Guest OCB Posted July 2, 2005 Share Posted July 2, 2005 Bd 14 kammer til 2wd selges eller byttes i Bd14 til 4x4. Gi bud. Tlf. 99434843 Ole Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DCA Posted July 2, 2005 Share Posted July 2, 2005 ca pris? nye? slitne? effektøkning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest OCB Posted July 2, 2005 Share Posted July 2, 2005 Brukt 2 sesonger og er i god stand. Kjekt å ha når du skal over 400 hk. 2500 kr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted July 2, 2005 Share Posted July 2, 2005 hva er forskjellen på kammene til 2wd å 4x4 ?? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sedan Posted July 2, 2005 Share Posted July 2, 2005 2500 for begge? Mitt prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest OCB Posted July 3, 2005 Share Posted July 3, 2005 2500 for begge ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford Gnomen Posted July 3, 2005 Share Posted July 3, 2005 2wd kammene er 5mm lengre enn 4wd kammene. 4wd kammer i 2wd topp går med 5mm shim, andre veien går ikke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sedan Posted July 3, 2005 Share Posted July 3, 2005 2500 for begge ja.<{POST_SNAPBACK}>Ok, hvor holder du til hen? Mitt prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted July 3, 2005 Share Posted July 3, 2005 hvor?? -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest OCB Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 Bor på Lørenskog. Mellom Oslo og Lillestrøm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest OCB Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Ingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Ingen?<{POST_SNAPBACK}> Er det umulig å dreie/ frese vekk de 5,0 mm da ? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 må det byttes noe mer enn bare kammer da?? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest OCB Posted July 16, 2005 Share Posted July 16, 2005 En fordel med dobble ventil fjærer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 Problemet er at de originale ventilfjærene ikke tåler det høye løftet og at stemplene trenger større ventil lommer. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 og at stemplene trenger større ventil lommer.<{POST_SNAPBACK}>Og det er du helt sikker på ? Har nemlig eksempel på at det går uten ventillommer, men du har kanskje det motsatte ? Eller er det kun i teorien din det ikke går ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 og at stemplene trenger større ventil lommer.<{POST_SNAPBACK}>Og det er du helt sikker på ? Har nemlig eksempel på at det går uten ventillommer, men du har kanskje det motsatte ? Eller er det kun i teorien din det ikke går ?<{POST_SNAPBACK}> Hehehe, smålig, men men, here vi go. Vil du da anbefale at andre også monterer BD 14 kammer i ellers standard Cosworth motor ? Hva med de endrede kravene til mapping da. Det slipper en jo med f. eks BD 10 kammene. Som vi vet blir, eller bør de fleste kammer bli levert med en anbefalt innstilling av aktuelle kammer. Følger man denne anbefalingen med BD 14 kammene på en ellers original Cosworthmotor så blir avstanden mellom ventiler og stempel uakseptabelt liten. Dette er grunnen til at f. eks Burtonpower sier at man trenger "Head and piston Work" f.o.m. BD 14, og det er noe jeg velger å tro på. At du påstår det går greit uten, får stå for din regning for enten står ikke kammene på anbefalt LC eller så vil ventilene få kontakt med stempelet ved f. eks en bomgearing. Det neste en skal være klar over er at en standard Cosworth ventilfjær frarådes brukt sammen med kammer som løfter over 8,89 mm. BD 14 kammen løfter 8,9 og det er kanskje derfor store og seriøse firmer anbefaler at man oppgraderer ventilfjørene også (head work.) Men du/ dere må selvsagt gjøre som dere vil. Er du/dere fornøyd, (i alle fall frem til en effekttest) så er det det viktigste. Jeg personlig velger å høre på folk eller firmaer som vet hva der driver med, (som f.eks Hannestad) og jeg anbefaler alle som spør meg til å gjøre det samme, og så får du (for å si det enda en gang) gjøre som du vil. Jeg håper selvsagt at det ikke raser for eieren av denne motoren, men jeg synes du kan gjøres han oppmerksom på problemet. så han ikke blir rasket over når det skjer. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Teori og praksis er stor forskjell, er vel førstnevnte du har "erfaring" med Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest OCB Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 Solgt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 Og det er du helt sikker på ? Har nemlig eksempel på at det går uten ventillommer, men du har kanskje det motsatte ? Eller er det kun i teorien din det ikke går ?<{POST_SNAPBACK}>Teori og praksis er stor forskjell, er vel førstnevnte du har "erfaring" med <{POST_SNAPBACK}> Her ser jeg sheriffen går foran med ett godt eksempel på "hvordan oppføre seg på ett forum" ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
frode Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 hehehe '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 13, 2005 Share Posted August 13, 2005 Og det er du helt sikker på ? Har nemlig eksempel på at det går uten ventillommer, men du har kanskje det motsatte ? Eller er det kun i teorien din det ikke går ?<{POST_SNAPBACK}>Teori og praksis er stor forskjell, er vel førstnevnte du har "erfaring" med <{POST_SNAPBACK}> Her ser jeg sheriffen går foran med ett godt eksempel på "hvordan oppføre seg på ett forum" ... <{POST_SNAPBACK}> Ja, dersom han leser gjennom hele tråden så blir han sikkert stolt over hva han har bidratt med. Nyttig at en forum administrator oppfører seg på en slik måte. NOT ! Skjerpings. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts