Guest isse Posted July 3, 2005 Posted July 3, 2005 korleis kan eg sjekke om en actuator er ødelagt???
Robox Posted July 3, 2005 Posted July 3, 2005 har du tilgang på kompressor? hvis du har det er det bare å stille regulatoren på det lufttrykket fjæra skal åpne på og koble til actuatoren.. beveger pinnen seg fungerer den.. husk å vent med å koble den til til du har stilt inn riktig trykk ellers ødelegger du den mest sannsynlig...
Leo Posted July 4, 2005 Posted July 4, 2005 For å finne ut om den er revna, suger du bare på stussen til slangen, den skal være helt tett. Staget skal også være noe tungt å dra ut. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest isse Posted July 4, 2005 Posted July 4, 2005 ok. men når eg skulle stille turbotrykket på bilen. kom trykket nesten opp i 1.6. og når eg skrudde 3 omdreininger på stanga var den fortsatt 1.6.. så med andre ord eg fikk ikkje til og stille turbotrykket,så da er vel det actuatoren som ødelagt
Leo Posted July 4, 2005 Posted July 4, 2005 Hvilken vei skrudde du 2. gangen? Korter du staget inn øker du trykket. Sjekk om den er lekk. (sug på slangetilkoblingen, skal være helt tett) Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest isse Posted July 4, 2005 Posted July 4, 2005 skrudde inn mot motoren.. men kom til og tenke på noe: bilen kuttet jo ikkje???? en orginal turbo skal vel kutte på 1.2 bar?? eller tar eg feil der?? kan jo hende det er måleren som har gått til hellvete bilen det gjelder er en orginal 90 cosworth takker for alle svar
Syvers Posted July 4, 2005 Posted July 4, 2005 du kjører 1.6 kg på standar oppsett og du lurer på hvorfor du ikke får mere trykk ? hehe
Guest isse Posted July 4, 2005 Posted July 4, 2005 kan hende eg forklarer feil... eg lurer ikkje på korfor eg ikkje får meir trykk!!!!!!!! eg lurer på korfor trykket ikkje blir mindre når eg skrur på actuatoren?? og no har eg prøvd to forskjellige målere og begge viser 1.6.. og motoren kutter ikkje... uansett kor mange omdreinger eg skrur på den forp..... stanga går ikkje trykket ned!!!
Leo Posted July 5, 2005 Posted July 5, 2005 Og da prøvde du å skru på staget slik at det ble lengre? Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
rscosworth Posted July 5, 2005 Posted July 5, 2005 har du slangen koplet til aktuatoren??? husk at den kan hoppe av i den enden den kommer fra og, ikke bare på aktuatoren.
Guest isse Posted July 5, 2005 Posted July 5, 2005 alt av slanger er bra.. men i dag kuttet den.. 1.5 bar.. men da hoppet slangen som går på bensinregulatoren ut av.. eg får en orginal actuator i kveld som eg veit virker.. så da får eg se ka som skjer...
Guest isse Posted July 6, 2005 Posted July 6, 2005 ahhh.. da virket ting som det skulle.. men går det bra om eg kjøre 0.9 bar på orginalt oppsett??
Guest ykarlsen Posted July 17, 2005 Posted July 17, 2005 har du tilgang på kompressor? hvis du har det er det bare å stille regulatoren på det lufttrykket fjæra skal åpne på og koble til actuatoren.. beveger pinnen seg fungerer den.. husk å vent med å koble den til til du har stilt inn riktig trykk ellers ødelegger du den mest sannsynlig... <{POST_SNAPBACK}> Og hva da visst det kommer luft ut med stanga når den åpner? Er den ødelagt da også??? Har ikke fiklet med interne saker på 10år nemlig......
Robox Posted July 17, 2005 Posted July 17, 2005 kommer det luft med staget er tetningsringen ødelagt... actuatoren skal være tett, hvis ikke den er det ikke mulig å få bygget opp nok trykk inni til å reagere... om det går an å reparere vet jeg ikke så det må nok noen andre svare på...
Guest ykarlsen Posted July 17, 2005 Posted July 17, 2005 kommer det luft med staget er tetningsringen ødelagt... actuatoren skal være tett, hvis ikke den er det ikke mulig å få bygget opp nok trykk inni til å reagere... om det går an å reparere vet jeg ikke så det må nok noen andre svare på... <{POST_SNAPBACK}> Alltså, staget går helt fint. Men lekker luft. Vil jo tro det fungerer som en blrrd-valve da....
Robox Posted July 17, 2005 Posted July 17, 2005 vil bli noe sånt ja... mest sannsynlig går det ut, men klarer ikke presse wastegaten ordentlig... når det begynner å bli litt motstand lixom.. skal uansett ikke lekke der...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now