Jump to content

Resultater fra 3 runde SS5 Gardermoen 02.09 2018


and

Recommended Posts

Så var det dagen for årets siste SS5 med en helt passe varm tempratur på 20 varme.

Sol og tørr asfalt er også med på å høyne trivselfaktoren.

 

Ingen hemmelighet at vi var spent på oppmøte til denne siste runden.

Med litt ymse av andre bilmerker så ble det nok biler til at vi kunne holde på til kl17 uten pause.

 

Miata med litt ekstra var dagens raskeste. Det var jo ikke akkurat noen overraskelse.

Derimot var noe som så ut som et designkonsept på en italiensk 80talls sportsbil etter en krympevask noe som kjørte raskere enn jeg trodde. CARA stod det over hele hekken. Kei car av værste sort. Sjekk på nettet.

 

Gjengen fra Motopiknik kom med Polski Fiat. Den første sjåføren fikk det til riktig. Så ble det førerbytte. Da klabba det til seg med alternativspor både her og der samt en tur innom grusen med polskeferga. Men det la ingen demper på humøret.

 

Sent på lørdagskvelden ramlet det inn en melding på Facebooksiden vår med spørsmål om det var mulig å få kjøre en Supra.

Svarer såklart ja til slikt, og ikke bare er det en feilratta japse som gjør det litt vanskelig å se hvem som kjører.

Når jeg først har fått teken på dette så ruller det en Supra til start med en kvinne på den andre siden.

Så ja her er det noen som har klart det. Det går ann å bytte på kjøringen, og jeg må legge til en ny linje for Suprakvinnen.

 

Nå har også NDRG oppgradert anlegget så det er ikke lenger nødvendig å gå en tur i skogen om naturen kaller.

Det er stor bås med lås og rampe for slikt nå. Benk og bord verdig en rasteplass er satt ut sammen med nok søppeldunker til at vi ikke trenger å gå rundt å plukke søppel når dagen er ferdig.

 

Da er vi kommet til det vi driver mest med. Ford.

Jesper fra Sulland Jessheim kom med nye Fiesta Mk4. En helt vanlig Focus 1L, og helt udramatisk uten noe støyende lyder satte beste tid. Ja den løfter på bakhjulet i kjent Jesperstil, men det er det eneste som sladrer om at det skjer noe.

 

Beste bil som ikke kom rett fra nybilhallen ble Caprimaniac. Tok sin tid før han dukket opp med de smaleste øya jeg har sett på lenge.

Men pokerfjeset bedrar for det var BAM SMACK under minuttet på fjerde forsøk.

 

Per Olav med frisk Sierra OHC delte en kjegle i to første gangen utpå, og satte standarden. Multibil som kan gå på rett frem og på tvers med tåkelegging.

 

3 Mustanger dukket opp. En HT kjørte en søndagstur på 1.25 ett eller annet.

Den andre HT kjørte så eksos hang å slang før røret ble litt kortere resten av dagen.

Den tredje er en som ikke altfor ofte er å se på SS. Men når den først er der så er det for meg en opptur.

Herlig snert i lyden når den drar i gang, og spørs om det ikke blir mer av det over vinteren for en skulle tro det var en moped som kjørte slik blårøyken tidvis kom ut av eksosrørene.

 

Far og sønn med gamle Fiesta.

Senior hadde en lei girspak som ikke alltid ville være med på leken så vi fikk høre det ut av vinduet på gløtt i vendingene.

Junior tok en kjegle med breisiden av en Fiesta Mk2 så det vitner alt annet enn søndagskjøring. Under minuttet ble det selv når de byttet biler.

 

Xr4i fin som bare det. Er morro å se med litt slagside i sving, og turtall på seksern.

 

Jon Anders i Escort Mk1 stv med gromme hjul for anledningen satte årsbeste. 

 

Det summer opp søndagen, og årets SS5.

 

Om treffrapporten begynner med andre bilmerker så starter resultatlisten med Ford.

Liker du tall så ser du at det er listet i raskest først.

Tidene derimot er listet i kjørt rekkefølge.

Lærerunder, feilkjøringer og riv er ikke tatt med.

 

 

Jesper Focus Mk4 1L

59.10

1.00.81

59.55

59.49

 

Caprimaniac Capri Mk1

1.01.73

1.00.73

1.00.40

59.65

59.86

1.01.49

 

TSL Fiesta Mk2

1.02.76

1.02.09

1.02.00

1.01.06

1.00.81

1.01.58

1.00.25

1.00.54

1.00.63

59.93

59.79

 

S-ludvig Fiesta Mk1

1.07.50

1.02.66

1.07.94

1.02.46

1.02.28

1.02.30

1.00.98

1.03.73

1.02.81

 

TSL i S-ludvig sin Fiesta Mk1

1.00.42

59.77

1.00.71

 

S-ludvig i TSL sin Fiesta Mk2

1.03.73

1.02.81

 

Per Olav Sierra sedan OHC

1.01.41

1.01.46

1.01.49

1.02.15

1.01.91

1.02.07

 

Liaskar Mustang mattsvart

1.09.21

1.04.08

1.03.38

1.02.72

1.02.23

1.02.58

1.03.51

1.02.58

1.02.20

1.02.60

1.02.38

1.02.48

1.01.61

 

Bengt Kristiansen Focus Mk2 RS

1.03.63

1.03.05

1.02.40

1.02.76

 

Luthor Mustang HT svart

1.05.10

1.05.90

1.04.88

1.04.23

1.03.89

1.05.24

1.04.04

1.03.03

1.04.60

1.05.37

1.03.08

1.03.54

1.03.52

 

Bidtnes Sierra XR4i

1.07.26

1.07.10

1.04.02

1.06.50

1.04.07

1.05.92

1.03.77

1.05.08

1.03.96

1.05.07

1.03.18

1.04.23

1.06.03

1.04.17

 

Jon Anders Escort Mk1 stv

1.11.84

1.10.95

1.09.60

1.08.30

1.07.24

1.06.88

 

Miata

1.05.69

1.00.39

58.34

56.02

57.86

58.33

55.25

56.27

54.90

55.63

54.47

57.09

55.79

55.87

57.06

56.24

54.72

56.00

55.13

56.64

 

Andreas Frenger Supra Mk4

1.05.01

1.03.66

1.03.93

1.03.88

1.02.08

1.02.30

1.02.49

1.03.93

1.01.80

1.00.65

1.01.14

1.02.20

1.00.48

1.01.05

1.00.24

1.00.99

1.01.22

1.00.57

1.00.61

1.00.96

 

Suprakvinnen i  Andreas Frenger Supra Mk4

1.07.43

1.05.08

1.04.96

1.04.32

1.07.68

1.04.21

1.04.41

1.03.00

1.04.11

1.03.08

1.03.85

1.02.37

 

Suzuki CARA

1.04.22

1.03.45

1.03.20

1.03.72

1.03.54

1.02.58

1.03.30

1.03.15

1.03.79

1.02.46

1.02.88

1.03.57

1.03.04

1.02.56

1.03.64

1.02.71

1.03.32

1.03.28

 

Polski Fiat 125

1.16.13

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Super oppsummering, kjempebra post!

MY13 Mustang Shelby GT500
MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring
'15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
×
×
  • Create New...