Jump to content

Recommended Posts

Posted

hva er det som gjør at motoren kutter tenningen etter at jeg monterte i ny chip,den kutter ved 0,5bar og 0,3bar har stillt og stillt på actuatoren men ingenting hjelper..

kun når den ikke viser trykk på måleren er den ok..

 

går ellers helt ok på tomgang etc. har sjekket slangen fra actuator om den lekker men den var ok.

 

HJELP!!!! :blink:

88 Escort RSTurbo

Posted
Da ville den sannsynligvis ikke fungert i det hele tatt. Har Face solgt deg kass eller original chip?

dette er ikke en chip fra face... loddinga er ok,da jeg har kjørt rundt med original chip i sokkelen i 2mnd.. så... skal prøve å by-pass koble utenom amalen og se...

88 Escort RSTurbo

Posted (edited)

har nå stillt den 2 runder utover.

 

EDIT: Jo den kutter ved 4000rpm med 0.1bar .. er "kun" to runder kortere 0,5bar?

Tok av dump ventilen og da viser den 0,4bar,med samme innstilling på actuator men kutter fortsatt ved 4000rpm..

 

Noen som har en anelse på hva det kan være????? (ikke amalventilen)

Edited by RsTurboTaule

88 Escort RSTurbo

Posted

nå kutter den på 4500rpm men hvis jeg holder inne gassen holder den seg der ,går litt oppover mot 5000rpm og litt ned igjen til 4500rpm og fusker og hoster veldig ... hva er det som skjer her?? ER IKKE TRYKKSPERREN! Men hva??

 

har montert chip.. det er ikke den som er feilen .. trykk:0.5bar. Noen som vet??? Hjelp mottas med sTOR TAKK!!!

88 Escort RSTurbo

Guest pisko
Posted

det blir da en vakum slange ja.. :)

Posted

bilen gikk bare litt bedre med en vakuum slange på der,men kødder seg fortsatt.. kan gi på og den stopper på 4500rpm, holder jeg gassen inne holder den seg noenlunde stabil rundt der uten å øke...

har skiftet fordelerlokk+rotor,plugger,pluggledn,coilledn, så hva lager trøbbelet? tror ikke d er bensintrykket.. når jeg ser på turbomåleren går den til 0,5bar til 4500rpm,og så faller den til -0,8 når jeg holder gassen inne der.. så????

88 Escort RSTurbo

Posted (edited)

Klarte faktisk å sprenge amal-ventilen i dag.. den delen som el-ledningen er festet i lå løst nede i motorrommet.. var en slags magnet inni.. men fikk den på igjen...

kan kjøre med 0,5bar i trykk opptil 4500 da kutter den.. hvorfor skjer dette ? er det noen som har noen ideer?? jeg har jo liksom en chip montert her...

Edited by RsTurboTaule

88 Escort RSTurbo

Posted

hvor har du montert meteret dit hen? er det av BRA kvalitet?

 

hva har du i CO ? sett den på 1.5-2.0%

 

og sjekk bensintrykket ditt, og dysene....

Cosworth!

Posted
hvor har du montert meteret dit hen? er det av BRA kvalitet?

 

hva har du i CO ? sett den på 1.5-2.0%

 

og sjekk bensintrykket ditt, og dysene....

det er montert inn på vakuumet på høyre side på innsprøytet oppe

co vet jeg ikke...

88 Escort RSTurbo

Posted

så du mener co`en er på bærtur? har d noe å si? bilen går jo rent og greit ellers..

men kan jo prøve å stille på den.. men må vente til etter rudskogen .. så,....

88 Escort RSTurbo

Posted

er ikke den nye chipen som ikke funker da? har du prøvd med en annen chip? eller bare sett i originalchipen å sjekk om alt funker da....

Posted
er ikke den nye chipen som ikke funker da? har du prøvd med en annen chip? eller bare sett i originalchipen å sjekk om alt funker da....

d er det jeg har tenkt å gjøre.. men har ikke mulighet før etter skogen da bilen er på sveising nå...

88 Escort RSTurbo

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...