srednA Posted November 5, 2018 Posted November 5, 2018 Hei Jeg har en Ford Mondeo Mk4 2009 2.0 140hp Bilen har webasto/Eiber.. Når jeg skal låse bilen står det Aux.Heater on på skjermen, skjermen skrur seg ikke av før etter mange timer. Om jeg har forstått dette rett er den styrt av vanntemp føler ? Kobles inn om det er 5 grader eller lavere.Nå er det ganske mildt ute og den lyser slik enda. Jeg har lest ut feilmeldinger, men ikke noe som var relatert til dette kom fram. Webastoen virker. Aux. Heater er vel bare en hjelpevarmer for oss i skandinavia og Park Heater er vel en det vi forbinder med Webasto før bilen skal brukes..? Er det noen forslag til hvordan Aux virker? Sensorer som trigger det signalet? Bilen var tom for strøm her om dagen etter 2-3 dager parkering, derfor jeg mistenker denne.
grcossie Posted November 5, 2018 Posted November 5, 2018 Aux heater er en hjelpevarmer for å raskere oppnå driftstemp på motor når den går, den kan man slå av og på via instrumentbord. Den starter ved ca + 4grader ute temp, og går til ca 75-80grader på kjølevann. Er temp sesnsor for luft og kjølevann, som styrer den. Har vært div oppdateringer på prog vare for armer og instrument oppgjennom åra, noe som går bla på strøm forbruk. Park varmer funksjonen leser og batterispenning og skal kutte ut ved 11v mener jeg det var.
srednA Posted November 5, 2018 Author Posted November 5, 2018 Aux heater er en hjelpevarmer for å raskere oppnå driftstemp på motor når den går, den kan man slå av og på via instrumentbord. Den starter ved ca + 4grader ute temp, og går til ca 75-80grader på kjølevann. Er temp sesnsor for luft og kjølevann, som styrer den. Har vært div oppdateringer på prog vare for armer og instrument oppgjennom åra, noe som går bla på strøm forbruk. Park varmer funksjonen leser og batterispenning og skal kutte ut ved 11v mener jeg det var. Takk for svar. Bilen har nok ikke hatt noe oppdatering på mange år. Tidligere har det ikke lyst når jeg låser bilen min, så tenkte den hadde hengt seg opp eller en sensor med feil. Vann temp og utetemp ser nå ut til å være riktige på bilen så forstår ikke hvorfor Aux Heater skal stå på i timesvis etter den er skrud av.
roddis Posted November 5, 2018 Posted November 5, 2018 Dette er jo ikke normalt! Prøvd å slå den av i menyen eller fjernkontroll? 2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum
grcossie Posted November 5, 2018 Posted November 5, 2018 Er nok en prog. vare hengup eller noe, har sett det på andre og. Slå den av i menyen og se om det hjelper
srednA Posted November 19, 2018 Author Posted November 19, 2018 Hei Det er slik enda, selv om det har vært 15+ den siste tiden.Jeg klarer ikke skru den av, den kommer bare tilbake igjen noen sekunder seinere. Om jeg må ha ny software, er dette noe kun Ford kan gjøre? (Batteri har ikke gått tomt igjen, så jeg mistenker kanskje Bluetooth/ spiller kan ha gjort dette.)
grcossie Posted November 19, 2018 Posted November 19, 2018 Da må du nok innom en forhandler for oppdatering, mulig det er noen filer til nedlastning på nett, men det har jeg aldri prøvd
Hozan Posted May 1, 2021 Posted May 1, 2021 Hei Jeg har det samme problemet. Har du funnet noe løsninger for dette problemet?
and Posted May 2, 2021 Posted May 2, 2021 On 5/1/2021 at 3:07 AM, Hozan said: Hei Jeg har det samme problemet. Har du funnet noe løsninger for dette problemet? Hei og velkommen til forumet. Har slettet det samme spørsmålet du laget som egen tråd i https://www.fordclubnorway.no/forum/forum/38-karosseri-lakk-og-bilpleie/ Svaret ditt finner du i posten over ditt eget innlegg https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/80919-aux-heater-on-mk4/?do=findComment&comment=798699 FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på ? september. FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
Recommended Posts