ThorM Posted May 31, 2020 Posted May 31, 2020 Jeg har fått kjøpt meg en nesten komplett rs turbo motor som jeg har planer om å sette i min xr3i. Er det noen her som kan svare meg på om det er mye jobb mtp det elektriske? Ser også at det mangler ei dyse og begge oljerøra på turboen, er det noen her som kan ha det liggende eller vet hvor jeg kan få tak i nytt? Det er gule cosworth dyser som står på og en Garett T3 turbo
xr4ti Posted May 31, 2020 Posted May 31, 2020 Nå husker ikke jeg åssen modell du har men motoren du nevner er da en EFI-motor siden den har elektroniske dyser. Vet ikke om de siste mk4 hadde EFI-motor ellers er det typisk k/KE-jetronic på RST. EFI-turbomotoren stod vel kun i Fiesta RST, en bil som ikke ble solgt i Norge (det finnes dog noen her til lands) så du må da ha ECU i det minste fra disse motorene. Du må nok fylle på med noe mer info her.
ThorM Posted June 3, 2020 Author Posted June 3, 2020 Det jeg har fått opplyst er at det er fra en orginal mk4 rs turbo. Oppbygd med Piper camkit, justerbart camdrev, rst veiv og råder og CVH EFI blokk og topp. Og med da som nevnt Saab turbo og gule cossie dyser
xr4ti Posted June 3, 2020 Posted June 3, 2020 Og bilen din er en mk4? Årsmodell, hva slags motor/innsprøytnig etc. Må vite det om vi skal kunne hjelpe deg 😉
ThorM Posted June 4, 2020 Author Posted June 4, 2020 Bilen min er en orginal 89’mod xr3i med 1,6 motor i nå
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now