Afr Posted January 23, 2021 Share Posted January 23, 2021 Hvordan er det med de nye reglene, kan en få godkjent cosworthen med mer effekt i enn orginalt uten de alt for store problemene som det var før? tuv test å sånn.. noen som har noe kontroll på dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 Kor mykje trim snakker vi om? Såvidt eg kjenner til er det kun 320hk som man kan få godkjent i vognkort. Wolf sine utgaver hadde det i hk og då er det mulig og få til. Hadde wolf bilene større bremser enn standard? Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afr Posted January 24, 2021 Author Share Posted January 24, 2021 Så bare at det var noen som skulle søke om øking av effekt basert på 20kw/100kg reglen. Så da endte en opp på 334 på rwd og 350 på 4x4.. Å det hadde jo vært flott å få godkjent alt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 Burde vel være mulig det men er vel kun SVV som kan svare på det. Er det mulig å få tak dokumentasjon på disse Wolf-utgavene? I så fall er det vel en stor mulighet vil jeg anta om du søker og har dokumentasjon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 Det går vel på biler fra før katalysator kravet kom, er det i 88? Etter det, er det verre ser det ut til. Da er man jo på endring av programvare i motorstyreenhet og vipps så kreves det vel syklustester osv så vidt jeg har forstått. En kompis har fått tak i Wolf papirer og hatt en runde med SVV angående effektøkning av sin Escort, den ideen har vel blitt skrinlagt. Med Wolf papirene kan du nok få godkjent 300hk som de bilene hadde (ikke 320 som nevnt over her). Men da må du spore opp og montere alle delene for korrekt Wolf oppsett da, dvs at du må dokumentere at samtlige av delene dine er i henhold til Wolf dokumentasjonen (som bl.a. ikke dokumenterer dysene). Så godkjent effektøkning i Escort Cosworth virker ganske ugreit fortsatt så vidt jeg har forstått 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommelom93 Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 50 minutter siden, skrev JHS: Det går vel på biler fra før katalysator kravet kom, er det i 88? Etter det, er det verre ser det ut til. Da er man jo på endring av programvare i motorstyreenhet og vipps så kreves det vel syklustester osv så vidt jeg har forstått. Dette stemmer ganske bra Ford Sierra '85 2.3 GL Ford Mondeo '94 2.0 GLX Bruksbil: X - Ford Fiesta '00 1.3 X - Peugeot 607 '01 2.2 X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra X - Honda Civic '97 1.4S Ford Mondeo '05 1.8 Prosjekttråd til Sierraen. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/ Prosjekttråd til Mondeoen. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted January 26, 2021 Share Posted January 26, 2021 Var ikkje det ein her inne på forumet som godkjente med 320 hk med wolf papirer??? Men uansett, går ikkje det an og sende inn til vegvesenet om og få godkjenne effektøkning? Dei har vell svarene på ka som må til. Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now