turbodohc Posted March 23, 2019 Posted March 23, 2019 Noen som har en BD 10 eller 12 innsugskam til 4x4 liggende.Jeg ønsker å kjøpe MvhRonny
RS 1000 Posted March 23, 2019 Posted March 23, 2019 Vet ikke hva du har hört, men jeg mener at det ikke er noen gode grunner til å bruke penger på BD12 INNsugskam. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
turbodohc Posted March 23, 2019 Author Posted March 23, 2019 Nei, ikke sikker. men jeg har BD 10 eksoskam, da den orginale knakk i 2. Den ble montert kun for at det var den jeg fikk tak i raskest den gangen det skjedde.
RS 1000 Posted March 24, 2019 Posted March 24, 2019 (edited) Så bra. (Selv om BD10 eksoskam på 4x4 manifold er en katastrofe og jeg regner med at du så langt ikke har fått större effektendring enn at den knapt nok er merkbar, hvis i det hele tatt positiv og ikke ett tap.) Så lenge du holder fokus på ventillöftet når stempelet står i ÖD og driter 100% i hvordan kamdrevene står, så kan man helt fint kjöre eksoskam på innsug og innsugskam på eksos. Dette har jeg anbefalt til flere Cosworth og Volvo eiere som har fulgt opp og fått gode resultatforbedringer uten ekstra utlegg. "Sivile" mekanikere må da holdes LANGT unna ett kamrembytte!Kan også nevne at det er helt vanlig å kjöre innsugskam som eksoskam på BMW M50 motorer. Nå er det din tur å bli anbefalt å vurdere å bytte om kammene dine. Du justerer BD10 eksoskammen til å gi 0,65 mm ventillöft på innsugsventilene når stempel 1 står i ÖD. Innsugskammen som nå står på eksosventilene justeres tilå gi dem ca. 0,4 mm åpning med stempelet i ÖD. Edited March 24, 2019 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
turbodohc Posted March 24, 2019 Author Posted March 24, 2019 Ja vi får se hva det blir til. merket egentlig ikke så mye. men har heller ikke kjørt og testet mye. kjører me Escort T34 og grå dyser. Portet topp fra EBB
RS 1000 Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 Ja vi får se hva det blir til. Merket egentlig ikke så mye. Kjører med Escort T34 og grå dyser.Bytt om kammene så skal du få se. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
MK2 COSWORTH Posted March 27, 2019 Posted March 27, 2019 Hei, Gjelder den kamtimingen på orginal kammer på orginal plass også? er det "opptimal" timing på standard motor? Escort MK2 Cosworth 1977Taunus GT Cosworth 1974
RS 1000 Posted March 28, 2019 Posted March 28, 2019 Hehehe, luring du. Avhenger av om du har gjort så gode valg at baktrykket er redusert i forhold til originalt, men hvis det svaret er "ja", så er svaret mitt på ditt spörsmål også "ja". 1 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now