fiesta_xr2i Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 noen skriver att de har 63 eksos på turboen sin osv ..'hva betyr dette tallet da?? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted July 24, 2005 Share Posted July 24, 2005 størrelsen på eksoshuset ar 48 er orginalt på cosworth ar 63 er org på escort Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted July 24, 2005 Author Share Posted July 24, 2005 størrelsen på eksoshuset ar 48 er orginalt på cosworth ar 63 er org på escort<{POST_SNAPBACK}> det er greit , men hva betyr tallene????? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 forholdet mellom areal og radius.stort sett kan du summere det opp til større tall = større hus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 kjør med 48 hus på escorten, låver dere at den får seg ett nytt og bedre hus, når det stod 63 eksoshus på min så var det en vanlig escort jeg kjørte til turboen begynte å virke rundt 3800omdreininger, nå når jeg skiftet til 48 hus, så begynner ladetrykket på 2500 omdrein. , med andre ord 63 hus, begynner senere med ladetreykket men holder seg lengre, og 48 huset da begynner ladetrykket tidliger og slutter tidligere, men gøyere med ax en toppfart på norske veier, hehe kipt å miste lappen............................ Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted July 25, 2005 Author Share Posted July 25, 2005 det står ikke no tall på min turbo 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 sto da det sist jeg sjekka her. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 det står iallefall A/R 42 på lufthuset mitt.. og sikkert 36 på exoshuset.. 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted July 25, 2005 Author Share Posted July 25, 2005 dette står på min turbo :s 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 du har ikke org turbo. syns jeg så noe da du la ut bilde av motor rommet dit. legg ut det igjen er du snill? "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 kjør med 48 hus på escorten, låver dere at den får seg ett nytt og bedre hus, når det stod 63 eksoshus på min så var det en vanlig escort jeg kjørte til turboen begynte å virke rundt 3800omdreininger, nå når jeg skiftet til 48 hus, så begynner ladetrykket på 2500 omdrein. , med andre ord 63 hus, begynner senere med ladetreykket men holder seg lengre, og 48 huset da begynner ladetrykket tidliger og slutter tidligere, men gøyere med ax en toppfart på norske veier, hehe kipt å miste lappen............................<{POST_SNAPBACK}> med lite eksos-hus vil responsen bli bedre og lag mindre met TIP vil jo øke og. med std effekt har det ingenting og si, men om du begynner trimme... vel... er vel ikke nødvendig å si noe mer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 for eks de tre turboene jeg selger mest av 420 hk turboen: t3/4e-46-s3-std 63480 hk turboen: t3/4e-50-s3-std 63600 hk har 60 mm innsug og 82 eksos hus Ser helt like ut, men 480 har 50 mm innsug istede for 46 som 420 sitter 63 eksos hus på begge 380 hk som er dønn lik escort syns messig har 48 hus og 46 mm innsug Responsen er mere en bra nok på alt med 63 hus, når du kommer oppi en str 82 så vil den bli treig. og du må jo ha større turbo for å få ut mere hk. å med et 48 hus kommer du ikke så langt i bremsebenken Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted July 26, 2005 Author Share Posted July 26, 2005 du har ikke org turbo. syns jeg så noe da du la ut bilde av motor rommet dit. legg ut det igjen er du snill?<{POST_SNAPBACK}> her er motor-rommet mitt 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 jeg har 0,82 eksos nå fult ladetrykk på ca 4500.. skulle gjerne hatt det litt før men.... -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 Hvis jeg var deg Syvers, ville jeg fått mr Schancke til å ta inn T3 Super 60 til deg, dette bør bli en bestselger til cosworth, eller hva tror du Larsern ? T3 Super 60 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 Litt mere opplysninger kjetil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 Alså, jeg mener denne turbon langt på vei erstatter både std T3 og T35, alså det de fleste skal ha erstattet. Er vel god for rundt 380 hk mener Jens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 Dette vil være en knall "grønndyseturbo" tror jeg. Jeg tror ikke den strekker seg noe lenger enn til 340-350 som best, men det er jo likevel mer enn hva de aller fleste steg3 klarer. Og responsen blir jo bli kjempe i forhold til en T35. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now