kje Posted September 19, 2018 Posted September 19, 2018 Jeg er på jakt etter skiboks / takboks til Mondeo mk4 med rails. Jeg har originalt Ford takstativ. 1) Vil en Skiguard 850 passe på det takstativet? Mange takbokser blir solgt med takstativ, og det kan være greit å ha et fast til takboksen hele tiden. 2) Vil Thule takstativ for rails passe til Mondeo mk4 med rails? 3) Passer både tunnel takboks og takboks som legges oppå?
Mondeo Power Posted September 20, 2018 Posted September 20, 2018 (edited) 1. Ja om boksen har brede hull.2. Ja3. Ja Husk at de 850 boksene er tilpasset hver enkelt bil. Derfor er det litt viktig å finne en som er tilpasset Mondeo eller noe i nærheten.Det har med hvor hullene er kuttet i siden på boksen. Så den treffer riktig på taket. Edited September 20, 2018 by Mondeo Power
kje Posted September 20, 2018 Author Posted September 20, 2018 1. Ja om boksen har brede hull.2. Ja3. Ja Husk at de 850 boksene er tilpasset hver enkelt bil. Derfor er det litt viktig å finne en som er tilpasset Mondeo eller noe i nærheten.Det har med hvor hullene er kuttet i siden på boksen. Så den treffer riktig på taket.Gjelder dette kun for tunnel takboks?
kje Posted March 6, 2019 Author Posted March 6, 2019 1. Ja om boksen har brede hull.2. Ja3. Ja Husk at de 850 boksene er tilpasset hver enkelt bil. Derfor er det litt viktig å finne en som er tilpasset Mondeo eller noe i nærheten.Det har med hvor hullene er kuttet i siden på boksen. Så den treffer riktig på taket.1. Kan jeg bruke det originale ford stativet på en Skiguard 850? 2. Passer Packline takboks til Ford Mondeo mk4?
Mondeo Power Posted March 6, 2019 Posted March 6, 2019 Har Skiguard 850 på min MK4. Har Thule stativ pga små firkantede hull i boksen.Får du tak i boks med avlange hull eller tunnel er det ingen problem med fordstativet.Packline passer også.
kje Posted March 12, 2019 Author Posted March 12, 2019 Har Skiguard 850 på min MK4. Har Thule stativ pga små firkantede hull i boksen.Får du tak i boks med avlange hull eller tunnel er det ingen problem med fordstativet.Packline passer også.Ok. Du er til god hjelp Mondeo Power. ☺ Takk. Du sier du har Thule stativ pga små firkantede hull i boksen. Hva med festene til rails, mondeoen har jo ganske tykke rails?
Mondeo Power Posted March 12, 2019 Posted March 12, 2019 Ok. Du er til god hjelp Mondeo Power. ☺ Takk. Du sier du har Thule stativ pga små firkantede hull i boksen. Hva med festene til rails, mondeoen har jo ganske tykke rails? Er thule bein også. Passer helt perfekt
kje Posted March 13, 2019 Author Posted March 13, 2019 Er thule bein også. Passer helt perfektVet du hvilket nummer (modell) thule beinene har? Jeg ser noen som heter thule 1054, er det de?
kje Posted March 15, 2019 Author Posted March 15, 2019 Er thule bein også. Passer helt perfektAutoload hadde en takstativ veiledning og der ble det anbefalt Thule Rapid System 757 til ford mondeo mk4. Hvaslags fester har du?
Mondeo Power Posted March 19, 2019 Posted March 19, 2019 Autoload hadde en takstativ veiledning og der ble det anbefalt Thule Rapid System 757 til ford mondeo mk4. Hvaslags fester har du? Vet ikke nummeret på de, men ser sånn ut:
kje Posted March 20, 2019 Author Posted March 20, 2019 Vet ikke nummeret på de, men ser sånn ut: Greier du å se om det står et nummer på de? Er en jungel med ulike typer
Mondeo Power Posted March 21, 2019 Posted March 21, 2019 Greier du å se om det står et nummer på de? Er en jungel med ulike typer Har ikke klart å se noen nummer.
KooPa Posted March 21, 2019 Posted March 21, 2019 Det er ikke 757. Jeg har 757 og der er låsen ved siden av thule-merket.Mine 757 ble kjøpt inn til en annen bil i sin tid, men de passer fint på MK4 også.Husker ikke nummeret på stengene, da jeg måtte skifte lengde for MK3 som jeg hadde før MK4.Se: https://www.thule.com/nb-no/no/roof-rack/roof-racks 2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat
kje Posted April 7, 2019 Author Posted April 7, 2019 Jeg har det originale takstativet til Ford Mondeo. Kan det brukes sammen med Skiguard 850?
Recommended Posts