vebkar Posted August 2, 2018 Share Posted August 2, 2018 Mårn, har I det siste fått et par stopp på sierraen. Er kun når den er varm, stopper opp som om den er bensintom. Men starter like fint 10 sek etterpå. Bilen er original utenom oppgradering til weber 32/36+innsug. Noen som har en formening om hva detta kan væra? Sent from my SM-G930F using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted August 3, 2018 Share Posted August 3, 2018 hvor går slangen fra bensinpumpen? rett på gasseren eller via filter saken på innerskjermen? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vebkar Posted August 3, 2018 Author Share Posted August 3, 2018 Den går inn på trykkregulatoren, så til gasseren, med bensinfilter I mellom gasser/trykkregulator Sent from my SM-G930F using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 3, 2018 Share Posted August 3, 2018 Prøv å koble deg utenom regulatoren. Altså rett fra pumpen og til forgasser. Om den da fungerer normalt kan det være pumpen som begyner å bli dårlig. Regulatoren slipper tilbake til tanken når trykket blir for lavt.DGV gasseren har innebygd filter i inntaket, så det er trygt å kjøre uten regulator/filter tilkoblet. 1 - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted August 4, 2018 Share Posted August 4, 2018 har hatt en sierra gasser før som stoppet helt plutselig, der satte jeg slangen fra nikkepumpen på blokken direkte på gasseren med filter mellom, da gikk den som en klokke. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 4, 2018 Share Posted August 4, 2018 Hvis en forgassermotor småfusker litt för den dör, da er det som oftest bensinrelatert. Hvis motoren brådör som lyn fra klar himmel, da er det som oftest noe galt med tenningsanlegget. Fölg med på turtelleren neste gang det skjer. Ikke trykk inn clutchen, men se om turtelleren dör samtidig som motoren dör eller om det fremdeles er liv i turtelleren når du bremser på gearet. En midlertidig testlampe som du kan se når du kjörer og som er koblet mellom coil + og jord er også nyttig. 1 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vebkar Posted August 13, 2018 Author Share Posted August 13, 2018 Takk for svar, kjører rett fra pumpa til gasser. Ikke fått stopp enda Sent from my SM-G930F using Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now