admiralen Posted July 24, 2021 Author Share Posted July 24, 2021 On 7/23/2021 at 12:28 AM, RS 1000 said: Ja, nå snakker vi, men $823,- for ett turbinhus er sinnsykt. EFR6258 er en favoritt akkurat som den er. Husker en lokal helt som hadde omfattende og gjentatte turboproblemer og som noen anbefalte å vurdere å kjøpe EFR6258. Han så gjorde og resultatet ble ubetinget suksess og alle turboproblemene forsvant som dugg for solen. Så stilte han på ett Street Meet e.l. på Dagali og overrasket de fleste og iallefall alle som han kjørte ifra på stripen. Bilen bykset ut fra start og de andre klarte aldri å hente ham igjen, med kun ett par unntak. EFR6258 har ca. 49 mm inducer som er likt med T34 turboen, men den har rundt 30 år nyere teknologi og gir resultater deretter. En lokal helt valgte, pga godkjenningshensyn, EFR6268 turboen til sin Volvo B230 motor, og fikk følgende resultat selv med den forferdelige 531 toppen med gigantkanaler og med "turtallskammen" BSRT5+. (for det er alt annet enn enkelt å få ut 360 hp på NAV på hele 6800 o/min. på en B230 motor med pumpebensin og en liten turbo.) En portet 530 topp har kanaler i korrekt størrelse og en A-kam gir maksimalt bunndrag. Jeg mistenker at den kombinasjonen hadde økt dreiemomentet før 3000 o/min. tildels dramatisk. Her enn annen Volvo med EFR6258 turbo: 507 Nm på 3077 o/min. målt på Nav er vel godkjent? Ca. 300 Nm på 2500 o/min. Gikk volvoen med EFR6258 m/ ar.64 singel scroll hus (T25)? Hva tror du om twin scroll huset ar.80 (T4) til denne turboen? Blir det for stort for turboen på samme måte som ar.92 huset er for EFR7064? Eller oppfatter du at det er bedre tilpasset turboen mtp. respons? Hvis EFR6258 har lik inducer str. som T34 så kunne man tenke seg at et ar.48 hus ville være spenstig. Kunne vi her forventet respons liknende T3? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted July 25, 2021 Share Posted July 25, 2021 On 7/24/2021 at 10:27 PM, admiralen said: Gikk volvoen med EFR6258 m/ ar.64 singel scroll hus (T25)? Hva tror du om twin scroll huset ar.80 (T4) til denne turboen? Blir det for stort for turboen på samme måte som ar.92 huset er for EFR7064? Eller oppfatter du at det er bedre tilpasset turboen mtp. respons? Hvis EFR6258 har lik inducer str. som T34 så kunne man tenke seg at et ar.48 hus ville være spenstig. Kunne vi her forventet respons liknende T3? Jeg mener å huske at Volvoen med 531 topp går med T25 A/R0.64 turbinhus og at Volvomotoren med 530 toppen går med T25 A/R0.85 turbinhus. Nei det tror jeg ikke og grunnen er at det er betydelig forskjell i fysisk størrelse. En forskjell i størrelse langt større enn hva bare A/R-forholdet skulle tilsi. Det er ingen sammenligning i respons mellom en T3-turbo og en EFR6258. Det er helt vilt hvordan sistnevnte spooler i forhold. Ellers er det slik i praksis at man anser ett lite T25 A/R0.64 turbinhus til å fungere helt likt som ett større T3 turbinhus i A/R0.48 utgave. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted July 27, 2021 Share Posted July 27, 2021 Da er det noen karer over på Vccn.no som holder på å juster og mappe inn en Volvo 940 med B230 motor langs vei. Nevner dette her fordi de kjører EFR7064A/R0.83 på original eksosmanifold og de har byttet til en god innsugsmanifold med lange kanaler og oppgradert til en BSRT5+ kam. De sier dette for øyeblikket: Den går ikke supergodt (da fordi lavt trykk), men nå har jeg omtrent en 0,5 bar ladetrykk på 2500 o/min. og den drar jevnt forbi 6000 omdr. Den fjusker/magrer idet jeg går på gassen iblandt, men stabiliserer seg raskt så kan man mate på. Det er derfor litt vanskelig å si når den starter igang, men det er liten tvil om at den puster mye bedre jevnt over, men kanskje spesielt i bunn. Jeg kan nevne noen få ting i nåværende stand... 1. Kam står fortsatt i null. Hvor mye vi taper på det er uvisst, men den skulle selvfølgelig vært justert. 2. Wg ser ut til å tjuvåpne. Kanskje ikke så rart, når vi prøver å jage effekt med grunntrykk på 0.6 bar... 3. Ladetrykksstyring i sprutet er kobla opp! Hittil ser vi 1.6 bar i god tid før 4k, til tross for nevnte grunntrykk. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted July 28, 2021 Share Posted July 28, 2021 Her en kar som også har erfaring med og meninger om turbinhusene til BW. Custom made T3 A/R0.63 turbinhus FTW til denne turboen som formentlig er en 7670. 1 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
admiralen Posted October 22, 2021 Author Share Posted October 22, 2021 Lite nytt fra denne kanten. Fikk kjørt en sommer med 7064.083 på std 4x4 manifold og ble ikke imponert over respons. Gikk til innkjøp av nortech T4 manifold og 092 twin scroll hus for å prøve det oppsettet nå i høst. Etter å ha koblet det opp og turbotrykk uteble fant jeg ut tilslutt at huset jeg fikk tilsendt fra full race (USA) var for stort. Dvs. den indre diameteren var for stor og 092 huset jeg fikk er mest sannsynlig til EFR8374. Nå begynner kampen med å få returnert dette huset og få tak i den riktige dimensjonen. Samtidig, skal jeg nå sende 083 huset mitt til BSRT for innbytte mot et customlaget 0.48 hus (takk til RS1000 som fikk den dealen igjennom). Fortsatt god høst! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
admiralen Posted November 3, 2021 Author Share Posted November 3, 2021 (edited) https://www.perrin.com/blog/post/borg-warner-efr-7163-test-and-tune https://www.amazon.com/Borg-Warner-Turbo-11637105000-V-Band/dp/B07JVHT2MB Edited November 3, 2021 by admiralen Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 3, 2021 Share Posted November 3, 2021 Perrin har gjort mye bra arbeid med turbotesting og det er lett å la seg lure utpå. Ser vi på den første så ser vi ca. 440 lb/ft på ca. 3800 o/min. med ca. 1,7 BAR ladetrykk. Dette gir "den teoretiske sugemotoren" ett dreiemoment på hele 220 Nm. Dette er LANGT bedre enn de ca. 170 Nm vi ser fra lokale Cosworthmotorer og de 190 Nm vi ser fra lokale Volvo B230 motorer. En slik motor spooler sannsynligvis alle turboer hardere enn det en 2,0L Cosworthmotor klarer og den tar unna såpass godt med luft at surgeproblematikken unngås. 1 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
admiralen Posted November 4, 2021 Author Share Posted November 4, 2021 (edited) Så hva mener du om EFR7163 på cosworth vs. f.eks. EFR7064..... 1. EFR7163 m/T3 0.63 AR EWG (Single scroll) 2. EFR7163 m/T4 0.80 AR IWG (Twin scroll) Finnes ikke så mange så bruker EFR7163 på cosworth virker det som, passer kanskje bedre på større motorer... Et bedre alternativ er kanskje EFR7076 m/T3 0.63 AR Edited November 4, 2021 by admiralen Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 4, 2021 Share Posted November 4, 2021 (edited) On 11/4/2021 at 2:18 PM, admiralen said: Så hva mener du om EFR7163 på cosworth vs. f.eks. EFR7064..... 1. EFR7163 m/T3 0.63 AR EWG (Single scroll) 2. EFR7163 m/T4 0.80 AR IWG (Twin scroll) Finnes ikke så mange så bruker EFR7163 på cosworth virker det som, passer kanskje bedre på større motorer... Et bedre alternativ er kanskje EFR7076 m/T3 0.63 AR Jeg er stadig overbevist om at det er en EFR7064 turbo med ett GARRETT T3 eller GARRETT GT30 turbinhus som er det optimale valget til en rask og velfungerende Cosworth gatebil. En lokal helt monterte en EFR6758 turbo på sin motor og det var ikke akkurat vellykket pga store problemer med surge. Ser vi på compressorkartet og setter ett kryss der hvor 30 på vannrett linje 3,0 på loddrett linje krysser hverandre, så ser vi hvorfor. Dette representerer 2,0 BAR ladetrykk på 4000 o/min som er det vi trenger for å klare 300 hp her. Så gjør vi det samme for EFR7163 og får våre mistanker. https://turbosource.com/products/efr-7163-300-550-hp-turbo Deretter tar vi en titt på fantastiske EFR7064 og som vi ser er det "milevis" med klaring til surgelinjen til venstre for 30-3 krysset.: https://turbosource.com/products/efr-7670-375-650-hp-turbo Edited November 12, 2021 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arreis 78 Posted November 4, 2021 Share Posted November 4, 2021 8 timer siden, skrev admiralen: Så hva mener du om EFR7163 på cosworth vs. f.eks. EFR7064..... 1. EFR7163 m/T3 0.63 AR EWG (Single scroll) 2. EFR7163 m/T4 0.80 AR IWG (Twin scroll) Finnes ikke så mange så bruker EFR7163 på cosworth virker det som, passer kanskje bedre på større motorer... Et bedre alternativ er kanskje EFR7076 m/T3 0.63 AR Kuult at du først av alt fikk tak i Norges råeste turbinhus til en gate Cosworth for mest mulig respons og bunndrag! EFR 7163 har 57mm inducer og 58mm turbinhjul, den kombinasjonen høres ikke helt magisk ut nei når det skal lades godt på en Cosworth motor.. Du mener sikkert EFR 7670 som har vist overbevisende egenskaper ja, vet ikke om noen her i Norge har bremset den med A/R0.63 turbinhus på en Cosworth motor, men har vel vist imponerende saker på en kjent Volvo motor🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
admiralen Posted November 5, 2021 Author Share Posted November 5, 2021 14 hours ago, RS 1000 said: Jeg er stadig overbevist om at det er EFR7064 med ett uoriginalt turbinhus som er det optimale valget til en rask og velfungerende Cosworth gatebil. En lokal helt monterte en EFR6758 turbo på sin motor og det var ikke akkurat vellykket pga store problemer med surge. https://turbosource.com/collections/efr/products/efr-6758-250-500-hp-turbo Ser vi på compressorkartet og setter ett kryss der hvor 30 på vannrett linje 3,0 på loddrett linje krysser hverandre, så ser vi hvorfor. Dette representerer 2,0 BAR ladetrykk på 4000 o/min som er det vi trenger for å klare 300 hp her. Så gjør vi det samme for EFR7163 og får våre mistanker. https://turbosource.com/products/efr-7163-300-550-hp-turbo Deretter tar vi en titt på fantastiske EFR7064: https://turbosource.com/products/efr-7064-300-550-hp-turbo og til sist EFR7670: https://turbosource.com/products/efr-7670-375-650-hp-turbo Takk, det var god info! Ser her at det ikke er noe poeng å handle noe EFR7163 når man sitter på en EFR7064:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 5, 2021 Share Posted November 5, 2021 7 minutes ago, admiralen said: Takk, det var god info! Ser her at det ikke er noe poeng å handle noe EFR7163 når man sitter på en EFR7064:) Værsågod. :) De eneste Coswortheierne som jeg vil anbefale EFR7163 til over EFR7064, er de som har følgende preferanser: Family Guy- Michael Jackson's aggressive groin treatment on stage - YouTube 2 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
admiralen Posted November 5, 2021 Author Share Posted November 5, 2021 (edited) 14 hours ago, arreis 78 said: Kuult at du først av alt fikk tak i Norges råeste turbinhus til en gate Cosworth for mest mulig respons og bunndrag! EFR 7163 har 57mm inducer og 58mm turbinhjul, den kombinasjonen høres ikke helt magisk ut nei når det skal lades godt på en Cosworth motor.. Du mener sikkert EFR 7670 som har vist overbevisende egenskaper ja, vet ikke om noen her i Norge har bremset den med A/R0.63 turbinhus på en Cosworth motor, men har vel vist imponerende saker på en kjent Volvo motor🙂 Ja, blir spennende å prøve nytt oppsett. Bygger lav komp motorer nå og ønsker å teste ut kammene (BSRT7+/BD8) du kjører med evt. AB07/BD08. En EFR7670 m/ .063 AR ville kanskje vært noe i nærheten av EFR7064 m/ 0.48 AR? Uansett, foretrekker jeg IWG hvis mulig, blir fort mer styr med ekstern wg. Får forhåpentligvis riktig twin scroll hus til EFR7064 nå i løpet av et par uker så da blir å teste nortech/7064/.92 twin scroll på std motor for å sammenlikne litt kjøreopplevelse med .83 single scroll som jeg hadde på nå i sommer. Så får jeg sjekket ut om det er noe forskjell og evt. om nortech manifolden er å foretrekke fremfor 2wd eller 4x4 cosworth manifolden. Edited November 5, 2021 by admiralen Link to comment Share on other sites More sharing options...
arreis 78 Posted November 5, 2021 Share Posted November 5, 2021 (edited) 13 minutter siden, skrev admiralen: Ja, blir spennende å prøve nytt oppsett. Bygger lav komp motorer nå og ønsker å teste ut kammene (BSRT7+/BD8) du kjører med evt. AB07/BD08. En EFR7670 m/ .063 AR ville kanskje vært noe i nærheten av EFR7064 m/ 0.48 AR? Uansett, foretrekker jeg IWG hvis mulig, blir fort mer styr med ekstern wg. Artig, blir spennende å forsette å følge med på delevalg og oppsett forøvrig. Du oppgraderer heftig her, dette kommer til å bli brutalt rett og slett hvis alt annet rundt harmonerer, kanskje jeg må oppgradere til 4,27 diff for å holde følge😁 Kjører BSRT7+ og BD8 sjøl ja. Det er en helt fantastisk motor blitt, syntes nå jeg. Mulig det, uten for mitt fagfelt, men jeg kjører Garrett turbinhus i A/R0.63 som fint kunne vært tilpasset EFR 7670 som har 68mm turbinhjul. Så har man vel gode turbinhus i Tial med intern WG som bør være gull. Ehh, skulle ikke du over på A/R0.48 huset nå? Edited November 5, 2021 by arreis 78 Link to comment Share on other sites More sharing options...
admiralen Posted November 5, 2021 Author Share Posted November 5, 2021 Joda, hvis jeg får fatt i .48 huset så er det no brainer, men jeg hadde jo allerede kjøpt inn twin scroll oppsettet så må jo prøve det også. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 5, 2021 Share Posted November 5, 2021 (edited) 5 hours ago, admiralen said: En EFR7670 m/ .063 AR ville kanskje vært noe i nærheten av EFR7064 m/ 0.48 AR? Uansett, foretrekker jeg IWG hvis mulig, blir fort mer styr med ekstern wg. På generelt grunnlag er EFR7670med A/R0.63 turbinhus en veldig god kombinasjon for dem som SKAL ha over 500 HK og som skal gjøre dette med milde kammer og høyt ladetrykk. I forhold til bunndrag, respons og spool up før 4000 o/min er den imidlertid VELDIG LANGT unna en 400 + hk motor med EFR7064 med A/R0,48 turbinhus. Edited November 5, 2021 by RS 1000 1 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 5, 2021 Share Posted November 5, 2021 7 hours ago, arreis 78 said: kanskje jeg må oppgradere til 4,27 diff for å holde følge😁 Det er vanligvis lagom som er best og her resultatet med disse inputs: http://wallaceracing.com/calc-rgr.php http://wallaceracing.com/et-hp-mph.php Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arreis 78 Posted November 5, 2021 Share Posted November 5, 2021 45 minutter siden, skrev RS 1000: Det er vanligvis lagom som er best og her resultatet med disse inputs: http://wallaceracing.com/calc-rgr.php http://wallaceracing.com/et-hp-mph.php Takker. Skal vurdere 4.11 utveksling siden jeg har girkassen ute for å oppgradere diverse snacks. Lurer bare på hvem som kan ha det liggende.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 5, 2021 Share Posted November 5, 2021 (edited) Værsågod. Her en mulighet: https://www.gearboxman.co.uk/sierra-7-5-axle-parts/ Siste setning her: https://www.raceline.co.uk/products/index.asp?categoryID=6 Ellers er det slik at 4.11:1 diff. er det rette valget til 23" høye hjul. Rulleomkrets ca. 1842 mm som 215/40/17 om jeg husker rett. Hvis 4,11:1 blir vanskelig og 4,27:1 er eneste mulighet, da er det slik at man i praksis får identisk resultat hvis man bare oppgraderer fra 23" til 24" høye hjul med rulleomkrets ca. 1919 mm. Edited November 5, 2021 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 7, 2021 Share Posted November 7, 2021 On 11/5/2021 at 1:19 PM, admiralen said: Joda, hvis jeg får fatt i .48 huset så er det no brainer, men jeg hadde jo allerede kjøpt inn twin scroll oppsettet så må jo prøve det også. Det gjør du, om jeg så må hente det og sende det avgårde med posten myself. Jeg snakket nettopp med Raymond hos RS Tuning Bergen og spurte ham om denne posten din. Han fortalte at han jobber med saken, men at han har blitt forsinket med det meste bl.a. p.g.a. plutselige familiære hendelser utenfor hans herredømme. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 7, 2021 Share Posted November 7, 2021 (edited) On 10/22/2021 at 3:42 PM, admiralen said: Lite nytt fra denne kanten. Fikk kjørt en sommer med 7064 A/R.083 på std 4x4 manifold og ble ikke imponert over respons. Samtidig, skal jeg nå sende 083 huset mitt til BSRT for innbytte mot et customlaget 0.48 hus (takk til RS1000 som fikk den dealen igjennom). Fortsatt god høst! Som kjent og som nevnt har de vanlige turbinhusene til EFR7064 en kapasitet på ca. 900 hk som dessverre er ALT for overdrevet stort, tregt og lat til denne "450 WHP på pumpebensin" turboen. Det er Finn Roen hos Bergen Street Racing Team (BSRT) som har skissert opp nødvendige modifiseringer samt har designet og tegnet opp adapteret, men det er Raymond hos RS Tuning Bergen som står bak alt det praktiske arbeidet og som er eier av dette turbinhuset. Edited November 7, 2021 by RS 1000 2 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
admiralen Posted November 8, 2021 Author Share Posted November 8, 2021 16 hours ago, RS 1000 said: Det gjør du, om jeg så må hente det og sende det avgårde med posten myself. Jeg snakket nettopp med Raymond hos RS Tuning Bergen og spurte ham om denne posten din. Han fortalte at han jobber med saken, men at han har blitt forsinket med det meste bl.a. p.g.a. plutselige familiære hendelser utenfor hans herredømme. Haha, fantastisk! Pakken har ligget på Bunnpris Florvåg nå siden 28 okt så håper den blir hentet snart før det blir sendt i retur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
admiralen Posted November 8, 2021 Author Share Posted November 8, 2021 (edited) 16 hours ago, RS 1000 said: Som kjent og som nevnt har de vanlige turbinhusene til EFR7064 en kapasitet på ca. 900 hk som dessverre er ALT for overdrevet stort, tregt og lat til denne "450 WHP på pumpebensin" turboen. Det er Finn Roen hos Bergen Street Racing Team (BSRT) som har skissert opp nødvendige modifiseringer samt har designet og tegnet opp adapteret, men det er Raymond hos RS Tuning Bergen som står bak alt det praktiske arbeidet og som er eier av dette turbinhuset. Min turboreise med cosworth har ikke vært så lang. Startet med E46.048 hus m/3,64 utv på en bil jeg kjøpte. Deretter ble det T34.048 m/AB07 innsugskam og 3.91 utv. Så en kort tur innom T3 for så å prøve EFR7064.083 på 4.27 og på 3.64 utv. og nå snart EFR7064.92 og forhåpentligvis EFR7064.048. Det som derimot har blitt klart for meg er at jeg ikke har noe kjøreglede av en bil (med original utveksling og store hjul) hvor turbokicket kommer mellom 4000-5000rpm. Så ja, av de turboene jeg har brukt har faktisk EFR7064.083 vært den kjipeste å kjøre med. Prøver mao. å sette sammen en bil som kan gå på motorvei med lavt turtall men som samtidig har punch når gassen trykkes ned uten å måtte gire ned i 3 gir. Skulle helst hatt en annen utveksling på 5 giret på T5 kassa. Et gir som hadde ført til 2000rpm i 110-120 km/t (AKA. Ford Mondeo TDCI 6 gir) og en bil som ga bra punch mellom 2500-3000rpm. Mulig jeg har kjørt for mye dieselbil de siste åra Edited November 8, 2021 by admiralen Link to comment Share on other sites More sharing options...
arreis 78 Posted November 8, 2021 Share Posted November 8, 2021 (edited) 10 timer siden, skrev admiralen: Min turboreise med cosworth har ikke vært så lang. Startet med E46.048 hus m/3,64 utv på en bil jeg kjøpte. Deretter ble det T34.048 m/AB07 innsugskam og 3.91 utv. Så en kort tur innom T3 for så å prøve EFR7064.083 på 4.27 og på 3.64 utv. og nå snart EFR7064.92 og forhåpentligvis EFR7064.048. Det som derimot har blitt klart for meg er at jeg ikke har noe kjøreglede av en bil (med original utveksling og store hjul) hvor turbokicket kommer mellom 4000-5000rpm. Så ja, av de turboene jeg har brukt har faktisk EFR7064.083 vært den kjipeste å kjøre med. Prøver mao. å sette sammen en bil som kan gå på motorvei med lavt turtall men som samtidig har punch når gassen trykkes ned uten å måtte gire ned i 3 gir. Skulle helst hatt en annen utveksling på 5 giret på T5 kassa. Et gir som hadde ført til 2000rpm i 110-120 km/t (AKA. Ford Mondeo TDCI 6 gir) og en bil som ga bra punch mellom 2500-3000rpm. Mulig jeg har kjørt for mye dieselbil de siste åra Du er som meg du, blir aldri helt fornøyd 😁 Det er sykdom det, finnes ingen kur heller har jeg funnet ut av.. God lærdom å lese alle kombinasjoner du har vært igjennom. Mitt inntrykk er at jeg ikke kan skjønne at du skal bli fornøyd med 0.92 huset. Så... Kanskje like greit å bare gå rett til 0.48 huset som kommer til å være fasit🙂 Hørte du det @RS1000? Dieselbil😄 Ja ja, sånn går nu dagan. Skjønner hva du mener, er glad i momentet dieselmotorer gir selv, fordelen er at man har sære krav og bygger velfungerende Cosworthmotor deretter, har jeg erfart🙂 Unnskyld på forhånd.. Så til slutt i sommer fikk jeg ett drypp og bestilte meg en BMW i4 M50 😁 795Nm! Om jeg kommer til å beholde den, tvilsomt, slik det ser ut nå, skal heller bygge en Cosworth som går verre!😉 Edited November 8, 2021 by arreis 78 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 8, 2021 Share Posted November 8, 2021 11 hours ago, admiralen said: Haha, fantastisk! Pakken har ligget på Bunnpris Florvåg nå siden 28 okt så håper den blir hentet snart før det blir sendt i retur. Den ligger der ikke nå. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now