Afr Posted December 25, 2019 Share Posted December 25, 2019 Hvordan er det for tia med Eu kontroll og eksosanlegg? Er det så lenge som det holder støy og avgass krav så er det grei skuring? eller må alt være orginalt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted December 26, 2019 Share Posted December 26, 2019 Mener dette har vært spurt om før her inne men fant ikke tråden. Svarer på det selv om dette er noe jeg ikke VET men har spurt en kontrollør jeg kjenner også for en stund siden. I teorien så skal alle kjøretøyer var i samme stand som ved typegodkjenning men det er ikke noe forbud eller regelverk (enda) som gjør at en ikke kan bruke alternative deler. Fikk som svar at det er ok med hjemmelaget eksosanlegg så lenge det ikke bråket for mye og det ikke var i veien (passform) for komponenter under bilen. Utfordringen er vel at et grovt anlegg har en dypere lyd så selv om dB ikke er for høyt så kan det være vanskelig for kontrolløren å bedømme og slenger på en 2er for å være sikker 🙄 Er dB/støy et nytt punkt på PKK?, trodde det hadde vært i mange år jeg. Eller tenkte du på det at alt har blitt så mye "strengere" nå? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted December 26, 2019 Share Posted December 26, 2019 Støy har vært på pkk lenge, men ikke krav til måling visst en ikke mistenker høyere støy enn lovlig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afr Posted December 26, 2019 Author Share Posted December 26, 2019 Nei tanken min er jo å få escorten til rundt 350 hester å se og høres så orginal ut som mulig. Så da er det litt dårlig butikk med ett 3" mongoose. Så tanken var å lage ett selv, å få på alt av katalysatorer og lyddempere som er orginalt, men få det litt større så det orker mer effekt. Jeg vet ikke helt hvor mye ett orginalt tåler, men burton sier nå at en bør bytte det når en nærmer seg 330kit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted December 26, 2019 Share Posted December 26, 2019 Mangen bruker org eksos på pkk, og bytter til annet etterpå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afr Posted December 26, 2019 Author Share Posted December 26, 2019 Tanken har slått meg... men jeg har lyst på haltech som jeg får putta inn i orginal ecu boksen så det ser orginalt ut, med to maps, ett for gate og ett for bane. Så har jeg ikke lyst til å måtte justere bensintrykk og bytte eksos og injektorer for hvert map! rett og slett lage bilen tut og kjør både til hverdags og fest! 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dreeeze Posted December 28, 2019 Share Posted December 28, 2019 Kom igjennom EU og Biltilsyn med min med moongoose + innsveiset katalysator. La til grunn at orginal eksos ifra Ford ikke var skaffbar lenger. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afr Posted December 28, 2019 Author Share Posted December 28, 2019 9 hours ago, Dreeeze said: Kom igjennom EU og Biltilsyn med min med moongoose + innsveiset katalysator. La til grunn at orginal eksos ifra Ford ikke var skaffbar lenger. Det er jo sunn fornuft... Får satse på at de har det på EU kontrollen... Først må den vel igjennom kontroll på BT på importen. Har egentlig ikke importert bil før så jeg er ikke helt sikker på rekkefølgen her! Men det ordner seg jo! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now