sierraracing Posted June 22, 2019 Posted June 22, 2019 Driver å lager et sett med nye bremserør til en løpsbil. Skrudde jo såklart av de gamle bremserøra uten å tenke over hvor de satt skrudd på hovedsylinderen. Så er det noen som kan komme med et lite tips? Gammel ATE hovedsylinder med to utløp og kan se ut som om det forskjell på størrelsen på stempelet på hvert utløp. Står 15 fremst på hovedsylinderen og 22 bakerst. Skal bruke et utløp til frambremser og et utløp til bakbremser. Er det riktig å skru frambremsene på det utløpet med minst stempel? Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02
k3nn37 Posted June 22, 2019 Posted June 22, 2019 i 9 av 10 tilfeller så er kretsen til frambremsene koblet på pumpa nærmest veggen. å her høres det jo også ut som om pumpa er merket med 22mm boring og 15mm boring. størst boring skal på størst calipere, altså 22 skal foran
xr4ti Posted June 23, 2019 Posted June 23, 2019 Hvilken bil kommer hovedpumpa fra da? Eller så ser det som k3nn37 skriver fornuftig ut!
sierraracing Posted June 23, 2019 Author Posted June 23, 2019 Ja, prøvde å søke litt mer etter info om sånne hovedsylindere og det k3nn37 skrev hørtes veldig fornuftig ut i forhold til det. Tror de satt på Volvo 240. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02
xr4ti Posted June 24, 2019 Posted June 24, 2019 240 ja. Ja da er det primær(22mm) og sekundær(15mm) utgang. På 240 så går alle utgående bremserør via fordelingsblokken da de fremre kalipperene har to innganger hver. Utgangen nærmest forsterkeren er primær og den går originalt til fordelingsblokken sammen med sekundærutgangen. Kan du ikke bare bruke fordelingsblokken med to blendede utganger da? Jeg gjorde det på en Ford Falcon jeg hadde som jeg bygde om til skivebrems foran. Funket veldig bra det.Legger ved en fin BigBrake 240 link https://www.240turbo.com/volvo240bigbrakes.html
sierraracing Posted June 24, 2019 Author Posted June 24, 2019 Ja, så det på delekatalogen at de går til en fordelingsblokk. Men der går det vel to rør bakover til bakbremsene og? Så lenge jeg nå har fått kontroll på hva som er riktig så legger jeg frambremsene på primærutgangen og bakbremsene på sekundærkretsen. Takk for hjelp! Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02
xr4ti Posted June 24, 2019 Posted June 24, 2019 Stemmer det, går to bakover. Er mulig å blende den ene bakre utgangen i blokka. Jeg gjorde ikke det for å beholde triangelsystemet men det trenger vel du ikke i bilcross.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now