Fayster Posted February 21, 2021 Share Posted February 21, 2021 (edited) Jeg har en for Kuga 2010 automat. Den starter og etter et halv minutt stoppere den igjen. Når jeg da prøver å starte vil den ikke starte før etter den har prøvd i et halvt minutt. Sånn har den vært en stund fra og til. Men nå starter den men når jeg setter den i Drive og slipper opp bremsen for å kjøre stopper den. Har funnen ut at vis jeg da skal starte den må jeg holde automat spaken i press mot revers så starter den med en gang. Virker som om det er noe galt med Automat spaken eller bremse bryter er det noe som har hatt noe problem med dette her? Edited February 21, 2021 by Fayster Bedre forklarende Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fayster Posted February 21, 2021 Author Share Posted February 21, 2021 (edited) Har nå funnet ut at kontakten til vann sensoren i diesel filter lokket har smeltet. Så må få kjøpt nytt diesel filter lokk og ny kontakt til sensor. Er nok dette som gjør at den stopper og lei å starte igjen. Det blir hull i lokke så det kommer luft i dieselen. Men i informasjons skjermen står det move gir skifter to P. Selv om den står i P. Er dette et kjent problem? Evt hva kan dette skyldes? Edited February 21, 2021 by Fayster Bedre forklarende Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 Det er ikke vann sensor, men varme element. Det kan gjøre at de stopper ja. Har skiftet mangen slike Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fayster Posted February 22, 2021 Author Share Posted February 22, 2021 Ok. Takk for svar. Er dette er større problem om vinteren enn om sommeren da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 23, 2021 Share Posted February 23, 2021 Når det først er brent der, så kan problemt være sommer og vinter, da det suges luft inn. Feilen oppstår når det er kaldt nok til at elementet er i funksjon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan300 Posted February 23, 2021 Share Posted February 23, 2021 On 2/22/2021 at 7:28 AM, grcossie said: Det er ikke vann sensor, men varme element. Det kan gjøre at de stopper ja. Har skiftet mangen slike Når dette varmelementet ikke er i orden vil da glødinga også ikke virke?Har en Kuga som det ikke kommer signal inn på glødereleet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 24, 2021 Share Posted February 24, 2021 Litt usikker der Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts