Motor Posted June 11, 2018 Posted June 11, 2018 På min 2009 modell ble ryggekameraet skiftet på garanti/reklamasjon rett før bilen var fem år. Dette pga små sprekker i linsekuppelen, som da forårsaket vanninntregning og dugg på innsiden. Verksmester antydet da en pris på kr 6000.- for å skifte kameraet. Nå etter litt over 4 år er det på ny sprekker i linsekuppelen, identiske med det forrige kameraet. Det er foreløpig "tørt" inne i kuppelen. Er det 5 års garanti/reklamasjon på skifte av ryggekamera?
grcossie Posted June 11, 2018 Posted June 11, 2018 2009 har 3års garanti, visst du ikke har tegnet utvidet
Motor Posted June 25, 2018 Author Posted June 25, 2018 2009 har 3års garanti, visst du ikke har tegnet utvidetTakk for tilbakemelding!Da har jeg endelig fått svar fra Fordforhandleren som skiftet det forrige kameraet om at det er ingen ting å hente der. En liten trøst er at jeg ikke er alene med dette. På Ford Kuga Owners Club Forums! er det mange som har problem med ryggekameraene.Hvis levetiden er rundt 4 år vil det bli kr. 1500.- i året for å ha et fungerende ryggekamera...
grcossie Posted June 25, 2018 Posted June 25, 2018 Har skiftet et på min 10 mod pga bildet forsvant, liten sprekk i det nå, men viser ikke på bildet
Frode77 Posted June 29, 2018 Posted June 29, 2018 Hei Er det ikke nye 5 års reklamasjon på kameraet som ble byttet?
Recommended Posts