Henning1981 Posted May 27, 2020 Posted May 27, 2020 Hei Er helt ny på forumet her. Multireima på bilen røyk av. Satte på ny reim. Bilen ville ikke starte. Tok av øverste del av registereim dekselet, fant en liten tråd som jeg tror stammer fra multireima innafor dekselet , mistenker at registereima har hoppet over noen tenner. Er de slik at ventilene går dukken ved registerreim brudd? Batteriet på bilen blei ødelagt etter at reima røyk, kan det være noe elektronisk sperre som må slettes med diagnoseverktøy for den skal starte igjen? Forøvrig en meget god og driftsikker på kjørt 350 000 km, uten noe særlig problemer. Synd om den skal ende sine dager pga en slapp eier som ikke har bytta reima🙈
HoelRacing Posted May 27, 2020 Posted May 27, 2020 Pleier være nok å skifte ventilløftere om den har hoppet over på reima. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
grcossie Posted May 28, 2020 Posted May 28, 2020 Som sagt over, kan være bare løfterene, som har fått det, kommer litt ann på hva turtallet var da det skjedde
Henning1981 Posted June 30, 2020 Author Posted June 30, 2020 Oppdatering Har timet opp motoren og registereima står riktig og er hel Har kjørt diagnose, får opp feil på veivaksel sensor. Har byttet sensor og magnetplate bak veivhjulet slettet feilkodene, men samme feil kommer opp og vil fortsatt ikke starte. Noen tips?
Mondeo Power Posted June 30, 2020 Posted June 30, 2020 Har du sjekket ledningene fra toppen og ned til sensoren så de ikke fikk seg en smell når reima røk?
Henning1981 Posted June 30, 2020 Author Posted June 30, 2020 Takk for tipset, skal prøve å fjerne kabelbeskyttelsen å sjekke ledningene hele veien fra toppen til sensoren.
Henning1981 Posted July 1, 2020 Author Posted July 1, 2020 Sjekket ledningene ser fine ut hele veien, kan ikke se at dem har noe skade. Kanskje en fordel å måle dem også, men vet ikke helt hvor dem går fra sensoren har prøvd å følge dem,noen som vet hvor dem går?
grcossie Posted July 1, 2020 Posted July 1, 2020 Fra motorstyring framfor venstre plast innerskjerm, under radiator og opp under høyre lykt før den går over til motor, Mener det er slik på de også, la opp nye ledninger på en S-max
Henning1981 Posted October 27, 2020 Author Posted October 27, 2020 Oppdatering Har sjekket kabelene for skader, har målt de 3 ledningene til sensoren måler korrekte verdier. 12v og 0-5v på ledningen i midten.Kjøpte sensoren i billig på en sånn tysk dele side. Kan være at sensoren er defekt, får kanskje kjøpe orginal del hos ford, eller kan det være at en ny sensor må programmeres for at den skal funke?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now