Guest Posted January 5, 2019 Posted January 5, 2019 Skal snart ha EU-kontroll på en Transit Connect.Motorlampa i dashbordet lyser pga et problem med EGR. Dette er vel ikke noe som har noen innvirkning på sikkerheten, men vil jeg allikevel vil få en mangellapp på dette?
MalZon Posted January 5, 2019 Posted January 5, 2019 Hade det vart i sverige så hade du fått en anmärkning på det. Avgasreningen kollas med. Mvh Jonas [ 60f: 1,69s 201m: 7,04s@168,80km 402m: 10,78s@214,88km ][ Sierra Cosworth 4x4 - Focus FF ]-[ alive.se - Bilpedanten.com ]
Guest Posted January 6, 2019 Posted January 6, 2019 Takker for svar.Finnes det noe triks for å midlertidig bli kvitt eller skjule den lysende lampa i dashbordet. Bortsett fra en tapebit Som f.eks en sikring eller annet?
trøndern Posted January 8, 2019 Posted January 8, 2019 Slett koden før du setter den fra deg.den kommer ikke igjen før etter noen tid
Guest Posted January 9, 2019 Posted January 9, 2019 Takker for respons.Men hva mente du med å slette koden? Hva slags kode? Forsto ikke det helt...
grcossie Posted January 9, 2019 Posted January 9, 2019 Motorlampen lyser pga en eller flere feilkoder er lagret. Visst du har noe å slettte dem med, så kan du prøve det
Guest Posted January 9, 2019 Posted January 9, 2019 Da forstår jeg.Men da trenger jeg noen form for instument som sikkert koster endel kroner? Eller er det mulig å få tak i det til en forholdsvis billig penge?...ellers ser jeg at lampa tidvis slukkes og tennes, men uten at jeg klarer å se at det har noen årsak i forhold til f.eks mitt kjøremønster.
grcossie Posted January 9, 2019 Posted January 9, 2019 Hvet ikke hvordan disse billig apparatene funker på *Ford, da jeg kunn bruker org data der, men det finnes på biltema foreks. Du kan prøve å kople fra batteriet og holde pluss og minus kabel sammen noen sekunder, dette kan også tømme minne.
Recommended Posts