SierraCL Posted August 18, 2018 Posted August 18, 2018 Lurer lurer litt på dette her... Hvorfor er det slik at man skal dra motor rundt fire, fem, seks ganger eller til der hvor nåla ikke går høyere for å lese av kompresjonstrykk? Jeg lurer på hva det har med den virkelige verden å gjøre da man jo bare har en kompresjonstakt per syklus?
Truckdriver Posted August 18, 2018 Posted August 18, 2018 Lurer på om det er pga. det tar litt tid å få opp turtallet på motor.Kommer forhåpentligvis noen med ett glupere svar. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Sierrakaren Posted August 18, 2018 Posted August 18, 2018 Etter boka skal motor ha 10 slag i kompresjonstesteren for og få rett måling. Det går noken gangen før stempelringer tetter skikkelig. Komp test skal helst gjerast når du har fått litt lunk i motor for rettest mulig verdier. Husk og ha gassen i botn når du tar testen for og få rett fylling og måling Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now