0lsen Posted August 13, 2019 Posted August 13, 2019 Har hatt bilen i 6 uker, og lagt merke til at nivået på kjølevæska har gått fra litt over minimum til 1cm under på denne tiden. Ser ingen lekkasjer eller dammer under bilen, og det skal sies at bilen har stått en mnd mens vi var på ferie. La merke til at nivået hadde sunket når vi kom hjem igjen.Største redselen er jo at væska har gått inn gjennom toppakkning, men bilen har "bare" gått 168,000... skal etterfylle med longlife nå etter jobb, og holde et godt øye med nivået framover. Bilen går som ei kule, og bikker aldri over 90 grader på nåla. Noen andre som har opplevd samme med årsmodellen?
xr4ti Posted August 14, 2019 Posted August 14, 2019 Fyll opp til merket og bruk bilen daglig. Kjør gjerne bilen skikkelig varm, fks bakkekjøring etc. Følg med på nivået over tid. Synker nivå har du trolig et forbruk/lekkasje.
packs Posted August 17, 2019 Posted August 17, 2019 Akkurat fikset en vannlekkasje på tilsvarende bil med ca samme km stand. Det var slangen til varmeregisteret som begynte å gå i oppløsning pga olje lekkasje fra åndeslange fra toppdekselet. 1 ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
0lsen Posted September 3, 2019 Author Posted September 3, 2019 Akkurat fikset en vannlekkasje på tilsvarende bil med ca samme km stand. Det var slangen til varmeregisteret som begynte å gå i oppløsning pga olje lekkasje fra åndeslange fra toppdekselet.Det mest tekniske jeg har gjort på bilen er å gjøre oljeskift/filter og bytta innsugsfilter, så jeg spør dumt: Med toppdekselet, mener du da "beautycoveret" over motoren? Har jo vært under der, og ser at det har svetta en del olje som legger seg i foringen på undersiden av dekselet. Har nå også kommet et par rare lyder ved kald motor, svak "klunk eller rasslelyd" ved tomgang og racerbil-lyd (sliter med å droppe rpm) ved gasspådrag over 3000rpm... Er redd for turboen jeg. Er i tillegg ekstremt hypokonder når det kommer til motor i denne...
Mondeo Power Posted September 3, 2019 Posted September 3, 2019 Sjekk også termostathuset mot girkassa.
0lsen Posted November 15, 2019 Author Posted November 15, 2019 Alt av lyder jeg snakket om kulminerte i tett dpf og at innmaten i denne løsnet og blokkerte den. Fjerna innmaten og programmerte både egr og dpf for å ikke bli plaga mer, og resultatet er helt ny bil med rundt 145hk.
packs Posted November 19, 2019 Posted November 19, 2019 Hei, hvordan gikk du fram for å gjøre dette? satt du bort jobben? har holdt liv i fruens bil ved å brenne ren partikkelfilter regelmessig med forscan ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now