Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bd 14 kammer til 2wd selges eller byttes i Bd14 til 4x4. Gi bud.

 

Tlf. 99434843 Ole

Posted

ca pris? nye? slitne? effektøkning?

Posted

Brukt 2 sesonger og er i god stand. Kjekt å ha når du skal over 400 hk. 2500 kr.

Posted

hva er forskjellen på kammene til 2wd å 4x4 ??

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Guest Ford Gnomen
Posted

2wd kammene er 5mm lengre enn 4wd kammene. 4wd kammer i 2wd topp går med 5mm shim, andre veien går ikke.

Posted

hvor??

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Posted

Bor på Lørenskog. Mellom Oslo og Lillestrøm.

  • 2 weeks later...
Posted

 

Er det umulig å dreie/ frese vekk de 5,0 mm da ?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

må det byttes noe mer enn bare kammer da??

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted

En fordel med dobble ventil fjærer.

  • 4 weeks later...
Posted

Problemet er at de originale ventilfjærene ikke tåler det høye løftet og at stemplene trenger større ventil lommer.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted
og at stemplene trenger større ventil lommer.

Og det er du helt sikker på ? Har nemlig eksempel på at det går uten ventillommer, men du har kanskje det motsatte ? Eller er det kun i teorien din det ikke går ?
Posted
og at stemplene trenger større ventil lommer.

Og det er du helt sikker på ? Har nemlig eksempel på at det går uten ventillommer, men du har kanskje det motsatte ? Eller er det kun i teorien din det ikke går ?

 

 

Hehehe, smålig, men men, here vi go.

 

Vil du da anbefale at andre også monterer BD 14 kammer i ellers standard Cosworth motor ? Hva med de endrede kravene til mapping da. Det slipper en jo med f. eks BD 10 kammene.

 

Som vi vet blir, eller bør de fleste kammer bli levert med en anbefalt innstilling av aktuelle kammer. Følger man denne anbefalingen med BD 14 kammene på en ellers original Cosworthmotor så blir avstanden mellom ventiler og stempel uakseptabelt liten. Dette er grunnen til at f. eks Burtonpower sier at man trenger "Head and piston Work" f.o.m. BD 14, og det er noe jeg velger å tro på. At du påstår det går greit uten, får stå for din regning for enten står ikke kammene på anbefalt LC eller så vil ventilene få kontakt med stempelet ved f. eks en bomgearing. Det neste en skal være klar over er at en standard Cosworth ventilfjær frarådes brukt sammen med kammer som løfter over 8,89 mm. BD 14 kammen løfter 8,9 og det er kanskje derfor store og seriøse firmer anbefaler at man oppgraderer ventilfjørene også (head work.)

 

Men du/ dere må selvsagt gjøre som dere vil. Er du/dere fornøyd, (i alle fall frem til en effekttest) så er det det viktigste. Jeg personlig velger å høre på folk eller firmaer som vet hva der driver med, (som f.eks Hannestad) og jeg anbefaler alle som spør meg til å gjøre det samme, og så får du (for å si det enda en gang) gjøre som du vil.

 

Jeg håper selvsagt at det ikke raser for eieren av denne motoren, men jeg synes du kan gjøres han oppmerksom på problemet. B) så han ikke blir rasket over :lol: når det skjer.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Guest Larsern
Posted
Og det er du helt sikker på ? Har nemlig eksempel på at det går uten ventillommer, men du har kanskje det motsatte ? Eller er det kun i teorien din det ikke går ?

Teori og praksis er stor forskjell, er vel førstnevnte du har "erfaring" med  :lol:

 

Her ser jeg sheriffen går foran med ett godt eksempel på "hvordan oppføre seg på ett forum" ... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Posted

hehehe :D

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Posted
Og det er du helt sikker på ? Har nemlig eksempel på at det går uten ventillommer, men du har kanskje det motsatte ? Eller er det kun i teorien din det ikke går ?

Teori og praksis er stor forskjell, er vel førstnevnte du har "erfaring" med  :lol:

 

Her ser jeg sheriffen går foran med ett godt eksempel på "hvordan oppføre seg på ett forum" ... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

 

 

Ja, dersom han leser gjennom hele tråden så blir han sikkert stolt over hva han har bidratt med. Nyttig at en forum administrator oppfører seg på en slik måte. NOT !

Skjerpings.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...