Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vist første gang på Detroitmessen i januar, og i dag er konfiguratoren lagt ut https://shop.ford.com/build/ranger/#/select/

 

Ser ut som 2wd blir en 4x4 uten 4x4.

Kult for de som liker Prerunnerstilen med høyreist 2wd, men hadde håpet på en lav 2wd da det er lite med ørken der jeg ferdes.

Ingen spekk på ytelsene er lagt ut, men prisene er der.

Separat frontfanger i stål med eksponerte tauekroker er tøft. Den kan bli kromfanger om du krysser av rett.

Skyvbart bakvindu er også fett. Det samme med terrengprogrammet.

 

Ramma er unik for Nord-Amerika derfor er det skikkelige eksponerte tauekroker i stålfanger med ny front og plan. Slipper å lete i mørket og gjørma under plastfronten slik alle vi andre i resten av verden må gjøre. Ble også plastskjermbue for den tøffe looken som kreves i USA, men ville nok selv hatt hjulbue slik den europeiske.

 

2.3L med 10 gir automat er eneste valgmulighet. Spent på hva vektene blir.

 

Infosiden til 2019 Ranger https://www.ford.com/trucks/ranger/2019/

 

The All-New Ford Ranger | Ranger | Ford https://www.youtube.com/watch?v=P-XxdvBuJGw

 

2019 Ford Ranger: Tough Tested for Adventure | Ranger | Ford

Posted

SUPER CAB! Slik det skal være.

Hvem kom på ideen om at dette navnet med lang tradisjon ikke ville duge i resten av verden?

Hva er en RAP? Rear acess panel? Husker aldri hva det teite RAP betyr.

 

Har kjørt mange nok 80talls 2wd japse pickuper, og denne Rangeren over samme lest på høyden med Ecoboost må bli rått.

Hva om Ford Performance lager en Lightningversjon? Eller nye eierene gjør det selv.

 

Fra NAIAS i januar med interjuv av Manager for Ranger 2019.

2019 Ford Ranger Walkaround

  • Like 1
  • 1 month later...
Posted

Nærmer seg oppstart på produksjon så da ble denne pressemeldingen sendt ut på fredag https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2018/10/05/all-new-ford-ranger-is-adventure-ready-with-best-in-class-payloa.html

270hk og 420nm fra en 2.3L med 10Automat.

3400kg hengervekt om det krysses av riktig i utstyrslisten.

 

Dette er bedre tall enn jeg hadde håpet på for en 4 sylinder i mid size pickupklassen.

Viser bare at Ford mener alvor med nye Ranger.

Posted (edited)

 

270hk og 420nm fra en 2.3L med 10Automat.

3400kg hengervekt om det krysses av riktig i utstyrslisten.

 

Dette er bedre tall enn jeg hadde håpet på for en 4 sylinder i mid size pickupklassen.

Viser bare at Ford mener alvor med nye Ranger.

 

 

Edit: Leste nå det var 2,3 bensin  :blush: Håper dem kommer med en bedre versjon av 3.2 her til lands snart. 

 

Nå har jo Amarok v6 på 258hk (272 i overboost) og 580nm samt 3500kg tilhengervekt så Ford legger seg jo ikke akkurat lang framfor konkurrentene her

Edited by HansenRS
Posted

270hk i 3.2L ville fått opp skrytefaktoren her på berget, men denne 2.3L setter nå standarden i den Nord-Amerikanske mid sizeklassen.

Bare ettermarkedet får justert Focus RS og Mustang Ecoboostdelene til Ranger så blir nok det en kul plattform å bygge videre på til neste nivå.

 

Blir nok ingen V6 i Ranger, men 2019 faceliften til resten av verden får 2L Raptormotoren som ekstrautstyr.

Så spørs det om en 2L med 13hk og 30nm mer er nok til å friste kjøpere av 3.2L? Nja, men så følger 10A med på kjøpet. 10A har fått mye skryt i 2018 F-150.

Blir jo fine utslipptall med 2L Raptormotoren i Wildtrak. 0.74L kombinert vs. 3.2L 6A 0.89L. Co2 195 vs. 234 https://www.ford.com.au/content/dam/Ford/website-assets/ap/au/nameplate/ranger-2019/overview/brochure/BHFPM0596_2019_Ranger_Specifications_v5.pdf

 

Ford Ranger Raptor Bi-Turbo Engine: Powertrain & Engine Animation | Ford Australia

  • Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

Forhandlertrening i Canada.

Rammen til Ranger Nord-Amerika er resultatet av når man først skal lage den i USA så kan man like greit forbedre og forsterke den i samme slengen.

 

2019 Ford Ranger - product testing

 

2019 Ford Ranger VS Tacoma VS Canyon COMPARISON

 

Canyon er ikke en Full size selv om det ser slik ut. Det er GMC utgaven av Colorado.

Her som Crew cab med 6.2"/188cm planet til Extended cab. Blir lang mot Ranger SuperCrew 5"/152cm. https://www.gmc.com/trucks/canyon-small-pickup-truck

  • Like 1
Posted

På mandagen var det lanseringsfest på Ranger produksjonen utenfor fabrikken.

Her laget de Focus, men nå blir det Ranger og Bronco på samlebåndet.

 

2019 Ford Ranger pickup begins production at the iconic Michigan factory

 

Here is Why the new 2019 Ford Ranger Could Outsell the Chevy Colorado & Toyota Tacoma

 

Stålfanger fordi AMERIKA! Joda vi har forstått det nå. Enkelt grep for å lage en "egen" front på Nord-Amerika, men så kult i samme slengen.

For her blir det også dekket bord for ettermarkedet. I Australia så sager de i plastfronten for å få plass til kengurufangere, men her er det bare bolt on.

Blir nok mye kult å se i front her med tiden. Bak også.

 

Eneste som skuffer er at 2WD blir like høy som 4X4! Med samme dekkdimmensjon på både 4x4 og 2WD.

Mye av greia med 2WD er jo at du slipper å sykemelde deg etter å ha lastet på et kjøleskap, bilmotor, girkasse, båt, eller noe annet tungt, stort og langt. Var slik med 80talls 2WD japse pickup. Her blir det høyt nok til å legge hele armen på karmen mens du står oppreist!

Kan jo ikke sitte lavt i disse moderne CUV og SUVtider for kunne da kan jo folk tro at du ikke er mann nok.

Eneste unntaket med manndommen i behold mens du sitter lavt er visstnok sportsbiler i dag om du spør pr og markedsavdelingen i bilindustrien.

 

Skyhøy 2WD? Nei takk.

4x4 Supercab 2.3L 10A? Ja takk.

  • Like 2
Posted

Forhandlertrening i Las Vegas.

Det panseret blir ikke å finne på Raptor eller 2019faceliften for resten av verden.

 

We drove the all-new Ranger OFF-ROAD!

  • 3 weeks later...
Posted

Demo av Trail Control fra både utsiden og innsiden. Spol til 0:30min.

Bonus på slutten er hva som blir å få kjøpt som ekstrautstyr av lasteløsninger til Ranger.

 

2019 Ford Ranger

 

Sjekk den blå SuperCaben. Hadde vært noe å ha.

 

2019 Trail Control Explained
  • 2 weeks later...
Posted

Fortsatt noen uker igjen av embargoen så bare se og røre. Men ikke kjøre.

 

2019 Ford Ranger - First Review

  • 3 weeks later...
Posted

I dag er forbrukstallene sluppet. https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2018/12/11/ford-ranger-rated-most-fuel-efficient-gas-powered-midsize-pickup.html

 

4x4 2.3L 270hk 10A

By 20mpg - 1.18L

Landevei 24 mpg - 0.98L

Kombinert 22 mpg - 1.07L

 

2wd

By 21mpg - 1.12L

Landevei 26 mpg - 0.90L

Kombinert 23 mpg - 1.02L

 

Fullt mulig å leve med dette forbruket. For dette er EPAtall, og ikke noe eurofantasi fra NEDEC.

Kunne blitt enda noen dråper mindre som 2wd om den ikke hadde hatt 4x4 fjæringhøyden og hjulene.

  • 1 month later...
Posted

Nå står den i nybilhallen der borte.

Her er en sammenligning mot klasselederen Tacoma.

 

2019 Ford Ranger vs. 2018 Toyota Tacoma: Real-World Test — Pickuptrucks.com

 

Og her har DeMuro tatt en nærmere kikk. Dette er en langemann, og Rangeren er en 2WD!

Ble tatt en snarvei for Ranger Nord-Amerika så de slapp å bruke penger på å lage et eget lavt 2WDunderstell.

Moteriktig FAKE 4X4 er dagens trend så jeg har ikke har sett noen klager på høyden opp til lasteplanet.

DeMuro vil bare ha et tail gate step som på F-150. Så skjønner jo hvorfor det ble som det ble 2WD.

 

The 2019 Ford Ranger Is the Return of the Ranger to the USA

  • 2 weeks later...
Posted

Nå begynner det som er morro med lansering av nybil. Ettermarkedet begynner, og SEMA hjelper til https://www.sema.org/sema-enews/2019/03/2019-ford-ranger-cad-data-now-available

 

 

Feit maskin som lager CAD.

SEMA's Tech Transfer CAD File Library Expands

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...