Caprimaniac Posted March 12, 2020 Posted March 12, 2020 Hallo. 2014 Ranger med standard (ikke nav) skjerm. Satt meg i bilen etter jobb i går. På med tenning, starter og går- men audiosystemet var TYST. Kun FM. radio i funksjon. Alle AUX. funksjoner uvirksomme. Handsfree; nei... Ei heller spenning i USB. kontakten. Fant ikke dedikert sikring i instruksjonsbokens kart over sikringer... Noen gode forslag? RS Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk
grcossie Posted March 12, 2020 Posted March 12, 2020 Kan være bluetooth modul, som har lagt seg ned. Du kan prøve å kople batteri og hold pluss om minus i sammen i noen sekunder, hjelper av og til mot elektronisk hang up
Caprimaniac Posted March 14, 2020 Author Posted March 14, 2020 OK. Regner med du mener at kabelskoa på + og - pol på batteriet skal skrus av og så holdes sammen (evt + mot karosseri?). Uten at batteriet er innvolvert, da.... Skal prøve dette Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk
grcossie Posted March 14, 2020 Posted March 14, 2020 Batteriklemmene i sammen ja fra koplet batteri selvsagt. Da tømmer man kondensatorer for strøm, så moduler blir nullstilt
Caprimaniac Posted March 18, 2020 Author Posted March 18, 2020 Vel... Ikke akkurat enkelt å koble fra batteriklemma på + polen; må demontere en del for å få det til. Det sitter 3 "ting" kobla på batteriklemma på + polen; hoved+, en tynnere kabel og en sort boks. Hvis jeg skal demontere de tre- er det en bestemt rekkefølge? Men; I mitt forsøk på fjerne batteriklemma på + polen, brøt jeg kontakten i noem mikrosekunder. Og vipps- alt var som normalt igjen, inkl. blåtann, USB etc.... Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk
grcossie Posted March 18, 2020 Posted March 18, 2020 Tar bare av pluss polen, og bruker en ledning mellom den og jord punktet. Bra det virker igjen da
Recommended Posts