Jump to content

Recommended Posts

Guest isse
Posted

korleis kan eg sjekke om en actuator er ødelagt???

Posted

har du tilgang på kompressor? hvis du har det er det bare å stille regulatoren på det lufttrykket fjæra skal åpne på og koble til actuatoren.. beveger pinnen seg fungerer den.. husk å vent med å koble den til til du har stilt inn riktig trykk ellers ødelegger du den mest sannsynlig... ;)

Posted

For å finne ut om den er revna, suger du bare på stussen til slangen, den skal være helt tett. Staget skal også være noe tungt å dra ut.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Guest isse
Posted

ok. men når eg skulle stille turbotrykket på bilen. kom trykket nesten opp i 1.6. og når eg skrudde 3 omdreininger på stanga var den fortsatt 1.6.. så med andre ord eg fikk ikkje til og stille turbotrykket,så da er vel det actuatoren som ødelagt

Posted

Hvilken vei skrudde du 2. gangen? Korter du staget inn øker du trykket. Sjekk om den er lekk. (sug på slangetilkoblingen, skal være helt tett)

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

Guest isse
Posted

skrudde inn mot motoren.. men kom til og tenke på noe: bilen kuttet jo ikkje???? en orginal turbo skal vel kutte på 1.2 bar??

eller tar eg feil der?? kan jo hende det er måleren som har gått til hellvete

bilen det gjelder er en orginal 90 cosworth

takker for alle svar

Guest isse
Posted

kan hende eg forklarer feil... eg lurer ikkje på korfor eg ikkje får meir trykk!!!!!!!! eg lurer på korfor trykket ikkje blir mindre når eg skrur på actuatoren?? og no har eg prøvd to forskjellige målere og begge viser 1.6.. og motoren kutter ikkje... uansett kor mange omdreinger eg skrur på den forp..... stanga går ikkje trykket ned!!!

Posted

Og da prøvde du å skru på staget slik at det ble lengre?

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

Guest isse
Posted

alt av slanger er bra.. men i dag kuttet den.. 1.5 bar.. men da hoppet slangen som går på bensinregulatoren ut av.. eg får en orginal actuator i kveld som eg veit virker.. så da får eg se ka som skjer...

Guest isse
Posted

ahhh.. da virket ting som det skulle.. men går det bra om eg kjøre 0.9 bar på orginalt oppsett??

• 2 weeks later...
Guest ykarlsen
Posted
har du tilgang på kompressor? hvis du har det er det bare å stille regulatoren på det lufttrykket fjæra skal åpne på og koble til actuatoren.. beveger pinnen seg fungerer den.. husk å vent med å koble den til til du har stilt inn riktig trykk ellers ødelegger du den mest sannsynlig... ;)

Og hva da visst det kommer luft ut med stanga når den åpner? Er den ødelagt da også??? Har ikke fiklet med interne saker på 10år nemlig......

Posted

kommer det luft med staget er tetningsringen ødelagt... actuatoren skal være tett, hvis ikke den er det ikke mulig å få bygget opp nok trykk inni til å reagere... om det går an å reparere vet jeg ikke så det må nok noen andre svare på... ;)

Guest ykarlsen
Posted
kommer det luft med staget er tetningsringen ødelagt... actuatoren skal være tett, hvis ikke den er det ikke mulig å få bygget opp nok trykk inni til å reagere... om det går an å reparere vet jeg ikke så det må nok noen andre svare på... ;)

Alltså, staget går helt fint. Men lekker luft. Vil jo tro det fungerer som en blrrd-valve da.... :rolleyes:

Posted

vil bli noe sånt ja... mest sannsynlig går det ut, men klarer ikke presse wastegaten ordentlig... når det begynner å bli litt motstand lixom.. skal uansett ikke lekke der...