stein erik Posted November 3, 2019 Posted November 3, 2019 Heia. Er ny hær inne og ny på ford van. Har en Ford E350 7.3d uten turbo fra 1993. Viftereim/multireim har røket av,men ser at løpehjulet på vakumpume ser noe rart ut.... Hjulet har en slags banan form, dær reima går. Om dere skjønner. Er dette normalt. hjulet er av stål,så kan ikke trur det er blitt slitt slikt.
and Posted November 3, 2019 Posted November 3, 2019 Reima er jo "flat" så hjulet er jo også flatt/rett der rimen løper. FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025 FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
xr4ti Posted November 3, 2019 Posted November 3, 2019 Er vel flere typer vakumpumpe på de motorene, ser din slik ut ? https://www.ebay.com/itm/92-94-FORD-F450-7-3L-IDI-VACUUM-PUMP-175224/163830892081 Er ikke reimhjulet rundt lenger, er det det du mener?
stein erik Posted November 3, 2019 Author Posted November 3, 2019 Nei.mitt ser ikke slikt ut.mitt ser slik ut.
xr4ti Posted November 3, 2019 Posted November 3, 2019 Ok, det finnes en med riller også. De uten riller har reimhjulet med anlegg mot baksiden på reima. Det ser som om det kan lønne seg å pusse over litt med fint slipepapir eller noe før du monterer reima.
stein erik Posted November 4, 2019 Author Posted November 4, 2019 Ok. får pusse reint å sette på ny reim Skal bruke bilen kun om sommern til tur og feriebil med vogn. Noen som kan si ca Dieselforbruk med vogn på 1700kg vil ligge på? Denne har ekstra oljekjøler på girkasse og større eksos
xr4ti Posted November 4, 2019 Posted November 4, 2019 De er litt tørste i forhold til moderne common rail-motorer og kommer litt an på tilstand på motor og høyrefoten 😊 Tror nok du må regne med 1,5 på blandet og noe lavere på langkjøring. Kopiert fra AmCar forumet Har blitt fortalt at denne skal ligge på 1,2-1,4 på blandet.og ca 1,1 på langkjøring. https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=8&t=9542&start=15
stein erik Posted November 4, 2019 Author Posted November 4, 2019 Åja. Så du trur æ kan klare 1,5 med vogn? Biln og motor er i bra stand. gått 203000 km
and Posted November 4, 2019 Posted November 4, 2019 Kombinert by og landevei ligger det på 1.4L med 7.3 Power Stroke helt orginal. Dette er normal kjøring. Verken sparing eller lyskryssrace, og aldri over fartsgrensen. Hørt at folk har fått det ned i 1.2L på landevei. Har aldri prøvd å måle det siden jeg ikke kjører kun på flate prærien gjennom flere delstater, og jeg ikke er så opphengt i forbruk. Econoline 7.3L er ingen sparebil. Det du "tjener" på dieselforbruket forsvinner bort på oljeskiftet som er hver 7500km. Der går det med 14liter. E-350 er Heavy Duty på alle måter. Men så avhengig du blir når du først er på 7.3kjøret. FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025 FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
stein erik Posted November 5, 2019 Author Posted November 5, 2019 8 timer siden, and skrev: Kombinert by og landevei ligger det på 1.4L med 7.3 Power Stroke helt orginal. Dette er normal kjøring. Verken sparing eller lyskryssrace, og aldri over fartsgrensen. Hørt at folk har fått det ned i 1.2L på landevei. Har aldri prøvd å måle det siden jeg ikke kjører kun på flate prærien gjennom flere delstater, og jeg ikke er så opphengt i forbruk. Econoline 7.3L er ingen sparebil. Det du "tjener" på dieselforbruket forsvinner bort på oljeskiftet som er hver 7500km. Der går det med 14liter. E-350 er Heavy Duty på alle måter. Men så avhengig du blir når du først er på 7.3kjøret. Olja får jeg ganske billig,så det går bra. biln blir brukt max 5000km i året. Vilken motorolje kan jeg bruke?
xr4ti Posted November 5, 2019 Posted November 5, 2019 10 timer siden, stein erik skrev: Åja. Så du trur æ kan klare 1,5 med vogn? Biln og motor er i bra stand. gått 203000 km Kommer an på vogn det. Stor campingvogn øker sikker forbruket noe men husk at dette er en sterk dreiemoment motor. Litt ekstra drivstoff de 5000 km kan vel aksepteres om det er ferietid og familieidyll 😎
stein erik Posted November 5, 2019 Author Posted November 5, 2019 8 timer siden, xr4ti skrev: Kommer an på vogn det. Stor campingvogn øker sikker forbruket noe men husk at dette er en sterk dreiemoment motor. Litt ekstra drivstoff de 5000 km kan vel aksepteres om det er ferietid og familieidyll 😎 Ja denne blir mest brukt i ferietid med familie. vogna veier 1700kg 1
xr4ti Posted November 5, 2019 Posted November 5, 2019 Ja da har du litt å dra på 😋 Ikke godt å tippe forbruket da men du kommer nok uansett ikke til å ligge forrest i køen 👍
and Posted November 5, 2019 Posted November 5, 2019 13 hours ago, stein erik said: Olja får jeg ganske billig,så det går bra. biln blir brukt max 5000km i året. Vilken motorolje kan jeg bruke? Dynocat FleetPower XD 15W-40 er hva jeg bruker. Da er du innafor spekken. http://www.dynocat.no/SubProducts/subpage_USA_Diesel.html Dynocatoljer det fler med USbil som bruker. FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025 FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
stein erik Posted November 5, 2019 Author Posted November 5, 2019 1 time siden, and skrev: Dynocat FleetPower XD 15W-40 er hva jeg bruker. Da er du innafor spekken. http://www.dynocat.no/SubProducts/subpage_USA_Diesel.html Dynocatoljer det fler med USbil som bruker. OK.Takk
stein erik Posted November 5, 2019 Author Posted November 5, 2019 2 timer siden, xr4ti skrev: Ja da har du litt å dra på 😋 Ikke godt å tippe forbruket da men du kommer nok uansett ikke til å ligge forrest i køen 👍 Ja,Men må nu være mere kraft i denne enn den Nissan terranoen æ hadde på 100hk,som dro den vogna på 1.85 liter pr.mil.....Å ingen plass til noe i den biln 1
stein erik Posted December 8, 2019 Author Posted December 8, 2019 Hei igjen. Har kjørt litt med biln nu. Fikk målt landevei tom bil. 1,24 liter pr mil. Er det noen som har modifisert disse bilan? Ka som kan gjøres for lavere forbruk o.s.v KN filter.... har det noe funksjon? Noen som har senkett disse bilan?
and Posted December 9, 2019 Posted December 9, 2019 Mange som har modifisert disse bilene. Jeg har holdt det orginalt på både IDI og Power Stroke for driftsikkerheten da det er gammelt og langkjørt. Uten turbo så er det ikke så mye å gjøre billig i Norge med en årlig kjørelengde på 5K km. http://www.nickpisca.com/diesel/turbo/the-great-big-list-of-eco-mods-for-6-9-and-7-3-idi-vehicles/ Jeg hadde levd greit med forbruket i fellesferien. Det er 3 tonn bil laget for 25 år siden så den vil aldri vinne noen forbrukskonkurranse i 2020. Pay to play. Senkesett er det lite av, og det blir mye å få riktig når det er Twin Beam i front. E-150 er lavere på fjæringen, men så er den også for de som ikke laster tungt. FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025 FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
stein erik Posted December 9, 2019 Author Posted December 9, 2019 OK. blir vell å holde den noenlunde orginal da. Er skifta til megaflow( Eller noe i den durn) potter og rør ser jeg fra tidligere eier. Og Oljekjøler til girkassa
stein erik Posted January 7, 2020 Author Posted January 7, 2020 Ser flere som sier ikke kjøre over fartsgrense.... i forbindelse med forbruk. Lurer på ka slags hastigheter disse bilan går rimeligst på?80-90-100 km/t
and Posted January 8, 2020 Posted January 8, 2020 Er jo en låvedør på 2 x 2 meter som skal gjennom vinden. Legger den på maks 80- 90 alt etter trafikken/vei selv. Jo mer over 100km/t jo mer mas opplever jeg disse er å kjøre. Kanskje mer en personlig preferanse? Er ikke noe racere dette selv med Power Stroke så skrur ned hjerterytmen i kapteinstolen i steden. Econoline er eneste bil jeg har blitt stoppet i lav hastighet fordi de trodde jeg X pga jeg rullet ut lengre enn normalt før en rundkjøring. Er plass til mye krim i en Econoline så hender de ligger etter i slipstreamen. Rulle ut hastigheten er også en fin sparegreie. 3.2 tonn bil ruller lengre enn man skulle tro uten trykk på gasspedalen. Prøv deg frem så finner du selv ditt eget skjæringspunktet hastighet/forbruk/behagelig. 1 FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025 FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now