Jump to content

Noen som kjenner denne?


Afr

Recommended Posts

Synd, for det er jo tidsriktige felger fra 80-tallet. Kanskje du finner noen til Saab da de siste av OG-900-serien hadde 108/4 samt 9000-serien. Saab har som jeg nevnte i en annen post her en dag flere ET, helt nede i ET 20-25 mener jeg og de hadde vært perfekt bak. Her er det som syntes som like felger men til Saab 99/tidlig 900 da de har 114,5/4 Saab Mim 15" cross spoke alloys 4x114.3 pcd | Retro Rides (retro-rides.org)

S5004189.jpg

Edited by xr4ti
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 12/17/2020 at 2:19 PM, Afr said:

15x7 mim felg.... 

Skal vistnok være til ford..

Ai ai en tråd om felg fra tidenes tiår.
Kan ikke huske at jeg ønsket meg dette til jul, men det er jo helt meg. Takker. Jeg kommer sent, men som en mann av kultur så har jeg noe å tilføre tråden.

Svaret er ligger rett foran deg. 1100 er modellen. Det var det enkle så ble det værre. PCD uten siffer? For 87 i "solen" er årstallet.
Så jeg antar du vet de passer 4x108? Ford var ikke mer populært den gang i Tyskland enn som i dag så jeg ville trodd mer på Audi.
4x108 på Audi har en rar historie som starter på den første "moderne" 100 lansert i 76, men ikke på 70talls 80 som deler mye av konstruksjonen samt boltmønsteret 4x100 med Passat. 4x108 på 80 kommer ikke før på B3 80/90 i 87 før A4 ender 4 bolthistorien til  Audi. Var det en deal de ikke kunne si nei til fra en felgfabrikant eller var det for å skille felger fra Volksvagenmodellene eller trengte de bare en overlegen PCD som 4x108 jo er? Hvorfor stiller ingen biljournalister som har tilgang på rette personer de riktige spørsmålene?

Audi 4x108 har navåpning på 57.1mm, og starter med ET45 på 14" før det ender på ET37 på de største 15" og 16".

MiM i Norge var ikke mye 1100, men 1900 var noe alle på 80 og 90tallet har sett på mer enn en bil fra VW, BMW eller Opel. Har du sett Kåre har fått nye hjul? 15"! Det er slutt på 205/60-13 nå. Baller på engelsk slang for dagens unge eller storkar som det het den gang. Det er en av fordelene med 4x100. Det ble ikke hyllevarmere.

Ulempen med 4x100 for oss er at om en ser bort fra selvsagte BBS og 13 på dusinetmodellene fra ATS i Eikerkatalogen fra så stopper det opp ved Revolution eller Compomotive på 4x108 Ford. Ja jeg kaster en brannfakkel i julepeisen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, and said:

Ai ai en tråd om felg fra tidenes tiår.
Kan ikke huske at jeg ønsket meg dette til jul, men det er jo helt meg. Takker. Jeg kommer sent, men som en mann av kultur så har jeg noe å tilføre tråden.

Svaret er ligger rett foran deg. 1100 er modellen. Det var det enkle så ble det værre. PCD uten siffer? For 87 i "solen" er årstallet.
Så jeg antar du vet de passer 4x108? Ford var ikke mer populært den gang i Tyskland enn som i dag så jeg ville trodd mer på Audi.
4x108 på Audi har en rar historie som starter på den første "moderne" 100 lansert i 76, men ikke på 70talls 80 som deler mye av konstruksjonen samt boltmønsteret 4x100 med Passat. 4x108 på 80 kommer ikke før på B3 80/90 i 87 før A4 ender 4 bolthistorien til  Audi. Var det en deal de ikke kunne si nei til fra en felgfabrikant eller var det for å skille felger fra Volksvagenmodellene eller trengte de bare en overlegen PCD som 4x108 jo er? Hvorfor stiller ingen biljournalister som har tilgang på rette personer de riktige spørsmålene?

Audi 4x108 har navåpning på 57.1mm, og starter med ET45 på 14" før det ender på ET37 på de største 15" og 16".

MiM i Norge var ikke mye 1100, men 1900 var noe alle på 80 og 90tallet har sett på mer enn en bil fra VW, BMW eller Opel. Har du sett Kåre har fått nye hjul? 15"! Det er slutt på 205/60-13 nå. Baller på engelsk slang for dagens unge eller storkar som det het den gang. Det er en av fordelene med 4x100. Det ble ikke hyllevarmere.

Ulempen med 4x100 for oss er at om en ser bort fra selvsagte BBS og 13 på dusinetmodellene fra ATS i Eikerkatalogen fra så stopper det opp ved Revolution eller Compomotive på 4x108 Ford. Ja jeg kaster en brannfakkel i julepeisen.

Det er godt Compomotive er det tøffeste av alt da!!

 

Jeg har faktisk ett sett ATS felger liggende å... 6x13, men de er 4x100 da..  
Jeg har bare vært borti en Mim felg før, å det var den klassiske BMW felgen.

De ligger på hylla fortsatt hvis du vil mimre!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Afr said:

Det er godt Compomotive er det tøffeste av alt da!!

Ja da hadde tråden fått litt lengde av flere eller det hadde ikke blitt laget noen tråd for det er jo allmenkunnskap? :D

La meg gjette på at dette paret med MiM 1100 fikk du tak på i utlandet?

Ville tatt de med til en dekksjappe hvor alle har oppholdstillatelse av myndighetene, og ikke bare av daglig leder for å se om de kan brukes til mer enn å kveile opp hageslangen.
Lokk bør jo kunne skaffes, men da følger det nok en felg på kjøpet så da er du like langt, og ender vel opp med et par 4x100 uten lokk.
Utlandet er nok stedet for å komplettere det du allerede har. Slitt orginal og spraylakket er allerede å finne i tråden så her bilder av en NOS MiM 1100 ny i eske.

Verdt et forsøk for de er tøffe nok, og du blir alene på treff med de felgene.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, and said:

 

La meg gjette på at dette paret med MiM 1100 fikk du tak på i utlandet?
 

Njæ... jeg fikk de med to vingebil felger jeg kjøpte for noen år siden. å det er der jeg har det fra at det var 4x108 å... så det kan være 4x100 for alt jeg vet.

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke skitne til fingra med montering på bil. Tommestokk eller skyvelær så får du målt PCD, og eller navåpningen som skal være 63.4mm på Ford.
4x100? Da er det rett på veggen.

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, and said:

Trenger ikke skitne til fingra med montering på bil. Tommestokk eller skyvelær så får du målt PCD, og eller navåpningen som skal være 63.4mm på Ford.
4x100? Da er det rett på veggen.

får sende en søknad om litt garasjetid i morra... skal jo være drittvær uansett.
Å så er det en escort som henger i lufta som trenger litt skruer å...

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...