Ronnybru65 Posted June 29, 2019 Posted June 29, 2019 Disse alarmene kommer og går... både på den gamle som den nye motoren. Ingen fusking verken før, under eller etter at alarm er satt. Noen andre som har tilsvarende problemer ?
grcossie Posted June 30, 2019 Posted June 30, 2019 Har du fått lest av feilkoder, når meldinga er der?
Ronnybru65 Posted June 30, 2019 Author Posted June 30, 2019 sist var det feil på power steering men motorfeilen lå ikke i loggen
grcossie Posted June 30, 2019 Posted June 30, 2019 Da må du få lest av mens feilmeldinga er der, er vanskelig å si hva det kan være uten å ha en feilkode som utgangspunkt
Ronnybru65 Posted July 3, 2019 Author Posted July 3, 2019 Nå kan det jo hende at det blir ein peiode,, uavklart kor lenge... der det ikkje kjem feilmelding.... Når meldinga kjem så er det ingenting eg som fører klarer å fange opp som er unormalt....Tenker sjølv at det må være ein dårlig kontakt i ein plugg... men det er eit skot i blinde som ho sa.
grcossie Posted July 3, 2019 Posted July 3, 2019 Kan være litt vanskelig å finne slike feil, som kommer og går
Ronnybru65 Posted July 29, 2019 Author Posted July 29, 2019 Siste nytt. Like etter at motor startet idag så kom Motorfeil alarmen opp på skjermen. Motor gikk også rett i Nød-modus. Kjørte til nærmeste verksted... hørte da også at en magnetventil duret veldig da den jobbet frenestisk. Feilen var på reguleringen av Turboen. Når mekaniker fjernet alarmen via diagnoseapparatet så ble alt normalt. Det ble riklet litt med plugger og kabler for å sjekke eventuelle feil. Fant ingen slik feil. Men vi tenkte at ved lednings brudd/ vakkel-feil så burde denne feilen kommet opp oftere og den hadde vel hengt ved selv etter stopp og så start av motor igjen... Men når motor stoppes og så startes igjen så går feilen bort. Det er litt løse teorier om feilen. Noen her som har en eller flere gode teorier på saken?
grcossie Posted July 29, 2019 Posted July 29, 2019 Kan være solenoiden, som styrer den variable turbo geometrien, eller selve geomtrien, som setter seg fast. Begge deler er ting som har vært litt problem makere
Ronnybru65 Posted July 30, 2019 Author Posted July 30, 2019 On 7/29/2019 at 7:28 PM, grcossie said: Kan være solenoiden, som styrer den variable turbo geometrien, eller selve geomtrien, som setter seg fast. Begge deler er ting som har vært litt problem makereVil det bli verre og verre eller fortsette sporadisk? Geometrien.. snakker du om å bytte hele turboen da? https://www.youtube.com/watch?v=CbdY1rymBJg
grcossie Posted July 30, 2019 Posted July 30, 2019 Ja den soter seg fast. Er mulig å plukke opp og rengjøre, men turbo må demonteres. Vi bytter turbo på de som har problemet. Man kan pumpe opp trykk på vakum klokka og se hvor mye staget beveger seg. Kan prøve å blåse ut av den litt, kjør med høyere turtall og dra den lengre på gir enn du pleier
Ronnybru65 Posted August 4, 2019 Author Posted August 4, 2019 Er dette bra greier ? https://www.ojtorheim.no/products/qmi-turbo-rensEGR rens https://www.ojtorheim.no/products/qmi-egr-rens
Ronnybru65 Posted August 16, 2019 Author Posted August 16, 2019 Var innom nokre butikker.... STP 5 in 1 tilsetting til full tank diesel og så fra mekonomen ein spray boks med PROFESSIONAL EGR & INTAKE CLEANER Fungerer disse og er det uten risiko å bruke slikt ?
xr4ti Posted August 18, 2019 Posted August 18, 2019 Kjenner ikke produktet men det beste er nok å fysisk rense mekanikken eller bytte turbo (= dyrt). Er ikke noe risiko forbundet med dette så lenge du ikke pøser på for mye lurium slik at motoren får såkalt "hydrolock", dvs at rensevæsken ikke rekker å komme ut av sylinderen før eksosventilen stenger. Da kan man få alvorlig skader i motoren.Noen produkter sprayes inn i eksoshuset for å løse opp koks men vet ikke om de funker noe bedre enn de du linket til. Skal til med dette selv om kort tid men jeg velger å ta opp turboen og rense eksoshuset, del for del.
Ronnybru65 Posted March 22, 2020 Author Posted March 22, 2020 Oppdatering... Etter faste innslag med å ligge på lavere gir og med 3500 rpm noen hundre metere og så legge inn ved hver oppover strekning å gå ned veldig lavt i hastighet for så å dra den ut på girene .... oppmot 4000 rpm ... Dette har faktisk hjulpet og det er nå lenge siden eg har hatt motoralarm. 1
grcossie Posted March 22, 2020 Posted March 22, 2020 Ja det er viktig med litt turtall å få blåst ut litt
Motor Posted March 23, 2020 Posted March 23, 2020 Her er det en som fyller ovnsrens i eksoshuset etter å ha demontert eksosrøret. Etter to timer går de variable bladene normalt igjen. Turboskift på min 2008 ble priset til 40.000.-.
grcossie Posted March 23, 2020 Posted March 23, 2020 Vw pleier også å kjøre på med rensestoff man har i diesel og så 15min på turtall sperra. Gjorde det på en Sharan en gang, venta på motoren skulle ta kveld
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now