Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vet ikke hva du har hört, men jeg mener at det ikke er noen gode grunner til å bruke penger på BD12 INNsugskam.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Nei, ikke sikker. men jeg har BD 10 eksoskam, da den orginale knakk i 2. Den ble montert kun for at det var den jeg fikk tak i raskest den gangen det skjedde.

Posted (edited)

Så bra. :) (Selv om BD10 eksoskam på 4x4 manifold er en katastrofe og jeg regner med at du så langt ikke har fått större effektendring enn at den knapt nok er merkbar, hvis i det hele tatt positiv og ikke ett tap.) 

Så lenge du holder fokus på ventillöftet når stempelet står i ÖD og driter 100% i hvordan kamdrevene står, så kan man helt fint kjöre eksoskam på innsug og innsugskam på eksos. Dette har jeg anbefalt til flere Cosworth og Volvo eiere som har fulgt opp og fått gode resultatforbedringer uten ekstra utlegg. ;) "Sivile" mekanikere må da holdes LANGT unna ett kamrembytte!

Kan også nevne at det er helt vanlig å kjöre innsugskam som eksoskam på BMW M50 motorer.

 

Nå er det din tur å bli anbefalt å vurdere å bytte om kammene dine. Du justerer BD10 eksoskammen til å gi 0,65 mm ventillöft på innsugsventilene når stempel 1 står i ÖD. Innsugskammen som nå står på eksosventilene justeres tilå gi dem ca. 0,4 mm åpning med  stempelet i ÖD. 

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Ja vi får se hva det blir til. merket egentlig ikke så mye. men har heller ikke kjørt og testet mye. kjører me Escort T34 og grå dyser. Portet topp fra EBB

Posted

Ja vi får se hva det blir til. Merket egentlig ikke så mye. Kjører med Escort T34 og grå dyser.

Bytt om kammene så skal du få se. ;) 

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

 Hei, Gjelder den kamtimingen på orginal kammer på orginal plass også? er det "opptimal" timing på standard motor?  :rolleyes:

Escort MK2 Cosworth 1977

Taunus GT Cosworth 1974

Posted

Hehehe, luring du.  B)

 

Avhenger av om du har gjort så gode valg at baktrykket er redusert i forhold til originalt, men hvis det svaret er "ja", så er svaret mitt på ditt spörsmål også "ja". :) 

  • Like 1

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...