Jump to content

Recommended Posts

Posted

Disse alarmene kommer og går... både på den gamle som den nye motoren. 

Ingen fusking verken før, under eller etter at alarm er satt. 

 

Noen andre som har tilsvarende problemer ?

Posted

Nå kan det jo hende at det blir ein peiode,, uavklart kor lenge... der det ikkje kjem feilmelding.... Når meldinga kjem så er det ingenting eg som fører klarer å fange opp som er unormalt....Tenker sjølv at det må være ein dårlig kontakt i ein plugg... men det er eit skot i blinde som ho sa. 

  • 4 weeks later...
Posted

Siste nytt. 

Like etter at motor startet idag så kom Motorfeil alarmen opp på skjermen. Motor gikk også rett i Nød-modus.

 

Kjørte til nærmeste verksted... hørte da også at en magnetventil duret veldig da den jobbet frenestisk. Feilen var på reguleringen  av Turboen. Når mekaniker fjernet alarmen via diagnoseapparatet så ble alt normalt. Det ble riklet litt med plugger og kabler for å sjekke eventuelle feil. Fant ingen slik feil.  Men vi tenkte at ved lednings brudd/ vakkel-feil så burde denne feilen kommet opp oftere og den hadde vel hengt ved selv etter stopp og så start av motor igjen... Men når motor stoppes og så startes igjen så går feilen bort. 

 

Det er litt løse teorier om feilen.

 

Noen her som har en eller flere gode teorier på saken? 

Posted

Kan være solenoiden, som styrer den variable turbo geometrien, eller selve geomtrien, som setter seg fast. Begge deler er ting som har vært litt problem makere

Posted

Ja den soter seg fast. Er mulig å plukke opp og rengjøre, men turbo må demonteres. Vi bytter turbo på de som har problemet. Man kan pumpe opp trykk på vakum klokka og se hvor mye staget beveger seg. Kan prøve å blåse ut av den litt, kjør med høyere turtall og dra den lengre på gir enn du pleier

  • 2 weeks later...
Posted

Kjenner ikke produktet men det beste er nok å fysisk rense mekanikken eller bytte turbo (= dyrt). Er ikke noe risiko forbundet med dette så lenge du ikke pøser på for mye lurium slik at motoren får såkalt "hydrolock", dvs at rensevæsken ikke rekker å komme ut av sylinderen før eksosventilen stenger. Da kan man få alvorlig skader i motoren.

Noen produkter sprayes inn i eksoshuset for å løse opp koks men vet ikke om de funker noe bedre enn de du linket til.

Skal til med dette selv om kort tid men jeg velger å ta opp turboen og rense eksoshuset, del for del.

  • 7 months later...
Posted

Oppdatering... Etter faste innslag med å ligge på lavere gir og med 3500 rpm noen hundre metere og så legge inn ved hver oppover strekning å gå ned veldig lavt i hastighet for så å dra den ut på girene .... oppmot 4000 rpm ... Dette har faktisk hjulpet og det er nå lenge siden eg har hatt motoralarm. 

  • Like 1
Posted

Her er det en som fyller ovnsrens i eksoshuset etter å ha demontert eksosrøret. Etter to timer går de variable bladene normalt igjen. Turboskift på min 2008 ble priset til 40.000.-.

 

Posted

Vw pleier også å kjøre på med rensestoff man har i diesel og så 15min på turtall sperra. Gjorde det på en Sharan en gang, venta på motoren skulle ta kveld

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...