Meinte Jelsma Posted February 10, 2020 Posted February 10, 2020 Etter batteri skift , ny dynamo og utbedret "jordingskontakten " på kassoreit så ladet dynamoen med ca 15,3 Volt. Lade lampen var da slukket. Etter ca et halv år kom ladelampen på. Ladespenning nå på 14,6 Volt. Skulle tro dette er nokså normal lade-spenning. Men lade lampen slukker altså ikke. Kan ikke se at der er dårlig ledningsføring fra dynamoen til batteriet. Kommer ikke heller ikke opp feil kode på dette. Sletter eg evt feil kode så er lade lampen av en liten halv minutt og da tilbake igjen. Ingen problemer med å starte bilen. Og bilen går helt fint. Noen som har opplevd dette og vet evt hva som kan gjøres for å rette opp dette.
HoelRacing Posted February 10, 2020 Posted February 10, 2020 Connect? Vanlig feil med ledingsbrudd i ledningsnett fra dynamo og langs radiator. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
mjeller1 Posted September 20, 2023 Posted September 20, 2023 (edited) Hei. Fant du noe løsning på dette? Sliter med akkurat det samme på min connect 2015 mod. Batteriet er 1 år gammelt og ladestrøm fra dynamoen ligger på 13,7 stort sett, men spretter opp på 15 etter en tids kjøring. Edited September 20, 2023 by mjeller1
mjeller1 Posted September 23, 2023 Posted September 23, 2023 (edited) Batteri sensor sierru? Noe ide hvor den er og hvordan man sjekke om den er ødelagt? Noen som har noe formening om ladestrømmen? 13,7 og 15V Alt virker som sagt normalt og batteriet viser 12,5-12,8V med svitsen av Edited September 23, 2023 by mjeller1
grcossie Posted September 23, 2023 Posted September 23, 2023 Batteri sensoren, er den som står på klemma ved minus polen. Den registrere ladetilstand. Må sjekke hva den viser med datalogg i forhold til hva en batteritest viser. Ladespenninga du har der, er ok, har smart lading, som varierer etter forbruk og temperatur
mjeller1 Posted September 25, 2023 Posted September 25, 2023 Var ingenting på minuspolen. sku det kanskje vært noe på den skruen?
mjeller1 Posted September 25, 2023 Posted September 25, 2023 Ser ut ifra en NAF test som ble utført før jeg kjøpte bilen at det tidligere har vært mange feilkoder B1287, U3003, U0140, U0159, U0422, U0100, U0401, U0415 Kommentar den gang var: Indikerer periodisk feilkode, kan ha oppstått pga lav batterisenning. Batteri må trolig byttes i følge batteritester. Kan det være batteriet som er synderen denne gang også?
grcossie Posted September 25, 2023 Posted September 25, 2023 Oki, da er den for gammel til å ha batteri sensor. Kan være batteriet ja
mjeller1 Posted September 26, 2023 Posted September 26, 2023 Kjørte en test med diagnoseverktøy i dag. Ser ut som det er litt lite guff ved start av motoren
grcossie Posted September 26, 2023 Posted September 26, 2023 Ja det er for lite, bør ikke gå under 10v ved starting. Kan og være starteren som drar for mye. Men stor sjans for batteriet
mjeller1 Posted December 14, 2023 Posted December 14, 2023 Tok sin tid dette, men nå er dynamoen bytta. Fra å konstant lade med 13,7V lader den nå med 14,8 og batterilyset er borte. Tyder på at det var smart laderen som var gåen. 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now