mortos Posted June 5, 2021 Posted June 5, 2021 (edited) Hei kan noen hjelpe. Var ute og kjørte med min kuga etter 5 min kjøring fikk jeg stoppet bilen og lyset fikk opp Engine malfunction lampe i instrumentet. Tok en Obd scanner og fikk opp denne feilkoden. P 0090-64 Fuel Pressure control valve. Er det noen som har noe bilde av hvor den sensoren ligger. Skal bestille den ny men hva heter den på norsk Bilekstra kunne ikke finne denne delen jeg trenger. Håper noen der ute kan hjelpe meg. 🙏🙏 Edited June 5, 2021 by and Endret på overskrift. Ford Taunus 2,3 S 1976
mortos Posted June 5, 2021 Author Posted June 5, 2021 1 hour ago, grcossie said: Den står på dieselpumpa Takker 😊👍 Ford Taunus 2,3 S 1976
mortos Posted June 22, 2021 Author Posted June 22, 2021 Hei kan noen hjelpe. Var ute og kjørte med min kuga etter 5 min kjøring fikk jeg stoppet bilen og lyset fikk opp Engine malfunction lampe i instrumentet. Tok en Obd scanner og fikk opp denne feilkoden. P 0090-64 Fuel Pressure control valve. Disse Feilkodene fikk jeg se Bilde. Fikk tak på brukt Trykkvenil og montert denne men bilen vil fremdeles ikke starte samme feilkode kommer opp. Er det noen der ute som har hatt noe av samme problemet som kanskje kan komme med noen gode Råd 🙏🙏 Ford Taunus 2,3 S 1976
grcossie Posted June 22, 2021 Posted June 22, 2021 Du har en feilkode på mengde ventilen også. Får du kjørt live data så du kan se drivstoff trykket på den der ?
mortos Posted June 22, 2021 Author Posted June 22, 2021 Hei får ikke kjørt noe live data siden bilen bare kinner. Den mengde ventilen som du nevner hvor ligger den? Har skiftet den som står på dieselpumpen Trykk sensoren Ford Taunus 2,3 S 1976
mortos Posted June 22, 2021 Author Posted June 22, 2021 5 hours ago, grcossie said: Du har en feilkode på mengde ventilen også. Får du kjørt live data så du kan se drivstoff trykket på den der ? Når du nevner mengde ventilen så har jeg byttet trykkventilen tror det er samme del som du nevner bare vi har forskjellige utalelser på delen. Ford Taunus 2,3 S 1976
grcossie Posted June 22, 2021 Posted June 22, 2021 (edited) Nr 3 er doseringsventil og nr6 er høytrykk kontroll ventil Edited June 22, 2021 by grcossie
grcossie Posted June 22, 2021 Posted June 22, 2021 Drivstoffpumpa består av en overføringspumpe og en høytrykksmatepumpe. Overføringspumpa trekker drivstoff fra drivstofftanken gjennom drivstoffilteret, og leverer drivstoffet til de tre høytrykkspumpekamrene via en drivstoffdoseringsventil. Drivstoffdoseringsventilen styrer mengden drivstoff som kan komme inn i høytrykkspumpekamrene. Overflødig drivstoff dannet av overføringspumpa, returneres til drivstofftanken. Drivstoffdoseringsventilen styres av driftsmodulen ved hjelp av et pulsbreddemodulert signal. Høytrykkspumpas utløpstrykk styres av en elektronisk drivstoffkontrollventil som også styres av driftsmodulen.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now