Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bilen min får ikke nok bensin lengere!? Det hele startet en dag etter jeg vasket motoren

å alle jeg snakket med sa at det var map sensoren min som sikkert hadde tatt kveld. Kjøpte ny map, men ikke noe forskjell. det er ikke bensinpumpa heller, har bra trykk frem til dysene. hva kan det være?? noen som vet om noe som ikke tåler vann bortsett fra map sensoren som kan ha noe med dette å gjøre ???

Dette er en 2wd cossie.

Takker for svar:)

Posted

Ja er sikker på det . for jeg har lamda måler inni bilen. å den har gått på 1.8 bar i bensintrykk på tomgang før, å da surner den etter hvert. åsså ryker det svart. men nå kan jeg skur opp bensintrykken til 6 bar på tomgang, å det ryker ikke noe av bilen. gidder ikke kjøre før jeg finner ut av hva det er.

Posted

Da er det bare og begynne med den store kontakt annonsen . Ta for deg en etter en og til slutt finner du den som kranglet . Dette gjorde jeg 3 ganger på min 4x4 til jeg fant ut det var kontakten til lamda sonden som kokte i vann . Kjøp kontakt rens på biltema den er billig og god .

Guest dj_maz
Posted

eller bare sjekke fordeler lokk, rotor og vann nedi mellom pluggene.

Guest dj_maz
Posted

tdc sensoren sitter helt nedpå motoren, ved det nederste hjulet på høyre side når du ser ned i motor rommet. det er den som bestemmer når tenningen skal skje. den registrerer når de små "pinnene" som passerer forbi den som sitter fast nedert på dette hjulet som sitter på veiva. veldig ofte at disse tar kvelden