grandisjohn Posted March 20, 2019 Posted March 20, 2019 Noen som veit hvorfor Cosworth 4wd har MT75 kasse når 2wd har T5? Er det av reint praktiske årsaker, ellertrenger ikke kassa være like robust i 4wd?Hva med clutchen, er den lik på 2wd og 4wd? Det er ikke en ting jeg kan.
grcossie Posted March 20, 2019 Posted March 20, 2019 T5 finnes ikke i 4x4 versjon og mt75 var allerede i bruk som 4x4
k3nn37 Posted March 20, 2019 Posted March 20, 2019 Mt75 kassa er vel mye lettere og tåler mere moment originalt enn t5?
grandisjohn Posted March 20, 2019 Author Posted March 20, 2019 (edited) Er vel ingen Ford-kasser som tåler moment..Er det noen forskjell på clutchen da? Har en til 4wd, riktignok til Scorpio 2,9,men utløserlageret som fulgte med passer ikke på MT75. Komplett ny Valeo-clutch, så alt lå i samme pakka. Edited March 20, 2019 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan.
Slåstad RS Posted March 20, 2019 Posted March 20, 2019 T9 kasse. Er utløserlagere og arm som skiller på de kassene du prater om pga "innpress" på svinghjul 2 Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
grandisjohn Posted March 20, 2019 Author Posted March 20, 2019 (edited) Blir stående igjen på start to minutter ut i videoen når Audi`n dro av sted. Sikkert kassa som tok kvelden... Forskjell på utløserarm på T5 og MT75 du mener? Synes det er merkelig at utløserlageret til 2,9 4wd clutchen ikke passer på MT75 kassa. Lamellplata er 240 mm, men selve lamell-området er 4 mm smalere enn på en 2wd clutch.Veit ikke om det har noe betydning...? Edited March 20, 2019 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan.
Slåstad RS Posted March 20, 2019 Posted March 20, 2019 (edited) Ja, er forskjell på utløserarmene i forhold til om det er T5, Mt75 2wd og Mt75 4x4. Må nesten bare måle seg frem til hvilken kombo en må bruke. Klutshen skal være lik ellers.Er blitt kjørt 2wd Cosworth YB med mt75 på oppimot 400hk med suksess flere ganger, så er ikke SÅ dårlige. Er vel kamikasegiring som knekker det meste av kasser.Den på filmen vrei i filler mellomaksel pga slicks og 350hk på hjula, men kassa holdt. ( T9) Edited March 20, 2019 by Slåstad RS 2 Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
grandisjohn Posted March 21, 2019 Author Posted March 21, 2019 Ok, så det er en forskjell på utløserarmen på MT75 2wd og 4wd altså. Det var nyttig informasjon Da veit jeg i allefall at clutchen er riktig i forhold til den som ble bestilt.Riktig utløserlager til 2wd kasse har jeg tilnærmet ubrukt, så da bør det vel funke å montere 4wdclutchen. Det er ikke en ting jeg kan.
Slåstad RS Posted March 21, 2019 Posted March 21, 2019 (edited) Som sagt, legg alt ved siden av hverandre og mål. Ved å måle hvor anlegget på trykkplata treffer utløserlager når klutshen er montert på svinghjul, så kan du finne ut av hvilken som passer best.Kenneth her på forumet, bygde om så det ble justerbart på ei Dohckasse han hadde i "Styggen" pga endret innpress etter montering av lettere svinghjul. Vill gjetting, men vil tro du har 2,8 svinghjul på din? I så fall, så er det ikke bare å plukke rett del i fra katalogen. Edited March 21, 2019 by Slåstad RS 1 Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
grandisjohn Posted March 22, 2019 Author Posted March 22, 2019 Ja, vil sammenligne nøye. Hadde 2,8 svinghjul tidligere, men sitter 2,9 svinghjul på motoren nå. Funker mye bedre det. Det er ikke en ting jeg kan.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now