lenasmartin Posted May 15, 2021 Posted May 15, 2021 Hei! Har en 2103 mondeo MK4 stv.Den siste tiden har det kommet en ulyd når jeg svinger. Lyden er lettest å høre om jeg står stille og svinger hjulene litt fram og tilbake, lyden kan kanskje høres ut som når du trykker inn på siden på en tom brusbks og slipper ut igjen. Er også lyd mens jeg kjører, men hører det da ikke like godt? Noen som har hatt dette problemet og vet hva det er? tenker kanskje tårnlager?? Hilsen Martin
lenasmartin Posted May 16, 2021 Author Posted May 16, 2021 3 hours ago, grcossie said: Knekt fjør eller svinglager som er gåent FJÆRA SER HEL UT, SÅ DA ER DET NOK LAGERET!
xr4ti Posted May 16, 2021 Posted May 16, 2021 Ikke uvanlig at de lagrene blir slitt. Begge lagrene på min bil ble byttet på ca 150". Litt jobb men ikke uoppnåelig om du kan skur litt selv Ford Mondeo Mk 4: Hvordan bytte støtdemper foran - 2007 til 2014 mod. - YouTube
lenasmartin Posted May 17, 2021 Author Posted May 17, 2021 Leter litt etter deler, lurer på om noen vet om det skal sitte et kulelager inni på toppen!?
grcossie Posted May 17, 2021 Posted May 17, 2021 Ja, inni en plastring, er det et kulelager, ikke et vanlig lager
lenasmartin Posted May 17, 2021 Author Posted May 17, 2021 ok! Over til noe annet! Noen som har byttet hjullager forran og har en link til hvilket et verktøysett som passer?
lenasmartin Posted May 17, 2021 Author Posted May 17, 2021 26 minutes ago, grcossie said: Ja, inni en plastring, er det et kulelager, ikke et vanlig lager Takk for kjappt svar, så f.eks dette kan være riktig https://www.skruvat.no/Reparasjonssett-fjærbeinstottelager-P1076976.aspx
grcossie Posted May 18, 2021 Posted May 18, 2021 Ser rett ut på bildet ja. Lageret er inni delen til høyre 1
xr4ti Posted May 18, 2021 Posted May 18, 2021 20 timer siden, skrev lenasmartin: ok! Over til noe annet! Noen som har byttet hjullager forran og har en link til hvilket et verktøysett som passer? Verktøysett, kompakthjullager - Biltema.no m.flere har dette verktøyet. Sjekk på FINN, det er ofte slike verktøy til leie eller til salgs. Kan være en fordel å kjøpe ABS-sensor også. Det hender de blir ødelagte når de løsnes.
Recommended Posts