Jump to content

Nytt motoroppsett


admiralen

Recommended Posts

On 6/24/2022 at 7:23 PM, Jan300 said:

Ser fram til og høre om EFR7064 A/R.048. (Du burde få målt motrykket.)

Her er resultatet når baktrykket ble målt på Volvomotoren hvor dette turbinhuset først ble brukt. 
På generelt grunnlag gir en gitt turbo høyere baktrykk når den står på 2,3L 8V motor enn hva man ser når den står på en 2,0L 16V motor, så dette ser bra ut. :)  
http://forum.vccn.no/showthread.php?77089-B230FK-enkel-NO-CHIP-tuning&p=1089495&viewfull=1#post1089495

http://forum.vccn.no/showthread.php?77089-B230FK-enkel-NO-CHIP-tuning&p=1089737&viewfull=1#post1089737

Edited by RS 1000
  • Like 1

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

On 9/23/2022 at 12:31 PM, admiralen said:

Jau, har vært ute å luftet den litt. Den lader nå behagelig kjapt. 

Minner om utgangspunktet som var "tårer". Dette bekrefter enda en gang hvor sterkt Borg Warner selv har sabotert den fantastiske "52 mm, maks 450 hp, ikke 550 hp" EFR7064 turboen ved å ikke tilby turbinhus i korrekt størrelse. 
Til evt. nye lesere å ble det originale EFR7064 A/R0,83 turbinhuset byttet ut med ett maskinert og tilpasset Garrett T3 A/R0,48 turbinhus.   

On 7/22/2021 at 6:12 PM, admiralen said:

Så med denne turboen som jeg nå har linket til så vil tårer erstattes med glede?

Edited by RS 1000
  • Like 1

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...