turboole Posted July 12, 2005 Posted July 12, 2005 står en liten "plugg" som skruves ut med et lite skruvjern så kommer du til en umbrakoskruve som du justere co med.
RsTurboTaule Posted July 12, 2005 Author Posted July 12, 2005 ja oki tenkte d... takker.. 88 Escort RSTurbo
RsTurboTaule Posted July 13, 2005 Author Posted July 13, 2005 er ikke noe umbraco skrue på denne her jeg har liggendes løs... hvorfor d?kun en skrue ... 88 Escort RSTurbo
RsTurboTaule Posted July 13, 2005 Author Posted July 13, 2005 og denne på bilen er det en skrue lengre nedi på en måte ,men får den ikke ut...hvorfor er de forskjellig da?? 88 Escort RSTurbo
RsTurboTaule Posted July 13, 2005 Author Posted July 13, 2005 hvordan skal jeg klare å stille den da det kun er en skrue nedi?? 88 Escort RSTurbo
OleK Posted July 13, 2005 Posted July 13, 2005 hvis du skrur ut den skruen der mellom bensinfordeleren og mengeplata så skal det være en 3mm umbrako-skru nede i der igjen som du skal justere på..... grunninnstillinga er vistnok sånn at når du kommer til et punkt hvor turtallet verken øker eller synker så er den bra..... har ikke prøvd dette selv, så anbefaller at du måler avgassen din og det er veldig lite som skal til under justering, på min så var det i underkant av en kvart omdreining fra 0.14 til 2.05 i CO Cosworth!
RsTurboTaule Posted July 14, 2005 Author Posted July 14, 2005 jamen det er ikke noen umbraco skrue under der,bare ett hull etter jeg har tatt vekk skruen... 88 Escort RSTurbo
RsTurboTaule Posted July 14, 2005 Author Posted July 14, 2005 når jeg gir gass smeller det ett smell etter den har kuttet trykket,og holder jeg gassen kommer det en slags hyle lyd... turtallet går sakte oppover.... 88 Escort RSTurbo
RsMuffe Posted July 14, 2005 Posted July 14, 2005 RsTurboTaule said: når jeg gir gass smeller det ett smell etter den har kuttet trykket,og holder jeg gassen kommer det en slags hyle lyd... turtallet går sakte oppover....<{POST_SNAPBACK}> man ser ikke den umbraco skruen da.. er bare dytte den nedi og kjenne etter. ellers så må du se å få åpnet det opp og få satt i den skruen der
OleK Posted July 15, 2005 Posted July 15, 2005 man ser ikke umbraco-skruen nei, men den ligger rett under der... er bare å stikke umbracoen nedi der så treffer du den med en gang... Cosworth!
RsTurboTaule Posted July 15, 2005 Author Posted July 15, 2005 Har nå hevet på original Actuator og sittet i original chip.. lader 0.3bar og den dauer fortsatt ved 4000rpm... hekter jeg av actuator er den helt ok..får jo ikke for lite bensin ved 0,3bar vel?? 88 Escort RSTurbo
OleK Posted July 15, 2005 Posted July 15, 2005 åssen plugger og pluggåpning kjører du med? prøv å juster ned pluggåpningen til 0.8 evnt 0.6 mm.... Cosworth!
RsTurboTaule Posted July 15, 2005 Author Posted July 15, 2005 kjører med motorcraft originale plugger.. kjøpt på ford.. kan sjekke åpn.... 88 Escort RSTurbo
RsTurboTaule Posted July 19, 2005 Author Posted July 19, 2005 (edited) RsTurboTaule said: er ikke noe umbraco skrue på denne her jeg har liggendes løs... hvorfor d?kun en skrue ...<{POST_SNAPBACK}>hvorfor er denne forskjellig fra den andre jeg hadde på da? skruen stikker mer opp uten "sylinderen" rundt hvis du skjønner.. tar vekk skruen er det bare ett hull der... stikker ett tynt skrujern nedi ,og da treffer jeg bare armen til luftspjeldet... Edited July 19, 2005 by RsTurboTaule 88 Escort RSTurbo
fastford79 Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 Sitter vel en 3 mm umbraco et par cm nedi hullet der.. 1985 Escort Rs Turbo S1 (ombygd Xr3i)
OleK Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 hvis du hadde brukt en 3 mm umbraco istedenfor det skrujernet ditt, ville den nok ha passet rett nedi justeringsskruen som sitter på gaffelen/armen til LMM-plata............ Cosworth!
RsTurboTaule Posted July 26, 2005 Author Posted July 26, 2005 hva som gjør at turboslangen vrenger seg når den kommer opp i 4-5000rpm når jeg gir full gass på tomgang da? virker som om den får ett slags vaakum....dette er den slangen som dumpen står på... har ikke dump ventilen koblet til... 88 Escort RSTurbo
OleK Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 hadde noe av det samme symptomet på bilen min engang, med da fikk jeg ikke startet bilen engang....problemet var at måleplata i LMM hadde slått seg fast i venturie-hullet! måtte slå den løs med et hammerskaft, hehe... ellers høres det jo ut som om det kan være noe som blokkerer luftveien et sted, sjekk at alt går greit og at det ikke ligger noen papir-dotter eller filler eller noe et sted inne i slangene.... har du hatt dette problemet hele tiden eller har det nettopp kommet? Cosworth!
RsTurboTaule Posted July 26, 2005 Author Posted July 26, 2005 funnet ut av problemet... en lekkasje i turboslangen....er nå tettet sånn halveis... men må ha ny... bilen går som F iallefall.... 88 Escort RSTurbo
Tombra Posted July 27, 2005 Posted July 27, 2005 Bare for å ha avklart det en gang for alle, det finnes to utgaver av LMM, en med denne berømte umbracoskruen, og en annen med en enkel vanlig skrue du skrur på for å endre CO'en. Regner med det er sistnevnte du har Taule Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
RsTurboTaule Posted July 27, 2005 Author Posted July 27, 2005 jamen jeg har to slike bensinbokser... skiftet på gøy,men ingenting skjedde så... 88 Escort RSTurbo
RsTurboTaule Posted July 29, 2005 Author Posted July 29, 2005 nå går bilen som ****.. fikk ny slange i posten idag... Extra gøy!! 88 Escort RSTurbo
Guest Trespasser Posted August 2, 2005 Posted August 2, 2005 Genialt når du finner ut av promblemer! Gratulerer Taule =)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now