LH108B (GY/BN), ledningsnettsiden og gods. Måles en spenning på ca. 5 volt? Ja GÅ til E29. Nei - Biler med 1,8 liters dieselmotor: GÅ til E37. - Biler med 2,0 liters dieselmotor: GÅ til E40. – Biler med 2.2L dieselmotor: GÅ til E43. – Biler med 1.6L motor: GÅ til E46. – Biler med 2.0L eller 2.3L motor: GÅ til E49. - Biler med 2,5 liters motor: GÅ til E52. E29: KONTROLLER GODSFORBINDELSEN TIL KJØLEMIDDELTRYKKOMFORMEREN 1 Tenning AV. 2 Mål motstanden mellom kjølemiddeltrykkomformeren, kontakt C1H433, pinne 1, krets RH108D (BN) (biler med 1.8L dieselmotor: krets RH108G (BN)), ledningsnettsiden og gods. Er motstanden ca. 25 ohm? Ja - Biler med 1,8 liters dieselmotor: GÅ til E30. - Biler med 2,0 liters dieselmotor: GÅ til E31. – Biler med 2.2L dieselmotor: GÅ til E32. – Biler med 1.6L motor: GÅ til E33. – Biler med 2.0L eller 2.3L motor: GÅ til E34. - Biler med 2,5 liters motor: GÅ til E35. Nei - Biler med 1,8 liters dieselmotor: GÅ til E38. - Biler med 2,0 liters dieselmotor: GÅ til E41. – Biler med 2.2L dieselmotor: GÅ til E44. – Biler med 1.6L motor: GÅ til E47. – Biler med 2.0L eller 2.3L motor: GÅ til E50. - Biler med 2,5 liters motor: GÅ til E53. E30: KONTROLLER OM DET ER BRUDD I KRETSEN MELLOM A/C-CLUTCHRELÉ R3 OG DRIFTSMODULEN – BILER MED 1.8L DIESELMOTOR Edited October 12, 2021 by grcossie 1
grcossie Posted October 12, 2021 Posted October 12, 2021 Pinn1 er brun ledn Pinn2 er grønn/brun Pinn3 er grå/brun
Balltus12 Posted October 12, 2021 Author Posted October 12, 2021 (edited) takker. Men litt usikker på hvor jeg finner krets VH442B, krets LH108B, krets RH108D eller er det disse kretsnummer som refererer til pins 1 ,2 og 3? Mulig det men greit å være sikker. Hilsen Balltus 12 Edited October 12, 2021 by Balltus12
grcossie Posted October 12, 2021 Posted October 12, 2021 Kretsen referer til pinnene ja, ikke bry deg om de nrène, bruk bare pinnene som nevnt
Balltus12 Posted October 23, 2021 Author Posted October 23, 2021 kommer tilbake etter jeg har fått målt litt da jeg ikke har vært hjemme på en stund. takker så langt for all hjelp! fint forum 1
Balltus12 Posted October 31, 2021 Author Posted October 31, 2021 Hei på dere. Nå har jeg vært i garasjen og målt litt . Har fulgt oppskriften til Grcossie Tenning på: pinn 2 til gods er 4,93v pinn 3 til gods er 4,93v Tenning av: pinn 1 til gods får jeg to målinger. Måler jeg til toppen av godset av støtdemperen får jeg ca 23 ohm. Måler jeg på godset på girkassa får jeg 0,5 ohm. Måler jeg på godset på motoren hopper målingen mye opp og ned.Kan være litt ustabilt apparat jeg har , men det var jo stor forskjell . hva forteller dette tro? Hilsen Balltus 12
Balltus12 Posted November 5, 2021 Author Posted November 5, 2021 Noen som vet om målingen på pinn 2 og målingen på pinn 3 skal ha 5v eller 12v? Hilsen Balltus
Balltus12 Posted November 6, 2021 Author Posted November 6, 2021 ok . for meg virker det som strømmen er i orden? men litt usikker på hvorfor jeg får 23 ohm ved støtdemper topp og 0,5 omh ved motor blokk? Men kan man si med dette at det er trykkbryteren min som er defekt/hengt seg opp?
Balltus12 Posted December 11, 2021 Author Posted December 11, 2021 da går jeg for å bytte trykkbryteren. men det haster ikke nå om dagen. Jeg skriver senere her om det var den. Takk for hjelpen så langt :o) 1
xr4ti Posted December 11, 2021 Posted December 11, 2021 Interessant å følge med på dette. Oppdater gjerne 👍
Balltus12 Posted July 10, 2022 Author Posted July 10, 2022 Hei. Jeg har nå funnet ut hva som var feil med aircon. Jeg hadde lekkasje (ganske stor) i kondenseren. Helt fremme på høyre side under det lille front dekselet.Det lange. Nå er den byttet og nå er alt i orden. Det var ikke trykkbryteren som jeg nesten holdt på å bytte. Takk for all hjelp her ute. Litt kronglete da man ikke har løftebukk i garasjen. Takk Takk 1
xr4ti Posted July 10, 2022 Posted July 10, 2022 Kondenseren er en slitedel å regne, byttet på min også et par år før jeg kjøpte bilen. Grei med AC på denne tiden 😰
Balltus12 Posted July 10, 2022 Author Posted July 10, 2022 ja jeg holdt på å krepere i varmen.Alt ok. Men hvor meget koster det tro og tjune motoren til 125 hester tro og tåler motoren det? jeg har bare 115 tror jeg. Bilen har kanskje ikke godt av det ?
xr4ti Posted July 11, 2022 Posted July 11, 2022 15 timer siden, skrev Balltus12: ja jeg holdt på å krepere i varmen.Alt ok. Men hvor meget koster det tro og tjune motoren til 125 hester tro og tåler motoren det? jeg har bare 115 tror jeg. Bilen har kanskje ikke godt av det ? Om du optimerer den uten å endre noe på EGR og annet så er det også økonomisk lovlig så lenge bilen er 10 år eller eldre slik jeg har forstått det. Det mekaniske på på 2 literen er vel stort sett uendret på mk4, er vel for det meste softwaren som bestemmer antall hk. Vil absolutt anbefale 140 hk, den er sterk selv om den ikke er noe rakett men jeg har ikke hatt noe behov for å øke effekten i min, ennå. Hold deg unna slike "trimbokser" og gå heller ny software, det skal gi null feilkoder har jeg lest. Turboene på disse motorene holder ganske men greit å få sjekket om den er i ok stand. Vet ikke hvordan eller om det er mulig å bytte komplett styreenhet m/nøkler +++fra en donorbil, da hadde du kommet billig fra det om du handler brukt, det finnes jo masse 140 hestere som hugges for tiden. Kjenner ikke til Autopower men de har et 155 hk sett til ca 6000 kr men usikker på om du må leie eller kjøpe enheten for inn/ut-lasting av softwaren i tillegg. Finnes flere sjapper så bare å søke litt så finner du nok noe som passer deg.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now