Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dette var største nyheten på NAIAS 2019, men her var jeg mer gira på en Broncoavdukning. Den blir spart til senere i år.

Så siden Mustang er noe alle skriver om så valgte jeg å utforske Explorer i steden.

 

Hjelper heller ikke at målet denne gang er mer eksotisk enn pony.

Med avansert så blir prislappen også tilsvarende utenfor min og din liga.

Men her er den selv om hverken hk, nm, aks, topphastighet, vekt eller forbruk er opplyst.

Det er opplysninger som vil slippes når det nærmer seg lansering i 4 kvartal 2019. Det blir høst før denne kommer i nybilhallen.

 

Siste GT500 var 2013. Det er lenge siden i dagens hkkrig i USA mellom de tre store.

 

Samleside http://2020gt500.ford.com/Y2019/default.aspx

 

Pressemelding http://2020gt500.ford.com/Y2019/Details/2018/shelby-gt500/default.aspx

 

Fotoalbum http://2020gt500.ford.com/Y2019/Details/2018/download-images/default.aspx

 

Noen høydepunkter:

-5.2L V8 med 2.65L kompressor.

-7 gir Tremec med 2 pedaler.

-Girvekslerhjul på midtkonsollen sammen med knappen for el parkeringsbrems.

-Største bremseskiver montert på en USA sports coupe.

16.53" front og 14.56" bak.

-Fronten har 50% større luftinntak enn GT350.

-Panserlåser.

-20" felger mot 19" på GT350. 20x11" foran og 20x 11" eller 11,5" bak.

-Forskjermene er breddet så de er i linje med bakskjermen.

-Handling Pack eller Carbon Fiber Track Handling Pack er ekstrautstyr.

Carbon Fiber Track er mer carbon, aero i front, stor justerbar bakspoiler, uten baksete, egne felger som er 0,5" bredere bak, og Pilot Sport Cup 2 dekk.

-Lakkerte striper er ekstrautstyr. Så ingen folie her.

 

Så lurer du kanskje på hvorfor den har 2015-17 frontlykter?

Det er for å holde den i Shelbyfamilien. De er også lettere enn 2018- lyktene.

Og når det gjelder Shelbyfamilen så er det første gang siden 60tallet at både GT350 og GT500 vil stå sammen i nybilhallen til høsten.

 

700+ HP Mustang Shelby GT500 Unveiled at North American International Autoshow | Ford Performance

  • Like 1
Posted

En kort versjon. LOL ved 1:15min. Verre er det at ingen "biljournalist" har laget noen sak om det.

 

First Look 700+HP 2020 Shelby GT500 Mustang | 2020 GT500

Men du velger selvsagt den lengre med noen ord fra både Chief Engineer og Design Manager?

Iconic Silver 14:14min. Sølv er ikke min favorittfarge, men her er det helt rett.

Base uten Carbon Fiber Track Pac ville være mitt valg som ikke bor rett ved en racerbane.

 

Full Reveal 700+hp 2020 Shelby GT500 + Interview With GT500 Engineer - Mustang News

Posted

Tekspek på girkassen fra Tremec http://www.tremec.com/anexos/TREMEC_DCT_0318.pdf

 

For de som ikke kan sin GT500historie så er det hjelp å få her. Dette er ikke det samlede verk, men sånn omtrent.

 

SHELBY GT500 - Everything You Need to Know | Up to Speed

  • Like 2
Posted

En kjapp fredagstur til Ny York for å vise seg frem. Bare se og høre. Men ikke kjøre.

Stille, normal, sport og track er de fire eksosvalgene. https://www.roadandtrack.com/new-cars/future-cars/a26115586/2020-ford-mustang-shelby-gt500-exhaust-modes-sound/

  • Like 1
  • 4 months later...
Posted

Automotive Magazine Q & A with Ford Performance powertrain manager

Automobile Magazine / Marc Noordeloos / June 10, 2019

http://www.tremec.com/noticias_detalle/gt500v-8-and-dct/

 

En pedal mindre enn modellene før, men denne girkassen DCT er en viktig del av nye modellen.

Som det står i interjuvet så er referansen satt ganske høyt i en nisje Mustang ikke har deltatt i tidligere.

Automat med vrihjul, og en knapp for elektrisk parkeringsbrems på midtkonsollen sier sitt.

  • 3 weeks later...
Posted

Da var endelig snutten jeg har ventet på fra FOS 2019 lagt ut!

Junior kan kjøre rett fram også. Han er ikke ukjent med dette da han har en 2018 GT i garasjen hjemme.

 

GT500 rødlinjer på 7500rpm. Legg merke til instrumentpanelet ved starten, og ved 1:01min.

164km/t i 3dje gir av 7 mulige. Skjønner også hvorfor automat har en plass i denne GT500. Opp et nytt nivå.

Blir bare nødt til å tenke GT-R ,og slikt nå selv om GT500 er manuell for meg.

 

Blitt noen replay av denne snutten. Heftig.

 

The Mustang GT500 at Goodwood Festival of Speed 2019 - Vaughn Gittin Jr.

Posted

Her viser instrumentpanelet 212km/t i 4 gir med tractioncontrol avslått.

 

All-New 2020 Ford Mustang Shelby GT500 Climbs The Hill At Goodwood | Ford Performance
  • 2 months later...
Posted

Konfiguratoren er ute i dag. https://shop.ford.com/build/mustang/#/select/Config%5B%7CFord%7CMustang%7C2020%7C1%7C1.%7C950A.P8S.....COU.~YZKAA.GT5.PRE.%5D?gnav=header-shop

74K er startprisen, og krysser du av det som finnes av ekstrautstyr så er det mulig å bruke 107K USD.

Er mye penger om drømmen var en bøllete street fighter med manuell som 2007-2013.

Ikke så dyrt om drømmen er en banebil med kostbar hitek, elektronikk, og automat.

 

Er fin å se på, men det er opp en liga nå.

 

Må bli Oxford White for litt racerbilføling selv om se på meg fargene Grabber Lime, og Twister Orange er mer flashy.

Men skal det være 2 svarte striper over bilen? Nja usikker da er det kanskje best å krysse av for vinyl til 1K enn lakkerte til 10K.

  • 5 months later...
Posted

ADVARSEL!
Ekstrem nerdefaktor, men det er akkurat hva jeg trenger nå. Carlos Lago og en GT500 rett fra levering. Som å være der på plassen, men hvorfor så musikksnobb? Generisk rockemusikk passer perfekt for den gode 80/90feel, men småfolkets flukt er ikke noe dårlig valg det heller. Ser frem til flere episoder med denne GT500.

 

  • Like 2
Posted

Akk ja, en får drømme seg litt vekk for noe slikt kommer man vel neppe til å oppleve selv 😞 For en bil 😍 Kan tenke meg åssen det var for Ford-entusiast i 1969 når Ford leverte sin Hugger Orange Mustang. Fullgod race fra fabrikk. 

image.png.f5f3a79730f0ed3781ecd151697f751c.png

Heller ikke feil med en Grabber Orange Boss 302 :)

image.png.5f28ae6d0c63c61a4fb52829728aaab3.png

 

  • Like 1
Posted

Noen ganger bare trenger jeg fri fra en norsk hverdag. Er grenser for hvor mye elbil, lavutslippsone, fossilforbud, og 200kr i bompassering for å få effekt som denne uken startet med jeg kan klare. Som om det kjøres unødvendig med bil her i Oslo med 50 bomgalger på byens veinett. Da er greit å være med på overleveringen av en GT500 med Carlos Lago. En stund siden han jobbet hos Motortrend, men nå er han i gang igjen. Blir ikke feil med Twister Orange på GT500 heller.

  • Like 1
  • 1 year later...
Posted

Ford Europa har fått seg ny pressebil.
9125 miles som på norsk er 14685 km har den rullet i følge denne snutten. Ingen norsk bladlus har bidratt på tellerverket her, og det er like greit. Jeg har ikke noe behov for å høre eller lese en eneste klisjé om fossilbil fra norske batteritestere. Med 14 stykk nye Mustang som ble solgt/registrert i 2020 så er også denne pressebilen lite relevant for Ford Norge. Det gjør ikke noe. Henry Catchpole fra Carfection i GT500 er bra nok for meg. Dette er 9 minutter med perfection.

 

  • Like 1
Posted

Vet det er solgt vertfall 2.stk i Norge 😎

Syyk lyd på disse ja 😍

IMG_6720.JPG

MK1 Escort Stasjonsvogn - 68
Fiesta - 04 1.4B
Mondeo Stv - 15 1.5EcoBoost

9aeaa8ca-0ae8-485e-849f-cb2495b5f307_zps

Posted

Ja ganske så tøft at Røhne Selmer tar inn GT500. Tøft at det finnes kunder til de også så de ikke bare blir stående i utstilling til evig tid. Ikke lett å få det med seg i all elbilpromoteringen, men det ble vel levert ut en i fjor høst samt en i våres. Begge var vel også svarte etter hva jeg husker?

  • Like 1
Posted (edited)

Vi på Lillestrøm solgte den røde.

Tror Billingstad har solgt 2 svarte, og Alna den blå.

 

Og ja, det går mye i Mach-E om dagen ja.. 

Edited by Jon Anders

MK1 Escort Stasjonsvogn - 68
Fiesta - 04 1.4B
Mondeo Stv - 15 1.5EcoBoost

9aeaa8ca-0ae8-485e-849f-cb2495b5f307_zps

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...